آیا اندروید N قابلیت لمس حساس به فشار را به این سیستم عامل می آورد؟

آیا اندروید N قابلیت لمس حساس به فشار را به این سیستم عامل می آورد؟

چندین سال است که صنعت اسمارت فون ها ارائه دهنده گوشی هایی با نرم افزار و عملکردهای تقریبا مشابه می باشد که از جوانب اندکی با یکدیگر متفاوت اند. در گوشی های اندرویدی کیفیت و قابلیت های دوربین موضوعی است که مورد توجه قرار می گیرد و سازندگان این گوشی ها بر روی سخت افزارهای جدید متمرکز شده اند که برای نمونه می توان به صفحات نمایش Edge از سوی سامسونگ و سایر سازندگان چینی اشاره کرد. از سوی دیگر اپل تصمیم گرفت تا گوشی آیفون 6 اس خود را با قابلیت لمس سه بعدی از نسخه های پیشین خود متمایز گرداند، تاچ سه بعدی یک قابلیت حساس به فشار است که نسبت به میزان فشار وارد شده بر روی صفحه نمایش، محتوای متفاوتی را به نمایش می گذارد. می توان این قابلیت را نوعی کلیک راست برای اسمارت فون ها قلمداد کرد. هوآووی کار خود بر روی این تکنولوژی را آغاز نموده و به نظر می رسد که گوگل نیز در حال فعالیت جهت ارائه این امکان در نسخه جدید از سیستم عامل محبوب خود می باشد.

یک امکان جدید اخیرا توسط Phandroid برای میانبرهای داینامیک کد لانچر اندروید N کشف شده و آنها از توسعه دهنده Nova Launcher یعنی Kevin Barry درخواست کمک کرده اند. تلاش های Kevin برای اجرای این امکانات جدید بی ثمر ماند و برخی این ذهنیت را یافتند که این کلیدهای میانبر داینامیک یک امکان روزمره نمی باشند و برای عملکرد صحیح به تریگر حساس به فشار متکی هستند. احتمال دارد که یک صفحه نمایش حساس به فشار قادر به واکنش به فشارهای محکم تر و سبک تر در روی صفحات لمسی اسمارت فون ها باشد.

blog_17913_1

در حال حاضر این ادعا تنها یک حدس و گمان است، اما این موضوع نیز دور از انتظار نیست که گوگل زیرساخت را برای پشتیبانی از این سخت افزار در حال ظهور برای نسخه جدید از اندروید خود مهیا سازد. گوگل در ارائه اسکنرهای اثر انگشت کمی تاخیر داشت و تا قبل از انتشار نسخه مارشمالو از اندروید در سال 2015 پشتیبانی رسمی از این قابلیت نمی کرد. هوآووی شرکت مسئول جهت ساخت گوشی نکسوز 6 پی می باشد و مدتی است که فعالیت خود بر روی این تکنولوژی را آغاز نموده. در حال حاضر اندروید N در فاز دوم پیش نمایش برای توسعه دهندگان قرار دارد و میزبان تغییرات و ترفندهای جدید مانند ظاهر فولدرها شده است. اندروید N در سال جاری منتشر خواهد شد، بنابراین با انتشار هریک از نسخه های پیش نمایشی از این نسخه جدید از اندروید می توان نگاه نزدیک تری به قابلیت های مورد انتظار از اندروید N داشت.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید