الگوریتم جدید اینستاگرام علایم افسردگی را از روی عکس های شما تشخیص می دهد

الگوریتم جدید اینستاگرام علایم افسردگی را از روی عکس های شما تشخیص می دهد

قابلیت های شبکه های اجتماعی هرروزه در حال افزایش و پیشرفت می باشد، اینستاگرام نیز یکی از اپلیکیشن هایی است که همواره در صدر اخبار بوده و در حال گسترش قابلیت های سرویس خود می باشد، داده های جمع آوری شده از سوی اینستاگرام قابل استفاده جهت حدس زدن سن تقریبی کاربران می باشد و تحقیقات جدید گواه از آن دارد که ایسنتاگرام می تواند از این داده ها برای بررسی وضعیت سلامت روحی شما نیز استفاده کند. با استفاده از مجموعه ای از ابزارهای یادگیری ماشینی و فیدهای تعداد زیادی از کاربران، تیمی از محققان هاروارد و دانشگاه ورمونت مدلی ساختند که می توانند نشانه های افسردگی را به طور دقیق شناسایی نماید. با بررسی تجزیه و تحلیل های رنگ، کامپوننت های متادیتا و تشخیص چهره الگوریتمیک در فید هریک از کاربران، مدل قادر به تشخیص این موضوع گردید که کدامیک از کاربران این شبکه اجتماعی علایمی از افسردگی را به نمایش می گذارند.

این مدل 43950 عکس و 166 کاربر متفاوت را مورد بررسی قرار داد تا از این طریق پیش بینی هایی را به انجام برساند. به بیان تیم تحقیقاتی این مدل با هدف تبدیل به یک روش قطعی جهت تشخیص افسردگی ساخته نشده، اما می توان از این مدل برای آزمایشات اولیه در راستای تشخیص بیماری های روحی بهره گرفت و ممکن است روزی به عنوان طرحی برای ارزیابی سلامت روحی در دنیایی که به شدت دیجیتالی شده مورد استفاده قرار گیرد. به بیان دیگر ممکن است در آینده ای نزدیک دستیار دیجیتال گوشی به شما بگوید که انگار این اواخر حالتان زیاد خوب نیست، البته تنها در صورتی که به فید اینستاگرام شما دسترسی داشته باشد.blog_21584_1

این مدل عوامل متعددی را مد نظر قرار می دهد و محققان دریافته اند که افراد افسرده گرایش بیشتری به استفاده از فیلترهای آبی و طوسی و یا سیاه و سفید دارند، در حالی که افراد دیگر فیلترهای گرم تر و روشن تر را ترجیح می دهند.

 

https://www.engadget.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید