امکان جدید Google Docs: ویرایش با دستورات صوتی

امکان جدید Google Docs: ویرایش با دستورات صوتی

Google Docs نیز مشابه بسیاری از سرویس های گوگل به صورت منظم میزبان آپدیت های جدیدی می شود، یکی از از آخرین آپدیت ها که در اواخر سال گذشته در این محصول جای گرفت قابلیت تایپ با استفاده از صدا بود. این آپدیت در نسخه وب از Google Docs جای گرفت و قابلیت دیکته کردن برای داکیومنت ها را نیز در خود جای داد، این امکان بسیار خوب و کاربردی است اما در کل برخی مشکلات در دیکته صوتی پیش می آیند. یکی از آنها سرعت و دیگری قابلیت ویرایش با استفاده از صوت می باشد، به نظر می رسد که گوگل در حال کار بر روی قابلیت ویرایش بوده و آپدیت نسبتا سنگینی را برای تایپ صوتی ارائه داده است.

blog_16988_1

آپدیت معرفی شده قابلیت ویرایش و فرمت فایل های متنی با کمک دیکته کردن را در اختیار قرار می دهد، به این معنا که هرگاه در حال نوشتن یک داکیومنت با استفاده از Docs باشید، به سادگی قادر به دیکته کردن آنچه مایل به درج در آن هستید می گردید. چنانچه تمایل به افزودن جدول دارید با گفتن عبارت insert table این کار برای شما انجام می شود. به طور مشابه copy ،highlight ، insert page break و غیره نیز برای شما کار می کنند.

برای آن دسته از افرادی که مایل به استفاده از قابلیت ویرایش هستند، این امکان در نسخه وبی Google Docs دربر گرفته شده و به منظور آشنایی کاربران با این ویژگی جدید، گوگل فهرستی را منتشر کرده که می توانید نگاهی به آن بیندازید، در این لیست تمامی دستورات ویرایشی صوتی جای گرفته اند. چنانچه در حال کار بر روی Docs هستید، با بیان عبارت voice commands help لیست مذکور را مشاهده کنید. به منظور نمایش این امکان جدید گوگل ویدیوی زیر را در اختیار قرار داده تا همه چیز درباره این ویژگی آشکار شود.

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید