اندروید استودیو 2.0 در دسترس قرار گرفت

اندروید استودیو 2.0 در دسترس قرار گرفت

نسخه دوم از اندروید استودیو منتشر شد و توسعه دهندگان با استفاده از آن قادر به ساخت اپلیکیشن هایی برای پلتفرم محبوب اندروید شامل گوشی ها و تلبت ها، Android Auto، اندروید ویر و اندروید تی وی هستند. اندروید استودیو IDE رسمی گوگل است که دربرگیرنده ویرایشگر کد، ابزارهای تجزیه و تحلیل کد، امولاتورها و غیره می باشد.

اندروید استودیو 2.0 امکانات جدید زیر را برای توسعه دهندگان در خود جای داده است:

- اجرای فوری: توسعه دهندگان می توانند عملیات توسعه را با سرعت بیشتری نسبت به گذشته به انجام برسانند، زیرا در این نسخه از اندروید استودیو این قابلیت در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته که با اعمال تغییراتی بر روی کد، نتایج را بلافاصله بر روی اپلیکیشن در حال اجرا مشاهده کنند.

- امولاتور اندروید: امولاتور جدید 3 برابر سریع تر از امولاتور قبلی اندروید به اجرا در می آید و با بهبودهای ADB صورت گرفته، توسعه دهندگان می توانند داده ها و اپلیکیشن ها را 10 برابر سریع تر از گوشی های معمولی به امولاتور وارد نمایند. امولاتور رسمی اندروید مانند گوشی معمولی دربرگیرنده Google Play Services است و امکان آزمودن عملکرد API بیشتری را در اختیار توسعه دهنده قرار می دهد. این امولاتور امکانات جدیدی برای مدیریت تماس ها، باتری، شبکه، جی پی اس و غیره را نیز گرد هم آورده است.

- تولید کد ایندکسینگ اپلیکیشن و تست: این ویژگی دیده شدن اپلیکیشن در جستجوی گوگل را توسط افزودن URL های خودکار و استفاده از قابلیت اپ ایندکسینگ در اندروید استودیو، ارتقا می بخشد. تنها با چند کلیک ساده توسعه دهنده می تواند لینک های ایندکس شدنی را اضافه کرده و آنها را تست نماید.

- پیش نمایش GPU دیباگر: توسعه دهندگانی که بازی ها و اپلیکیشن های مبنی بر OpenGL ES می سازند، هم اکنون می توانند هر کدام از فریم ها و وضعیت GL را با استفاده از GPU دیباگر جدید مشاهده کنند. کشف و تشخیص مشکلات رندرینگ GL با استفاده از تصویربرداری و تجزیه و تحلیل جریان GPU از گوشی اندروید صورت می پذیرد.

- آپدیت IntelliJ 15: اندروید استودیو بر اساس پلتفرم کدنویسی Intellij ساخته شده که هم اکنون میزبان قابلیت های جدیدی شده است.

 

https://appdevelopermagazine.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید