آپدیت جدید اینستاگرام چیدمان پست ها را تغییر داد

آپدیت جدید اینستاگرام چیدمان پست ها را تغییر داد

اپلیکیشن های موبایل به طور مستمر در حال تغییر و بروزرسانی بوده و هر بار قابلیت های جدیدی را به کاربران خود ارائه می دهند، اپلیکیشن اینستاگرام نیز یکی از مواردی است که به صورت مداوم میزبان آپدیت های جدید می گردد، بعد از تغییر ظاهر لوگو و رابط کاربری، این بار اینستاگرام اقدام به تغییر چیدمان پست های نمایش داده شده در فید خود نموده است، به طوری که به جای نمایش آنها به ترتیب زمان ارسال، این اپلیکیشن الگوریتم دیگری را برای نمایش پست به کار می برد که مشابه نوع بکار رفته در فید اخبار فیسبوک می باشد.

چنانچه اپلیکیشن اینستاگرام نصب شده بر روی گوشی شما هنوز پست ها را با همان چیدمان قبلی نشان می دهد، باید منتظر آپدیت جدید که در ظاهر پست ها را به شکل تصادفی نمایش می دهد، بمانید. اینستاگرام در طول چند ماه اخیر الگوریتم مرتب سازی جدید خود را بر روی گوشی های گروهی از کاربران خود آزمایش کرده، اما هم اکنون این قابلیت برای تمامی کاربران این شبکه اجتماعی محبوب منتشر شده است.

blog_18939_1

مبنی به نوشته ای در وبلاگ اینستاگرام، به طور متوسط افراد 70 درصد از مطالب فید را از دست می دهند، زیرا حجم انبوه تصاویر و ویدیوهای ارسال شده در اینستاگرام در حال رشد است و امکان مشاهده تمامی آنها برای کاربر وجود ندارد. در طول چند ماه اخیر، ما این الگوریتم مرتب سازی جدید را بر روی گوشی بخشی از کاربران خود تست کرده و دریافتیم که افراد تصاویر بیشتری را لایک می کنند، ارتباطات آنها بیشتر شده و به طور کلی تعاملات بیشتری در حال انجام است و افراد فعال تر از گذشته شده اند.

اینستاگرام عمدا سخنی از نحوه چیدمان محتوا در فید به میان نمی آورد و یکی از سخنگویان اینستاگرام در ماه مارچ به Tech Insider گفته که عوامل متعددی در مرتب سازی تصاویر و ویدیوهای فید نقش دارند، برای نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارتباط بین شما و شخصی که عکس ارسال کرده است:

چنانچه شما به طور مرتب تصاویر زیادی از یک اکانت خاص را لایک می کنید و یا بر روی عکس او کامنت می گذارید، این عملکرد برای اینستاگرام نشانی از رابطه شما با آن فرد خاص است و در نتیجه شما تصاویر ارسال شده از آن اکانت را مشاهده خواهید کرد.

زمان ارسال پست ها:

اینستاگرام از زمان پیدایش خود تاکنون، پست ها را به ترتیب زمانی نمایش داده و از این رو در نمایش پست ها با الگوریتم جدید، زمان ارسال آنها را نیز مد نظر قرار خواهد داد و تمایل دارد تا از بابت نمایش پست ها با زمان بندی درست اطمینان حاصل کند.

لایک ها و کامنت ها:

به بیان سخنگوی اینستاگرام، فید جدید مسابقه ای برای میزان محبوبت نخواهد بود، اما لایک ها و کامنت ها قطعا نقش خود را ایفا خواهند کرد.

اشتراک گذاری های دایرکت:

اینستاگرام پست هایی را که با سایرین به اشتراک گذاشته و افرادی که در این اشتراک گذاری شما شرکت داشته اند را مد نظر قرار می دهد. تعامل شما با آن عکس نشانی از علاقه مندی شما به آن شخص یا کمپانی می باشد و اینستاگرام نیز از این واقعیت استفاده کرده و عکس های آن اکانت خاص را در فید شما نمایش خواهد داد.

جستجوی پروفایل:

چناچه اقدام به جستجوی فرد خاصی کنید، این رفتار بدین معناست که به پست های آن شخص یا کمپانی علاقه مندید و همین امر در نمایش پست ها در فید یاری خواهد رساند.

آیا این الگوریتم جدید به محبوبیت اینستاگرام بین کاربران کمک می کند و میزان استفاده از آن را افزایش می دهد، در بخش دیدگاه ما را از عقیده خود درباره این امکان جدید اینستاگرام مطلع گردانید.

 

http://uk.businessinsider.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. Amirmohammad Karami
    Amirmohammad Karami
    خیلی خیلی مسخره شده

    به این نظر پاسخ دهید
  2. Masoud Javadi
    Masoud Javadi
    کاش ترتیب زمانی هم تو تنظیمات قابل انتخاب بود تا کاربر به دلخواه خودش انتخاب میکرد

    به این نظر پاسخ دهید