اپل: الزامی شدن استفاده از پروتکل امنیتی ATS در اپلیکیشن ها

اپل: الزامی شدن استفاده از پروتکل امنیتی ATS در اپلیکیشن ها

مسئاله امنیت و حریم خصوصی یکی از حوزه هایی است که همواره مورد توجه کمپانی اپل بوده و آنها سعی دارند تا امنیت اپلیکیشن های خود را افزایش دهند، به طوری که تا اواخر سال 2016 تمامی اپلیکیشن های آی او اس که با یک سرور ارتباط برقرار می کنند، ملزم به استفاده از ATS برای تبادلات خود می گردند، بدین ترتیب امنیت ارتباطات بین اپلیکیشن و سرور ارتقای چشم گیری پیدا می کند.

blog_19061_1

به گفته اپل لازم است تا توسعه دهندگان هرچه سریع تر این پروتکل امنیتی را مورد استفاده قرار دهند، این پروتکل هم اکنون به طور پیشفرض بر روی آی او اس 9 و macOS فعال است.

به بیان اپل ATS از افشای تصادفی اطلاعات شخصی کاربران جلوگیری کرده و امنیت اپلیکیشن ها را تامین می نماید و همانطور که در رویداد WWDC اپل به آن اشاره شد، استفاده از این پروتکل امنیتی تا پایان سال جاری برای تمامی اپلیکیشن های اپ استور اجباری می گردد.

تعهد و پایبندی اپل به مسئاله امنیت این قابلیت را به میدان آورد و این موضوع برای آن دسته از اپلیکیشن های اشتراکی که تمایل به میزبانی محتوا بر روی سرورهای خود دارند نیز اهمیت پیدا می کند. ممکن است بسیاری از توسعه دهندگان ATS را نادیده گرفته باشند، اما با این اقدام اپل قصد دارد تا از بابت امنیت کامل تبادلات اطمینان حاصل کند. در زبان کنونی ATS، اپلیکیشن ها می توانند به دامین های ناامن دسترسی پیدا کنند، اما اپل درج جزئیات در مستندات Info.plist هر اپلیکیشن را الزامی می داند.

 

http://thenextweb.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید