امکانات مورد انتظار از گوشی های گلکسی اس 7 سامسونگ و جی 5 ال جی

امکانات مورد انتظار از گوشی های گلکسی اس 7 سامسونگ و جی 5 ال جی

سامسونگ بزرگ ترین کمپانی سازنده اسمارت فون در جهان است، اما غول کره جنوبی در سرزمین مادری خود تنها نیست، چرا که ال جی نیز رقیب سرسختی برای سامسونگ در این پیکار محسوب می شود و این دو کمپانی سال های متمادی است که در حال رقابت با یکدیگرند و سعی دارند تا در زمینه های گوناگون صنعت الکترونیک مقام نخست را از یکدیگر بربایند. این شرایط برای اسمارت فون های جدید این دو کمپانی نیز صادق است و هر دو در تلاش اند تا گوشی پرچم دار خود را بهتر از دیگری ساخته و صحنه رقابت را در دست بگیرند. اخیرا فهرستی از امکانات این گوشی ها توسط PhoneArena منتشر شده و شامل امکاناتی از قبیل وضوع صفحه نمایش، رم، پردازشگر و ویژگی های کلی و نرم افزارهای کاستوم هریک از این گوشی ها می باشد، با ما همراه باشید تا نگاهی اجمالی به این امکانات بیندازیم.

همگی ما در طول روز نوتیفیکیشن های متعددی را دریافت می کنیم و برای مشاهده این نوتیفیکیشن ها مجبوریم صفحه را روشن کنیم، در صورتی که نوتیفیکیشن اهمیتی نداشته باشد این کار تنها تلف کردن زمان و انرژی تلقی می شود. با در نظر گرفتن این شرایط ال جی امکان جدیدی را در گوشی جدید خود یعنی جی 5 تعبیه کرده که نوعی صفحه نمایش است که همیشه در حالت روشن می باشد، این در حالی است که انتظار می رود سامسونگ نیز امکان مشابهی را در گوشی گلکسی اس 7 خود جای دهد. با این تکنولوژی کاربران قادر خواهند بود تا یک نگاه سریع و کوتاه به نوتیفیکیشن های دریافتی خود بیندازند و دیگر لزومی برای روشن کردن کل صفحه نمایش وجود ندارد.

blog_16831_1

مهم ترین ویژگی که انتظار می رود هر دو گوشی میزبان آن باشند ریدر اثر انگشت است.گوشی های سامسونگ بیش از دو سال است که این تکنولوژی را دارند، اما ال جی چنین قابلیتی را در گوشی جی 4 خود جای نداده است. تکنولوژی اسکن اثر انگشت اخیرا مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و این تکنولوژی بخش مهمی از سیستم های پرداخت موبایل را نیز شکل می دهد و از سوی دیگر به ارتقای امنیت گوشی ها نیز کمک شایانی می نماید. باز کردن قفل گوشی با کمک اثر انگشت بسیار آسان تر و سریع تر از تایپ کردن رمز عبور و یا رسم الگو است. ورودی شارژ USB Type-C، دیگر قابلیت مورد انتظار در این گوشی ها می باشد، ال جی در گوشی نکسوز 5X خود این امکان را پیاده سازی کرده، اما سامسونگ هنوز در حال کار بر روی آن است. یکی از اصلی ترین مزایای استاندارد Type-C مبادله سریع داده و انرژی می باشد.

سامسونگ بالاخره پلاستیک را کنار گذاشت و گوشی گلکسی اس 6 خود را با ادغامی از فلز و شیشه ساخت، اما به نظر می رسد که شرایط برای ال جی به گونه ای دیگر است، چرا که در گوشی جی 4 کمپانی ال جی هنوز هم شاهد استفاده از پلاستیک و یا حتی چرم در ساختار فیزیکی گوشی بوده ایم.

سامسونگ همچنان به فرمول فلز و شیشه خود پایبند است و گمان می رود که ال جی بدنه گوشی جی 5 خود را تماما از فلز بسازد. کارت های حافظه جانبی گزینه بسیار خوب و کاربردی برای گسترش حجم حافظه ای است که سازندگان گوشی در اختیار قرار داده اند، اما سامسونگ با حذف microSD در گوشی اس 6 خود همه را شگفت زده کرد. شایعات مبنی بر آنند که گوشی اس 7 دوباره میزبان این قابلیت کاربردی خواهد بود. طرفداران ال جی با مشکل مشابهی در ارتباط با کارت های حافظه جانبی مواجه نبودند، چرا که در گوشی جی 4 شاهد این امکان بوده ایم و انتظار می رود که گوشی جی 5 کمپانی نیز بر این سنت پایبند بماند.

معرفی هر دو گوشی در تاریخ 21 فوریه به وقوع خواهد پیوست و زمان کوتاهی تا اطلاع کامل و دقیق از امکانات این دو گوشی باقی مانده، بزرگ ترین همایش جهانی موبایل بسیار نزدیک است و در این رویداد شاهد معرفی های زیادی در عرصه تکنولوژی خواهیم بود.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید