آیا اندروید N تمرکز بیشتری بر روی واقعیت مجازی دارد؟

آیا اندروید N تمرکز بیشتری بر روی واقعیت مجازی دارد؟

سیستم عامل اندروید دارای قابلیت های متعددی است و کمپانی گوگل سعی می کند تا در هر نسخه از این سیستم عامل، تغییرات کوچک و بزرگی را میهمان اندروید گرداند. تمامی نسخه ها تغییرات چشمگیر و انبوهی را در بر نمی گیرند، اما آنطور که پیداست این موضوع برای اندروید N کمی متفاوت خواهد بود. هم اکنون دو نسخه از اندروید N در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته، این نسخه ها تفاوت غیرمنتظره و چشمگیری با نسخه های قبلی خود ندارند، اما یقینا امکانات و قابلیت های جذاب و جالبی را در خود جای داده اند که اشاره به آنها خالی از لطف نیست. با منتشر شدن دومین نسخه پیش نمایشی اندروید، موارد و ویژگی های جدیدی در اندروید به چشم می خورد که از آن جمله می توان به فولدرهای اندروید N و یا قابلیت کنترل جزئی تر نوتیفیکیشن ها اشاره کرد.

blog_18011_1

در دومین نسخه پیش نمایشی از اندروید که اخیرا منتشر شده، اشاراتی به واقعیت مجازی و VR Helper Services و VR Listener Services شده است، اما جزئیات دقیقی از عملکرد و قابلیت های این سرویس ها در حال حاضر در دسترس نمی باشد. اما آغاز فعالیت ها در این زمینه، این وعده را می دهد که گوگل در حال آماده کردن اندروید به عنوان پلتفرمی با تمرکز بیشتر بر روی واقعیت مجازی است، البته چنین فعالیتی از سوی گوگل با در نظر گرفتن گسترش انبوه واقعیت مجازی چندان هم دور از انتظار نمی باشد.

blog_18011_2

اطلاعات دقیقی از نحوه پیاده سازی این بخش های نرم افزاری از سوی گوگل در دست نیست، اما گمان می رود که کاربران قادر باشند تا به مشاهده اپلیکیشن هایی که با API یکپارچه می شوند بپردازند. علاوه بر این اشاره ای به یک نرم افزار سیستم به نام VR Mode شده که به احتمال بسیار زیاد زمانی فعال می شود که کاربر در حال تعامل با دستگاه های واقعیت مجازی باشد که به گوشی او وصل شده اند. از سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که گوگل این زیرساخت نرم افزاری را برای سخت افزار واقعیت مجازی خود که شایعاتی درباره آن منتشر شده، آماده سازد، از این رو VR Mode و سایر تنظیمات واقعیت مجازی در این ارتباط کار می کنند.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید