اصول ساخت تریلر بازی

بایدها و نبایدهای ساخت تریلر برای بازی ها – بخش اول

ساخت تریلر یکی از روش های رایج برای نمایش گیم پلی بازی به پلیرهاست و در صورتی که این تریلر آنها را مجذوب کند اقدام به دانلود بازی می کنند، از این رو لازم است نهایت تلاش خود را برای ساخت یک تریلر بی نقص به کار ببندید.

اصول تریلرهای بازی

تریلر موضوع بازی را نمایش می دهد و قدرت زیادی در تحریک احساسات و علاقه کاربر پیش از انجام بازی داشته و با استفاده از مجموعه ای قدرتمند از ابزارهای صوتی و تصویری می توانید بازدیدکنندگان را به پلیرهای بازی خود تبدیل کنید.

تریلرها معمولا ساختار مشابهی دارند:

1. با یک توضیح کوتاه و توجه برانگیز شروع می شوند

2. با استفاده از فوتیجی از بازی و در صورت امکان چندین نقل قول، یک داستان کوتاه را ارائه می دهند

3. با یک کال-تو-اکشن قدرتمند که کاربران را قادر به دانلود بازی می کند، خاتمه پیدا می کنند

تمامی این مراحل در کمتر از 90 ثانیه اتفاق می افتند و در این مطلب قصد داریم به 9 باید و نباید مهم در این زمینه بپردازیم، با ما همراه باشید.

شماره 1 – باید: از ابزارهایی که با آنها آشنایی دارید استفاده کنید

لزومی برای خریداری ابزارهای گران قیمت برای ساخت ویدیو وجود ندارد و برای نمونه می توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

1. فتوشاپ برای طراحی متن و گرافیک

2. OBS Studio برای اسکرین رکوردینگ

3. Blender برای موشن دیزاین و ویرایش

برای ضبط صدا می توانید از Bitwig استفاده کنید، اما Audacity نیز که یک برنامه اپن سورس است، گزینه خوبی به به نظر می رسد.

شماره 2 – باید: در صورتی که با ابزارهای ویرایشی آشنایی ندارید، از گزینه های پیشنهادی زیر استفاده کنید

چنانچه به تازگی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اید و به دنبال سورس های قابل اعتماد می گردید، چندین مورد به شما پیشنهاد شده است:

اسکرین رکوردر

برای رکورد کردن گیم پلی بازی OBS studio گزینه بسیار خوبی به نظر می رسد که رایگان، اپن سورس و مولتی پلتفرم می باشد. این ابزار به شما کمک می کند که هم فوتیج را ضبط کنید یا از فایل های کم حجم اما باکیفیت خروجی بگیرید. این ابزار یک برنامه استریمینگ است که دارای سیستم صحنه، ترنزیشن ها و کانال های چندصدایی می باشد.

ویرایشگر ویدیو

انتخاب ابزار ویرایش ویدیو کمی دشوارتر بوده و Blender یکی از گزینه های در دسترس می باشد که add-ons های متعددی دارد. کار با این ابزار رایگان تا حدودی پیچیده است و چنانچه کم تجربه باشید، باید زمانی را صرف یادگیری نحوه کار با آن نمایید، چرا که شباهتی به سایر ابزارهای ویرایش ویدیو ندارد. باید تصاویر را با ابزارهای دیگر و به صورت سه بعدی درست کنید و سپس آنها را در sequencer قرار دهید، رندر کردن ویدیوها کمی طول می کشد، اما ابزار قابل اعتمادی برای ویرایش می باشد. دو گزینه جایگزین دیگر نیز برای این کار وجود دارند:

1. DaVinci Resolve

اصول ساخت تریلر بازی

DaVinci Resolve یک برنامه compositing پیشرفته است که یک مجموعه ابزار ویرایش را در اختیار قرار می دهد. نسخه رایگان محدودیت هایی دارد و با استفاده از نمی توانید ویدیوهای 4K را ویرایش کنید. برای اجرای این برنامه باید کامپیوتر قدرتمندی داشته باشد و استفاده از لپ تاپ برای این ابزار پیشنهاد نمی شود.

2. KDEnlive

اصول ساخت تریلر بازی

KDEnlive ابزار ویرایشگر دیگری برای ویندوز می باشد که ارائه دهنده قابلیت های معمول مانند افزودن متن، انیمیشن های keyframe، فیلترهای عکس و ترنزیشن ها می باشد. وب سایت رسمی نیز ویدیوهای How-to زیبایی را در اختیار قرار داده که عملیات معمول را آموزش می دهند. در صورتی که از لینوکس یا ویندوز استفاده می کنید، حتما این ابزار را امتحان کنید.

شماره 3 – باید: تمرکز اصلی خود را بر روی گیم پلی بازی بگذارید

افراد برای آشنایی با بازی، تریلر را تماشا می کنند و از این رو لازم است توجه و تمرکز اصلی را بر روی گیم پلی بگذارید. به غیر از معرفی و کال-تو-اکشن، فوتیج نیز باید کاملا به گیم پلی مرتبط باشد. مشابه تریلر فیلم ها که اتفاقات فیلم را به تصویر می کشند و بیننده را تحریک می کنند تا بفهمد چه اتفاقی خواهد افتاد، در تریلر بازی نیز همین رویکرد را باید مورد استفاده قرار داد.

اصول ساخت تریلر بازی

شما می توانید ویژگی های کلیدی گیم پلی را نمایش داده و عنوان بازی را به صورت خاص و متمایز نشان دهید و از ترکیب یک فوتیج قدرتمند و عناوین قابل توجه استفاده کنید.

شماره 4 – باید: از متون متحرک که مشابه گرافیک های درون بازی است استفاده کنید

از عبارت های کوتاه و حداکثر 5 یا 6 کلمه ای استفاده کنید و مهم ترین اطلاعات را شرح دهید. در تریلر بازی Hollow Knight از یک Metroidvania در دنیای زیرزمینی استفاده شده و توسعه دهندگان از عبارت هایی هم چون "Forge your own path" و "Unleash the power of charms" برای تریلر استفاده کرده اند.

سعی کنید از مختصرترین عبارت بهره گرفته و با استفاده از انیمیشن ها آنها را تاثیرگذار گردانید.

همانطور که در ویدیوی بالا می بینید، اول از همه چیزی که می خواهند به پلیر بگویند نمایش داده شده است. فوتیج پیش از متن می آید و برچسب هایی در صفحه ظاهر می شوند و نشان می دهند که شات های قبلی درباره چه بوده اند. تمرکز روی گیم پلی بازی است و توجه داشته باشید که استایل بصری متن مشابه دنیای بازی است. سایه تیره در زیر متن و ساختارهای گرافیکی دیگر در پس زمینه جلوه خوبی خواهند داشت.

نیازی به استفاده از برنامه موشن دیزاین مانند After Effects نیست و باید اجازه دهید تا طراح با برنامه ویرایش عکس دلخواه خود متن را طراحی کند.

در مطلب بعدی به نبایدهای حاکم در ساخت تریلر بازی می پردازیم، با ما همراه باشید.

 

http://www.gameanalytics.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید