Offline Mode در اینستاگرام

اینستاگرام اندرویدی مجهز به قابلیت Offline Mode شد

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در جهان می باشد و بیش از 80 درصد از 600 میلیون کاربر فعال آن را کاربرانی تشکیل داده اند که خارج از آمریکا سکونت دارند، از رو در اختیار قرار دادن تجربه بهتر برای آن دسته از کاربرانی که در دسترسی به اینترنت با محدودیت هایی مواجهند، بسیار مهم است.

اینستاگرام در کنفرانس F8 فیسبوک اعلام کرد که از این پس، دسترسی به برخی از قسمت های شبکه اجتماعی، بدون داشتن اینترنت نیز امکان پذیر خواهد بود، این ویژگی جدید تنها در دسترس کاربران اندرویدی که بخش عمده ای را به خود اختصاص داده اند، قرار گرفته است. این عملکرد در طول ماه های آینده برای قسمت های بیشتری پیاده سازی خواهد شد و سیستم عامل آی او اس نیز به قابلیت حالت آفلاین مجهز خواهد شد.

Offline Mode در اینستاگرام

به گفته یکی از مهندسین اینستاگرام به نام Hendri، کاربران آفلاین به راحتی می توانند محتوایی را که قبلا در فید اینستاگرام بارگذاری شده مشاهده کنند، برای پست ها کامنت بگذارند، آنها را لایک کنند، رسانه ها را ذخیره کرده و کاربران را آنفالو کنند، تمامی این عملیات به محض وصل شدن اینترنت انجام خواهد شد. امکان مشاهده پروفایل کاربر و پروفایل هایی که قبلا باز شده نیز وجود دارد.

Offline Mode در اینستاگرام

با کمک این تکنیک های مهندسی، اینستاگرام قادر خواهد بود شبکه اجتماعی خود را در کشورهای در حال توسعه که دسترسی به اینترنت از نظر مالی برای تمامی کاربران امکان پذیر نیست یا اینترنت در تمامی اماکن در دسترس نمی باشد، بهبود بخشد. اپلیکیشن Facebook Lite فیسبوک تنها در یک سال 200 میلیون کاربر را مجذوب خود کرد و چنین عملکردی برای اینستاگرام نیز فرصت بسیار خوبی خواهد بود. اسنپ چت در اختیار قرار دادن اینترنت برای کل جهان را فراموش کرده و روی چیزهای دیگری متمرکز شده، اما اینستاگرام می داند که تمامی افراد در هر جایی نیازمند ارتباطات بصری هستند و تلاش می کند تا چنین امکانی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

 

https://techcrunch.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید