اپل 40 ساله شد

اپل 40 ساله شد

یکی از تاثیرگذارترین و مشهورترین کمپانی ها در عرصه تکنولوژی در اول آوریل 1976 تاسیس شد. استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین دقیقا 40 سال پیش در گاراژ خانه استیو جابز واقع در لوس آلتوس کالیفرنیا کمپانی اپل را پایه گذاری کردند. اولین محصول آنها اپل I بود که توسط وزنیاک اختراع شد و سپس در جولای 1976 با قیمت 666.66 دلار فروش خود را آغاز نمود. با گذشت 40 سال از آن روز اپل به یکی از بزرگ ترین و نام آشناترین کمپانی ها در جهان تبدیل شده، اما دستیابی به چنین موقعیتی چندان هم آسان نبوده است. اپل روزهای سختی را نیز تجربه کرده، به طوری که سهام این کمپانی در 8ام جولای 1982 به 17 سنت رسید.

blog_15747_1

"تمامی تلاش ما در جهت ایجاد جو و فضای خوبی در دنیا بود." – استیو وزنیاک

blog_17547_2نام اپل در دنیای تکنولوژی پایدار است، این کمپانی که از حضور دو استیو، یکی جابز و دیگری وزنیاک بهره می برد، به عنوان یکی از محرکین اصلی بود که موجب رشد انفجاری صنعت کامپیوتر گردید. کمپانی اپل روح و جان تازه ای به رسانه قابل حمل بخشید و این کار با روی کار آمدن آی پاد میسر گشت، بازار تبلت ها را دگرگون کرد و با ساخت آیفون به صنعت موبایل تجسمی تازه ای بخشید، لازم به ذکر است که آیفون منبع اصلی درآمد اپل محسوب می شود.

blog_17547_3

"اپل یک کمپانی اصیل سیلیکون ولی است و ما کار خود را در یک گاراژ آغاز نموده ایم، من و استیو وزنیاک در سیلیکون ولی بزرگ شده ایم و Hewlett-Packard الگوی ما بوده و تمایل داشتیم تا مانند آنها شویم." – استیو جابز

اکنون 40 سال از پایه گذاری اپل گذشته است و امید می رود تا این سفر هیچگاه پایان نپذیرفته و آینده روشنی در انتظار اپل باشد.

 

http://www.phonearena.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید