ساخت گالری در اینستاگرام

آپدیت جدید اینستاگرام امکان ساخت گالری را در اختیار کاربران قرار داد

بازار داستان سرایی در دنیای شبکه های اجتماعی داغ است و تمامی پلتفرم های عمده قابلیت هایی را در اختیار کاربران خود قرار داده اند که از طریق آنها بتوانند پست های خود را غنی تر کرده و به خلاقیت های خود جامه عمل بپوشانند.

اسنپ چت اولین گام را در زمینه داستان سرایی برداشت و استوری ها را وارد میدان کرد، این ابزار کاربران را قادر به اشتراک گذاری چندین عکس و کلیپ کوتاه در طول روز می کند، چندی بعد اینستاگرام نیز از همین قابلیت کپی برداری کرد و امکان ساخت استوری را در اختیار طرفداران خود قرار داد. توییتر با بخش Memories چنین پیاده سازی انجام داد و به یقین می توان گفت که این قابلیت نیز نوعی داستان سرایی محسوب می شود.

اینستاگرام در آپدیت جدید خود ویژگی جدیدی را معرفی کرده که فرمت دیگری از داستان سرایی تلقی می شود، با کمک این قابلیت جدید کاربران می توانند 10 عکس و ویدیو را به صورت همزمان و در یک پست با دوستان خود به اشتراک بگذارند، می توان در این گالری تصاویر چرخ زد و عکس های مرتبط به یک رویداد خاص را مشاهده کرد.

ساخت گالری در اینستاگرام

این قابلیت در اوایل ماه به صورت تستی آزمایش شد و ظاهر آن مشابه فرمت تبلیغاتی کاروسل است که در سال 2015 توسط اینستاگرام معرفی گردید و سال گذشته نسخه ویدیویی آن به پلتفرم افزوده شد. این فرمت جدید راه دیگری برای تبادل محتوا در پلتفرم است که با استفاده از آن می توان محتوای جامع تری نسبت به موضوع خاص ارائه کرد.

به بیان اینستاگرام:

"توسط این آپدیت، دیگر مجبور به انتخاب بهترین عکس ها و ویدیوهای خود از رویدادی که مایل به بخاطرسپاری آن هستید، نمی باشید. می توانید بهترین لحظات از جشن تولد سورپرایز دوست خود از تدارکات تا لحظه ای که در را باز می کند، به اشتراک بگذارید، یا اینکه دستور تهیه کیک را به صورت گام به گام در پروفایل خود قرار دهید تا علاقه مندان همیشه به آن دسترس داشته و آن را مورد استفاده قرار دهند."

جهت ساخت یک پست چند-تصویری اول از همه باید بر روی گزینه Select Multiple در قسمت پایین بخش آپلود عکس و ویدیو ضربه بزنید. پس از آن می توانید محتوای موردنظر خود را انتخاب کنید، این بخش ها به ترتیب قرارگیری در کاروسل مرتب می شوند (با نگه داشتن و کشیدن آنها می توانید آنها را به ترتیب دلخواه مرتب نمایید).

وقتی عکس ها و ویدیوهای موردنظر را انتخاب کردید، می توانید آنها را ویرایش کرده و به هر عکس فیلترهای دلخواه خود را اضافه کنید. تنها یک فیلد عنوان و برچسب موقعیت برای کل مجموعه در اختیار شما قرار می گیرد و تمامی لایک ها و کامنت ها هم گروه بندی می شوند.

ساخت گالری در اینستاگرام

در حال حاضر تنها عکس های مربع شکل در این فرمت جدید در دسترس می باشد.

وقتی این کلکسیون تصویر ارسال شد، به عنوان پست چند-تصویری نشانه گذاری می شود و یک آیکون در گوشه راست بالای تصویر کاور قرار می گیرد. وقتی بازدیدکنندگان در حال اسکرول در این مجموعه باشند، چند نقطه در زیر فریم نمایش داده می شود که نشان می دهد عکس های دیگری نیز در این مجموعه وجود دارند. (مشابه تبلیغات کاروسل)

می توان بیان داشت که این قابلیت جدید، افزونه جالبی است که به گزینه های داستان سرایی کنونی اضافه شده، به گفته Casey Newton از The Verge:

"این گالری های تصویر را می توان نسخه دائمی تری از استوری های اینستاگرام برشمرد که تا هر زمانی که بخواهید در پروفایل شما باقی می مانند."

این فرمت جدید به شما کمک می کند تا بدون اینکه فید را با چندین پست درباره یک رویداد خاص به هم بریزید، محتوای بیشتری را در اختیار دوستان قرار دهید، در حالی که برندها نیز می توانند از این طریق به نحو بهتری ایده های خود را بازگو کنند و جزئیات را شرح دهند.

ساخت گالری در اینستاگرام

آنطور که پیداست برندها مدتی است به این قابلیت دسترسی داشته اند، این نسخه جدید راهی در اختیار آنها قرار می دهد تا چندین تصویر را به پست های معمولی اضافه کنند و این ویژگی محدود به تبلیغات نمی شود، از سوی دیگر تعداد تصاویر و ویدیوها نیز از 5 عدد به 10 افزایش یافته است.

چنانچه شما از کاربران فعال اینستاگرام نیستید، این قابلیت جدید برای شما چندان کاربردی نخواهد بود، اما طرفداران اینستاگرام که هر روز در حال ارسال پست های جدید هستند، این قابلیت را مورد تمجید قرار خواهند داد.

شاید نمایش تصاویر به این گونه موجب شود بازدید هریک از آنها کم شود، اما از سوی دیگر موجب افزایش تعامل کاربران با پست خواهد شد.

اینستاگرام در حال حاضر بیش از 600 میلیون کاربر فعال دارد و 400 میلیون کاربر آن نیز به طور روزانه در پلتفرم فعالیت می کنند. علاوه بر این، 150 ملیون نفر نیز به طور روزانه بخش استوری اینستاگرام را مورد استفاده قرار می دهند که حاکی از محبوبیت داستان سرایی در پلتفرم است. لازم است برندها نحوه استفاده از پلتفرم و تغییراتی را که صورت پذیرفته مد نظر قرار دهند و بهترین شیوه جهت استفاده از قابلیت های جدیدی که در اختیار آنها قرار گرفته را برگزینند.

از سوی دیگر 5 میلیون کسب و کار، هم اکنون در پروفایل های کاری پلتفرم ثبت نام کرده اند و این رقابت در حال شدت گرفتن است و از این رو لازم است از کلیه ابزارهای در دسترس استفاده شود.

به گفته اینستاگرام پست های چند-تصویری در نسخه 10.9 اپلیکیشن جای گرفته و هم اکنون در اختیار کاربران اندروید و آی او اس قرار دارد.

 

http://www.socialmediatoday.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید