بازی های F2P مانند Pokémon Go چگونه پول در می آورند؟

بازی های F2P مانند Pokémon Go چگونه پول در می آورند؟

مدل درآمدی بسیاری از بازی های محبوب در جهان از نوع free-to-play می باشد، در حالی که این بازی ها قادر به کسب درآمد هنگفتی هستند، اما دلیل این موفقیت چیست؟ در ادامه به شرح نحوه عملکرد این مدل درآمدی می پردازیم و توضیح خواهیم داد که کدام ویژگی در این بازی ها کاربران را ترغیب به صرف هزینه بابت چیزی می کند که از نظر فنی کاملا رایگان می باشد.

این قبیل از بازی ها از اصول روان شناسی رفتاری استفاده کرده و شما را در دام می اندازند و باعث می شوند تا برای گیم پلی اصلی بازی هزینه صرف کنید، در زیر چند مورد از بزرگ ترین ترفندهای استفاده شده در این قبیل از بازی ها را می بینید:

- این بازی ها از کارنسی مجازی مانند جم ها، طلا، سکه و غیره استفاده می کنند و بدین ترتیب احساس نمی کنید که در حال پول خرج کردن هستید، درست مانند زمانی که با استفاده از کارت اعتباری خود خرید می کنید و نسبت به استفاده از وجه نقد احساس صرف هزینه کمتری به شما دست می دهد.

- خرید کارنسی مجازی به صورت فوری و بدون هیچ گونه دردسری انجام می شود، تنها با یک ضربه یا کلیک پول شما خرج می شود و حتی متوجه آن هم نمی شوید. اما سایر بخش های بازی کمی خسته کننده هستند و از این رو تمایل برای پرداخت جهت برنده شدن را تقویت می کنند. اساسا توسعه دهندگان راحتی در انجام بازی را حذف می کنند، اما به بازیکنان پیشنهاد پرداخت در ازای راحتی را می دهند.

- تنها درصد کوچکی از بازیکنان حقیقتا مایل به پرداخت هزینه بابت یک بازی فریمیوم هستند، اما همین گروه کوچک مبالغ چشمگیری را می پردازند و این دسته از افراد هستند که تضمین کننده موفقیت بازی می شوند.

به یقین برخی از بازی های فریمیوم نسبت به بقیه برتری دارند، برای نمونه بازی Pokémon Go نسبتا ساده است و آیتم های درون فروشگاه به سادگی و راحتی بازی را ارتقا می بخشند، اما بیشترین تاثیر آنها در نحوه بازی شماست و نقشی در از بین بردن موانع اذیت کننده ندارند. اما حتی این شرایط نیز مانعی برای درآمدزایی این بازی در اپ استور اپل و گوگل پلی استور نشده و هر روزه شاهد افزایش درآمد این بازی محبوب هستیم.

 

http://lifehacker.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید