نظرات نسبت به اپلیکیشن

با این 10 اقدام، اپلیکیشن خود را در مقابل نظرات منفی زره پوش کنید

ساخت اپلیکیشن یکی از حرفه های پرطرفدار در دنیای امروزی است و عوامل متعددی در موفقیت یک اپلکیشن نقش دارند. میزان رضایت کاربران یکی از مهم ترین فاکتورهای دخیل در سنجش کیفیت و محبوبیت اپلیکیشن تلقی می شود، لذا انتظار می رود تا توسعه دهندگان نهایت تلاش خود را جهت جلب رضایت کاربران به کار گیرند.

دریافت نظر مثبت درباره هرچیزی لذت بخش است و دنیای اپلیکیشن های موبایل نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. نظرات مثبت، شما را از ویژگی های اپلیکیشن که کاربران پسندیده اند، مطلع می سازد و می فهمید که چه بخش هایی را به درستی پیاده سازی کرده اید. از دیدگاه روانشناسی نیز، دریافت چنین بازخوردهایی از سوی کاربران لذت بخش بوده و احساس خوبی نسبت به کاری که انجام داده اید پیدا می کنید و به ادامه تلاش و فعالیت های خود تشویق می شوید. از طرفی این نظرات برچسب اطمینانی برای اپلیکیشن شماست و سایر مشتریان بالقوه در اپ استور را نیز راغب به خرید یا دانلود اپلیکیشن شما کرده و الهام بخش آنهاست.

در طرف دیگر قضیه نظرات و بازخوردهای منفی قرار دارند که برای هیچ کس خوشایند نبوده و موجب می شود که به انتقاد از خود و اپلیکیشن تان بپردازید و کیفیت آن را زیر سوال ببرید .

اما نمی توان از بازخوردهای منفی اجتناب کرد، تک تک کاربران عقاید متفاوت و منحصر به فردی دارند و دریافت نظرات مثبت و منفی درباره اپلیکیشن کاملا طبیعی است. هر دوی این نظرات برای درک احساس مشتری و شکل دهی یک تجربه موبایل بهتر، حیاتی اند.

با این وجود می توان با استفاده از ترفندهایی بازخوردهای منفی نسبت به اپلیکیشن را که اجتناب ناپذیرند، کنترل کرد و امتیازات 5 ستاره را با ارزش دادن و اهمیت قائل شدن برای مشتریان افزایش داد. در این مقاله نیز هدف ما معرفی 10 گام برای مدیریت بازخوردهای منفی نسبت به اپلیکیشن موبایل است که به موفقیت اپلیکیشن و محبوبیت آن می انجامد، با ما در این مقاله همراه باشید.

دریافت بازخوردهای منفی، نباید مشغله ذهنی تیم های بازاریابی و محصول شما باشد، چرا که این ترفندها به شما یاری می رسانند تا بازخوردهای منفی را به نکات سازنده و مثبت بدل سازید. ابزارها و تکنیک های مورد بحث، شما را قادر به کاهش شکایات مطرح شده در اپ استور کرده و ارتباطی با مشتریان اپلیکیشن شما برقرار می نماید.

1. بازخورد نشانی از توجه مشتریان به شماست

وقتی مشتریان جهت نظردهی به اپلیکیشن زمان صرف می کنند، نشان دهنده این است که بر روی اپلیکیشن شما سرمایه گذاری کرده اند. با این کار، اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار می دهند و به شما در جهت بهبود تجربه مشتری یاری می رسانند.

2. انتقادهای مطرح شده شخصی نیستند و باید این موضوع را کاملا درک کنید

توسعه دهندگان ساعت های بیشماری را صرف ساخت و توسعه اپلیکیشن نموده اند، اما در مورد بازخوردهای منفی باید منطقی رفتار کرد. سعی نکنید در پاسخ گویی به نظرات منفی حالت دفاعی به خود بگیرید، احساسات نباید در پاسخ گویی به نظرات شما را هدایت کنند.

3. اعتبار نظرات مطرح شده را بررسی کنید

با تشخیص اعتبار احساسات مشتری نسبت به اپلیکیشن، تنش ها را از بین ببرید. از طریق یک مکالمه باز، مشتری احساس می کند که به او توجه و ارزش داده شده است، در نتیجه می توانید انتقادات را به یک مکالمه سازنده تبدیل کنید.

4. با مشتری همدردی کنید

معذرت خواهی خالصانه تاثیر بسزایی دارد، اگر بابت تجربه منفی مشتری از او معذرت خواهی کنید، این جر و بحث به یک مکالمه منفعت بخش تبدیل خواهد شد.

5. راه حل خود را جهت رفع مشکل ارائه دهید

گاهی اوقات یک معذرت خواهی خشک و خالی کافی نیست و مشتری انتظار بیشتری از شما دارد. اگر مشتری در بازخورد خود به شرح مشکلی در اپلیکیشن پرداخته، بهتر است در آپدیت بعدی این مشکل را برطرف نموده یا این تجربه ناخوشایند را با اعتبارهای رایگان برای پرداخت های درون برنامه ای جبران کنید.

6. خود را جای مشتری بگذارید

ممکن است انتقاد مشتری صادقانه یا از روی بدخواهی باشد، اما در هر دو صورت با صرف زمان، کاملا به گفته های آنها گوش دهید. با مطرح کردن سوالات اضافه تر و بازبینی آن بخش از اپلیکیشن که مورد بحث است، جزئیات را بیشتر کنکاش کنید تا دیدگاه روشن تر و معتبرتری از سفر مشتری در اپلیکیشن پیدا کنید.

7. مشتریان را به همکاران خود تبدیل کنید

از شکایت های مشتریان برای ساخت یک محصول برتر استفاده کنید، چنانچه مشتریان به دنبال امکانات جدید هستند، با کمک آنها قابلیت هایی را که بیشترین ارزش را به اپلیکیشن می افزایند، شناسایی کنید. اگر مشتریان از یک اپلیکیشن باگ دار شکایت کرده اند، آپدیت جدید خود را به برطرف کردن حادترین مشکل اختصاص دهید.

8. زمان پایان دادن به بحث را تشخیص دهید

در برخی از شرایط نظرات منفی از سوی افرادی می آید که از مشکل آفریدن لذت می برند. اگر در بند چنین افرادی افتادید، آرامش خود را حفظ کنید و نگذارید که شما را از کوره در بیاورند، در این شرایط بهتر است صحنه را رها کنید.

9. ابهامات را از بین ببرید

اگر نظراتی را دریافت کردید که کاملا اشتباهند، از این فرصت به نفع خود استفاده کرده و کاربران را از حقیقت باخبر کنید و اعتبار و محبوبیت اپلیکیشن خود را حفظ نمایید.

10. مکالمات را به صورت شخصی ادامه دهید

مکالمات را به صورت خصوصی انجام دهید، پیام رسانی درون اپلیکیشن و ابزارهای بازخورد روش های بسیار خوبی برای انجام این کار هستند و بدین ترتیب می توانید مشتری را به اپلیکیشن بازگردانده و از نظرات او به طور کامل آگاه شوید.

کاربران دوست دارند برای نظرات آنها اهمیت قائل شوید، از طرفی انتقادات به بهبود کیفیت اپلیکیشن شما می انجامد، لذا بهتر است با بکارگیری تکنیک های مناسب، اپلیکیشن خود را به یک محصول پرطرفدار و باکیفیت تبدیل کنید.

 

https://www.apptentive.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید