بازی Pokémon Go با پشت سر گذاشتن Clash Royale در صدر بازی های پرفروش موبایل قرار گرفت

بازی Pokémon Go با پشت سر گذاشتن Clash Royale در صدر بازی های پرفروش موبایل قرار گرفت

به طور معمول نسخه های اولیه بازی های موبایل در اوایل رونمایی فروش چندانی را از آن خود نمی کنند، اما سال 2016 از این نظر کمی متفاوت بود و دو بازی فروش چشمگیری را تنها پس از مدت زمان اندکی بعد از انتشار از آن خود کردند و بازی دوم به راحتی توانست بازی قبلی را تحت الشعاع قرار داده و از آن سبقت بگیرد.

Pokémon Go سریع ترین بازی موبایل است که توانسته در مدت بسیاری کوتاهی در صدر جداول درآمدی اندروید و آی او اس قرار بگیرد. تنها یک روز برای قرار گرفتن در صدر بازی های پرفروش آی او اس و چهار روز نیز برای کسب این موقعیت در پلی استور لازم بود. بازی رقابتی و استراتژیک Clash Royale که توسط استودیوی بازی سازی سوپرسل ساخته شده، دو روز طول کشید که در اپ استور در موقعیت نخست جای گیرد، در حالی که هفت روز نیز به طول انجامید تا پلی استور را تسخیر کند. سوپرسل این اپلیکیشن را برای گستره وسیعی از افراد منتشر کرد و میلیون ها طرفدار بازی کلش اف کلنز که مدت زمان طولانی در جایگاه اول قرار داشت، در موفقیت کلش رویال نیز سهیم بودند، اما آنطور که پیداست بازی ساخته شده توسط Nintendo مخاطبین بیشتری را جذب خود نموده است.

blog_19737_1

به بیان Fabien Pierre-Nicolas مدیر انجمن App Annie، با این وجود که بازی Pokémon Go تنها در سه کشور به طور رسمی مننتشر شده، اما توانسته است درآمد خالص یک میلیون دلار را برای Niantic Labs تولید کند. به بیان او درآمد یک میلیارد دلار در سال، مسائل و مشکلات سروری کمتر، حضور جهانی و امکانات اجتماعی و بازیکن در مقابل بازیکن برای این بازی پیش بینی می شود.

چنانچه بازی Pokémon Go قادر به تولید یک میلیارد دلار به طور سالیانه گردد، جایگاه خود در بین 5 اپلیکیشن برتر در اپ استورهای آمریکایی و ژاپنی را حفظ خواهد کرد و به منظور دستیابی به چنین موقعیتی لازم است تعامل بیشتری با بازیکنان برقرار شده و آنها در بازی پول خرج کنند. دستیابی به این شرایط چندان آسان نیست و بازی باید برای حفظ بازیکنان و جایگاه خود تلاش زیادی نمایند.

به بیان Peter Warman موسس و تحلیلگر Newzoo به GamesBeat، برند Pokémon که یکی از بزرگ ترین فرانچایزهای بازی و سرگرمی در جهان است، بدون در نظر گرفتن مفهوم بازی ده ها میلیون دانلود را تضمین می کند.

میزان درآمد این بازی در اول راه خود Warman را شگفت زده کرده و به تصور او این شرایط دائمی نیست. به گفته او آنچه برای Pokémon Go غافلگیرکننده بوده، چندین میلیون دلاری است که در طول روزهای اولیه پس از انتشار تولید نموده است. شرایط حاکم خبر خوبی برای Nintendo می باشد، چرا که اخیرا شاهد 10 میلیارد دلار افزایش در سهام بازار آن بوده ایم، اما موضوع نگران کننده دوام این بازی می باشد، چرا که ممکن است با گذشت زمان تازگی این مفهوم کمرنگ تر شده و یا رقبا آن را تقلید کنند، اما از طرفی با توجه به محبویبت گسترده ای که این بازی پیدا کرده و همه جا سخن از آن در میان است، این شرایط کمی بعید به نظر می رسد.

 

http://venturebeat.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید