اپل و گوگل پرارزش ترین برندهای جهان اند

اپل و گوگل پرارزش ترین برندهای جهان اند

مبنی بر گزارشی جدید از Interbrand، بسیاری از کمپانی های فعال در زمینه تکنولوژی در زمره برندهای پرارزش دنیا جای گرفته اند. اپل، گوگل، مایکروسافت و آی بی ام همچنان در صدر فهرست برترین ها قرار دارند و این موضوع گواهی بر جایگاه تکنولوژی در صحنه جهانی است. اپل و گوگل رتبه های برتر سال 2015 را از آن خود کرده اند و این موفقیت در گروی فعالیت ها و محصولات آنها بوده است. امسال سومین سال متمادی است که این شرکت ها موفق به کسب رتبه های اول و دوم می گردند، آنها علاوه بر افزایش سهم خود در بازار، با محصولات گران بهای خود نقش مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می کنند، همگی با آیفون، سیستم عامل محبوب اندروید، مرورگر کروم، آیپد و... آشنایی کامل داریم و این محصولات را مورد استفاده قرار می دهیم. سایر شرکت های فعال در عرصه تکنولوژی که در لیست جای گرفته اند شامل مایکروسافت، آی بی ام، سامسونگ، آمازون، اینتل، سیسکو، اراکل، اچ پی، فیسبوک، eBay، PayPal و Lenovo می باشند. تعداد 28 شرکت از بین 100 شرکت را کمپانی های فعال در زمینه تکنولوژی شامل می شوند، این شرکت ها بیش از یک سوم ارزش کلی را شکل می دهند و این رتبه بندی را تحت سلطه خود گرفته اند. فیسبوک رتبه 23 ام را از آن خود کرده، این موفقیت به لطف افزایش 54 درصدی در ارزش برند آن می باشد، کمپانی های PayPal و Lenevo برای نخستین بار در این لیست ظاهر شدند و این کارخانه الکترونیکی دومین برند چینی است که به این لیست افزوده شد. هم راستایی برند و کسب و کارها با زندگی روزانه مردم یک لازمه است، لذا این رتبه بندی برندهایی را که به بهترین شکل ممکن قادر به انجام این کار شدند، در خود جای داده است. به بیان Jez Frampton برندها نقش مهمی در تحت تاثیر قرار دادن انتخاب های مشتریان ایفا می کنند و به خلق مدل های کسب و کار جدیدی می پردازند، این کار موجب سنجش ایده های جدید و تطابق با نیازمندی های مشتریان می شود. Alibaba حتی با وجود وعده ای که برای پیروی از IPO خود داده بود، در این لیست جای نگرفته و این امر موجب شگفتی است. Interbrand برای 16 سال متمادی صدها برند را مورد بررسی قرار داده و ارزش های آنها را سنجیده و به شناسایی ارزشمندترین آنها پرداخته است. متدولوژی شرکت بر سه مفهوم کلی متمرکز شده است، کارآیی مالی برند در ارتباط با محصولات و خدمات، تاثیرگذاری آن بر تصمیمات خرید مشتریان و قدرت رقابتی آن. برای مشاهده این رتبه بندی می توانید سری به این وب سایت بزنید.   http://venturebeat.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید