از نصب اپلیکیشن تا ارائه ارزش: سه روند در عصر اپ مارکتینگ

از نصب اپلیکیشن تا ارائه ارزش: سه روند در عصر اپ مارکتینگ

امروزه اپلیکیشن های موبایل همه جا حضور دارند و بیش از 4 میلیون اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار دارد تا از بین آنها گزینه موردنظر خود را انتخاب نمایند، از طرفی بازه زمانی توجه کاربران کاهش چشمگیری یافته و همین شرایط نیز کار را برای توسعه دهندگان دشوار ساخته است. در نتیجه درک لحظات حیاتی و بحرانی تعامل با کاربران از طریق گوشی هایی که در دست دارند، اهمیت بیشتری نسبت به گدشته یافته است.

در طول دهه اخیر توسعه دهندگان اپلیکیشن تنها به یک معیار متکی بودند و به گمان آنها تنها همین معیار تعیین کننده موفقیت می باشد. این معیار تعداد کاربرانی است که اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کرده اند.

امروزه اپ مارکتینگ از تنوع بیشتری برخوردار بوده و پیچیده تر از گذشته شده است. یک کسب و کار پایدار دیگر به تعداد کاربران شما بستگی چندانی ندارد و کیفیت کاربر دیگر با دموگرافیک ها مشخص نمی شود. در حقیقت چیزهایی که کاربران به آن اهمیت می دهند و اقداماتی که از سوی کاربران سر می زند تعیین کننده موفقیت کسب و کار می باشد. سفر مشتری در دنیایی که موبایل حرف اول را می زند، پیچیده تر از گذشته شده و سه تغییر عمده زیر در دنیای اپلیکیشن های موبایل پیش بینی می شود.

تعامل به جای نصب

به طور متوسط 85 درصد از ارزش اپلیکیشن از تنها 17 درصد از کاربران نشات می گیرد، در نتیجه به عنوان بازاریاب یافتن افرادی که با اپلیکیشن های شما تعامل برقرار کرده و ارزشی را برای کسب و کار شما ایجاد می کنند بیش از پیش اهمیت می یابد. گام اول درک آن دسته از عملیات درون اپلیکیشن است که برای کسب و کار شما ارزش به دنبال خواهد داشت، پس از آن باید اقدام به یافتن کاربرانی کنید که احتمال انجام چنین اقداماتی از سوی آنها زیاد است. برای مثال یک اپلیکیشن خرده فروشی را در نظر بگیرید، کسی که پس از گذشت سه روز از دانلود اپلیکیشن یک خرید انجام می دهد احتمالا یک کاربر وفادار و تکراری برای شما می باشد. در بازی های موبایل بازیکنی که به لول 5 از بازی رسیده، با احتمال بیشتری نسبت به کسی که موفق به این کار نشده، اقدام به یک خرید درون برنامه ای می کند. شناسایی عملیات مهم برای کسب و کار و سپس یافتن افرادی که با احتمال بیشتری این اقدامات را به انجام می رسانند، یک اولویت بسیار مهم تلقی می شود.اپ مارکتینگ

اقدامات به جای دموگرافیک ها

تا به امروز بازاریابان دیجیتال بر روی هدف گذاری دموگرافیک متمرکز شده اند و در حقیقت بازاریابی این چنین رشد کرده است. بازاریابان برند که در تلویزیون به نمایش تبلیغات می پردازند اعتقاد داشتند که دموگرافیک هدف آنها این تبلیغات را تماشا می کند. با تمرکز بر روی مخاطبین کمتر و محدودتر فرصت درآمدزایی را از دست می دهید، چرا که احتمالا افراد دیگری در دنیا هستند که نه تنها بازی شما را دانلود می کنند، بلکه آن را به اشتراک گذاشته، با بازیکنان چت کرده، ویدیو آپلود کرده و پیشنهادات پریمیوم را مورد استفاده قرار می دهند.

در حقیقت بازاریابان قادرند بر روی چیزی که بیشترین اهمیت را برای کسب و کار آنها دارد تمرکز کنند و از تکنولوژی جهت دستیابی به این اهداف به شکل کارآمدتر بهره بگیرند. در حقیقت تکنولوژی به آنها در تشخیص کاربران و مکان و نحوه دستیابی به آنها یاری می رساند و در همین راستا نیز خودکارسازی به کمک آنها می آید.

خودکارسازی به جای بهینه سازی دستی

یکی از ارزشمندترین منابعی که در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن قرار دارد، زمان و انرژی کاربران می باشد. اما چگونه درباره چیزی که باید بر روی آن تمرکز کنید تصمیم می گیرید؟ هر مرحله از کار تا چه اندازه برای تیم شما طاقت فرساست؟ بر روی چه چیزهای متمرکز نمی شوید؟ خودکارسازی و یادگیری ماشینی فرصت هایی برای تمرکز بر روی وظایف استراتژیک بیشتر مانند ارتقا و تقویت تجربه کاربری اپلیکیشن در اختیار بازاریابان قرار می دهد. دیگر نیازی به صرف تمام زمان خود بر روی بهینه سازی دستی کمپین ها احساس نمی شود. یادگیری ماشینی نشانه و اطلاعات بیشماری را در ریل تایم ارزیابی کرده و به طور مستمر مکان و نحوه دستیابی به کاربران جدید را تعیین می کند. تمامی اطلاعات از قبیل ساخت تبلیغات خلاقانه تا پیشنهادات و دستیابی به کاربران موردنظر در زمان و مکان مناسب نیز مورد توجه قرار می گیرند. خودکارسازی مارکتینگ از بینش ها و داده ها استفاده کرده و اطلاعاتی درباره مکان قرارگیری تبلیغات و باارزش ترین کاربران در اختیار شما قرار می دهد.

این سه تغییر عمده یعنی تعامل به جای نصب، اقدامات به جای دموگرافیک و خودکارسازی به جای بهینه سازی دستی، تصمیمات حیاتی و مهمی هستند که باید توسط بازاریابان اپلیکیشن اتخاذ شوند. این صنعت غنی و پررونق در حال رشد و تکامل می باشد و بازاریابان باید از فرصت های پیش روی خود جهت تعریف مجدد کسب و کار خود استفاده نمایند.

 

https://appdevelopermagazine.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید