استفاده از رگ های خونی چشم برای باز کردن قفل در گوشی های سامسونگ

استفاده از رگ های خونی چشم برای باز کردن قفل در گوشی های سامسونگ

شاید قبول این واقعیت دشوار باشد، اما اسمارت فون هایی که امروزه در دست داریم از نظر پیچیدگی و قدرت 3 یا 4 برابر سوپرکامپیوتر های Cray-2 سال 1985 می باشند. قدرت پردازشی یک اسمارت واچ ساموسنگ تا 5 برابر بیشتر از پلی استیشن 2 است. اموری که این دستگاه ها قادر به انجام آنها هستند موجب شگفتی است و تکنولوژی مدرن امروزی به طور مستمر و با نرخ فوق العاده ای در حال پیشرفت است، به طوری که نسل امروز از بابت پیشرفت های حاصله چندان هم به شگفت نمی آیند.

تکنولوژی موبایل و تراکنش های بی سیم از سوی دیگر بستری برای هکرها فراهم می کند، آنها از این طریق برای دسترسی به اسمارت فون و تمامی اطلاعات شخصی و خصوصی شما نلاش می نمایند. پسوردها تا حدودی امنیت گوشی های شما را تضمین می کنند و از دسترسی های غیر مجاز به اطلاعات گوشی شما جلوگیری به عمل می آورند، اما محدودیت هایی را بوجود می آورند. حسگرهای اثر انگشت دستاوردی دیگر است که احراز هویت بیومتریک را برای کاربران اسمارت فون ها میسر ساخته است، این نوع تکنولوژی به ویژگی های فیزیکی اشاره دارد که به سهولت قابل اندازه گیری بوده و به طور خودکار بررسی می گردند. اثر انگشت و احراز هویت از طریق آن، در ارتباط با مسائل مربوط به امنیت به خودی خود گامی به جلو است، اما متاسفانه همگام با رشد این تکنولوژی، هکرها نیز دست از کار نکشیده و راهی برای تولید اثر انگشت های تقلبی یافته اند.

blog_13533_1

سامسونگ همواره ایده بهره گیری از عنبیه چشم به جای اثر انگشت را در ذهن داشته و بر روی این موضوع کار کرده است. رگ های خونی در چشم انسان منحصر به فردند و پتنت اخیر سامسونگ نیز تمرکز خود را بر این واقعیت نهاده است، این ویژگی روشی احراز هویت جدیدی را در اختیار صاحبان اسمارت فون ها قرار می دهد، بدین منظور سامسونگ از NIR یا Near Infrared Rays برای تشخیص و عکس برداری از الگوی رگ های چشم شما بهره می گیرد، یک فرستنده و گیرنده نور برای گرفتن انعکاس نور از عنبیه چشم شما در این امر دخیل اند. به منظور از بین بردن خطاهای احتمالی که ممکن است در اثر نور محیط بوجود آیند، این سیستم از زوایای مختلف این عملیات را صورت می دهد و هرگونه انعکاس فرعی را فیلتر می کند و تنها الگوی اصلی رگ های خونی را به جای می گذارد.

تنها کاری که باید انجام دهید، برداشتن گوشی و نگاه کردن به آن است، در این شرایط دیگر هیچ کار اضافه ای از جانب شما مورد نیاز نیست، این تکنولوژی علاوه بر جالب بودن، امنیت بالاتری را نیز تضمین می کند. چشم عنصری است که همواره در کانون توجه کمپانی سامسونگ بوده، در گوشی های ساخت این شرکت، چشم کاربردهای زیادی دارد، به عنوان نمونه تا زمانی که به گوشی خود نگاه کنید، صفحه آن خاموش نمی شود و یا پس از دراز کشیدن صفحه نمایش با کمک چشم شما محتویات را نمی چرخاند و با وضعیت قرارگیری شما مطابقت می دهد. امروزه بیومتریک بسیار پیشرفته تر از گذشته شده، اما در هر صورت تضمین امنیت و دسترسی به اطلاعات شخصی حوزه ای است که کار و تلاش فراوانی را می طلبد.

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید