احتمال استفاده از سوئیفت اپن سورس برای اندروید

احتمال استفاده از سوئیفت اپن سورس برای اندروید

کمپانی اپل به منظور ساده سازی و تسهیل فرآیند ساخت و توسعه اپلیکیشن برای آیفون اقدام به توسعه زبان برنامه نویسی سوئیفت نمود تا جایگزین زبان آبجکتیو سی که از نخستین روزها همراه آی او اس بوده گردد. آبجکتیو سی در هسته بسیاری از سیستم های مبتنی بر لینوکس مورد استفاده قرار گرفته است. یک نسخه دیگر از آبجکتیو سی، یعنی سی پلاس پلاس، در هسته اندروید در زیر جاوا نهفته است. در اواخر سال گذشته اپل اقدام به اپن سورس کردن زبان برنامه نویسی سوئیفت نمود. این اقدام توجه فیسبوک، Uber و گوگل را جلب کرد و در این بین کمپانی گوگل نسبت به این زبان اپن سورس جدید علاقه نشان داد. جزئیات حاکی از آن است که گوگل به طور جدی قصد دارد تا سوئیفت را جایگزین بک اند کنونی سیستم عامل محبوب اندروید خود گرداند.

blog_17774_1

سوئیت جهت جایگزینی با زبان مبتنی بر سی ساخته شده و در حال حاضر قابل استفاده در سیستمی نمی باشد که توابع اصلی آن به سطحی بالاتر از نسخه سی تکیه دارند و در این شرایط جاوا است، لذا برای این منظور لازم است تا کدهای هسته اندروید که بر روی بک اند سی پلاس پلاس به اجرا در می آیند به سوئیفت وارد شوند و توابع جاوا نیز شرایط مشابهی داشته باشند، بدین ترتیب کدهای هسته انسجام و جامعیت بیشتری خواهند یافت. این امر تعهد و مسئولیت بزرگی است، اما توسعه دهندگان آماتور حداقل در تئوری این امر را به اثبات رسانده اند.

طبیعتا گوگل اقدام به تغییر اساس اندروید کرده و آن را برای سوئیفت دوباره از اول می نویسد، چرا که در حال حاضر این بخش ها سازگار با جاوا یا سی پلاس پلاس نیستند. یک راه حل ساده برای این کار ساخت واسطه ای است، اما این کار ممکن است باگ ها و مشکلاتی را در زمینه کارآیی به دنبال داشته باشد. ساخت یک رابط، گوگل را هنوز هم وابسته به جاوا می گرداند، چرا که باید جاوا را در برخی اشکال مورد استفاده قرار دهد، از طرفی Kotlin یک گزینه در دسترس می باشد، این زبان نیز شی گرا است و سازگاری زیادی با زبان برنامه نویسی جاوا دارد و ارائه دهنده یک جایگزین in-place است، اما در حال حاضر گوگل اعلام کرده که این زبان برای چنین اهدافی از سرعت لازم برخوردار نمی باشد.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید