تعامل کاربران با اپلیکیشن

با این 5 گام، کاربران را به اپلیکیشن خود برگردانید

دنیای دیجیتال به سرعت در حال تغییر است و تکنولوژی اسمارت فون ها نیز به طور مستمر میزبان تحولاتی می شود. کاربران، اسمارت فون ها را بنا به دلایل و نیازمندی های گوناگون مورد استفاده قرار می دهند و به یقین اپلیکیشن ها یکی از مهم ترین و عمده ترین دلایل استفاده از اسمارت فون ها محسوب می شوند.

ارسال پوش نوتیفیکیشن یکی از راه های حفظ تعامل کاربر با اپلیکیشن است، اما آیا این راه همواره نتیجه موردنظر را در پی خواهد داشت؟

بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته از سوی Blueshift، پوش نوتیفیکیشن های شخصی سازی شده در مقایسه با پوش نوتیفیکیشن های عمومی، موجب 2770 درصد افزایش تعامل کاربران می شوند. تبلیغات و اعلان های بی پایان کاربران را محاصره کرده اند، در حالی که آنها مایل به دریافت اطلاعاتی هستند که به وضعیت شخصی، موقعیت و رفتارها و عادات آنها مرتبط باشد.

تمرکز بر روی شخصی سازی یکی از ویژگی هایی است که جلوداران این حوزه مانند فیسبوک را متمایز کرده و کارآفرینان تلاش می کنند با کمک متدهایی، تعامل کاربران با اپلیکیشن را حفظ نمایند. موفقیت در روزهای نخست عرضه اپلیکیشن اولین تلاش در بدست آوردن کاربران وفادار است، اما این تعاملات با گذشت حدود یک ماه از انتشار اپلیکیشن کم رنگ تر می شوند.

با در نظر داشتن این موضوع که هر کاربر ده ها یا حتی صدها اپلیکیشن را در گوشی خود دارد، کمپین های نوتیفیکیشن استراتژیک، تفاوت بین موفقیت بلندمدت و شکست را رقم می زنند. اما سوالی که در اینجا مطرح است، بهترین روش جهت ساخت و راه اندازی چنین کمپینی می باشد.

با شخصی سازی تعامل کاربران را حفظ کنید

کاربران تکراری و مداوم، بخش اصلی هر محصول موبایل را به خود اختصاص داده و برای اپلیکیشن درآمدزایی می کنند. کاربران وفادار به مرور به تبلیغ کنندگان برند تبدیل می شوند و با شرح مزایایی که اپلیکیشن به همراه دارد، موجب ایجاد یک بیس کاربری پایدار می شوند.

با ناپایدار شدن و کاهش تعامل کاربر، لازم است اقداماتی صورت پذیرد که آنها را دوباره به اپلیکیشن برگرداند، بدین ترتیب فرصتی در اختیار کاربران قرار می گیرد تا دلیل دانلود اپلیکیشن را مجددا بررسی و کشف نمایند.

تعامل کاربران با اپلیکیشن

درک روند فعالیت کاربر. کمپانی ها از آنچه اپلیکیشن انجام می دهد آگاهی دارند، اما یک کاربر معمولی پس از کشف اولیه اپلیکیشن به دنبال چه چیزی است؟ پس از آنکه افراد اکانت های خود را راه اندازی کرده و زمانی را صرف ناوبری در نرم افزار نمودند، چگونه از مزایای اپلیکیشن بهره می گیرند؟ با در نظر گرفتن این شرایط که 23 درصد از کاربران پس از یک بار استفاده از اپلیکیشن، آن را کنار می گذارند، درک خواسته های منظم 77 درصد از کاربران باقی مانده، برای موفقیت مداوم حیاتی می باشد.

شناسایی نقاط لمسی. کاربران کجا و چه زمانی به تعامل با اپلیکیشن یا گوشی مشغولند و بهترین فرصت ها جهت یادآوری تعامل با اپلیکیشن کدامند؟ اپلیکیشن های خرید دارای بخش علاقه مندی ها و ذخیره ساز کارت اعتباری هستند که فرصت هایی برای یادآوری و فروش پدید می آورند. اپلیکیشن های اجتماعی باید کاربران را از فعالیت های دوستان باخبر کنند. در بازی ها می توان به پیشنهاد پاداش، چالش و رویدادهای خاص پرداخت. بهره گیری از اطلاعاتی که کاربران در اختیار قرار می دهند، یکی از ساده ترین راه ها جهت درک خواسته های کاربران و در اختیار قرار دادن نوتیفیکیشن های مرتبط است.

تنها به گوشی بسنده نکنید. پوش نوتیفیکیشن های استاندارد سیستم عامل مهمند، اما روش های بیشماری برای دستیابی به کاربران وجود دارد. نوتیفیکیشن های اسمارت واچ و ایمیل ها نیز نقش اساسی در یادآوری تعامل به کاربران ایفا می کنند. معمولا اشباع کاربر با نوتیفیکیشن آزاردهنده است، اما یادآورهای چند کانالی تفاوت چشمگیری در نرخ پذیرش ایجاد می کنند.

نقطه بهینه در تداوم ارسال نوتیفیکیشن را پیدا کنید. آنچه در ارسال پوش نوتیفیکیشن ها اهمیت دارد، حفظ تعادل است. چنانچه نوتیفیکیشن ها بسیار کم باشند افراد اپلیکیشن را فراموش می کنند، در حالی که اگر نوتیفیکیشن های زیادی را ارسال کنید، ممکن است کاربران آنها را غیرفعال یا حتی حذف کنند. تعداد قابل پذیرش برای نوتیفیکیشن ها به اپلیکشن وابسته است، اما به نظر می رسد که کاربران به نوتیفیکیشن های هفتگی واکنش بهتری نسبت به نوتیفیکیشن های روزانه و ماهانه نشان می دهند. روش تکراری اغلب بهترین روش جهت دستیابی به این تعادل است، بسیاری از کمپانی ها با حجم کم شروع و به مرور این مقدار را افزایش می دهند تا کاربران را به اپلیکیشن برگردانند.

هوشمندی نوتیفیکیشن ها را حفظ کنید. شخصی که 500 دوست در یک اپلیکیشن اجتماعی دارد، احتمالا نمی خواهد با هربار وارد شدن این اشخاص نوتیفیکیشنی دریافت کند. نوتیفیکیشن هایی که با شرایط شخصی کاربر سازگاری دارند، مانند فعالیت اخیر یا فقدان آن، از تاثیرگذاری بیشتری برخوردارند. کمپانی هایی که به ردیابی معیارهای بهتری در ارتباط با فعالیت کاربر می پردازند، احتمالا نوتیفیکیشن های هوشمندانه تری را نیز ارائه خواهند داد و موجب می شوند کاربران به اپلیکیشن برگردند.

کاربران اسمارت فون از بازه توجه و دقت کوتاهی برخورداند و در صورت استفاده از ریمایندرهای مناسب در مکان مناسب، اپلیکیشن را کنار نمی گذارند. با صرف زمان بیشتر جهت درک تجربه کاربری و در اختیار قرار دادن نوتیفیکیشن های به موقع، کمپانی ها می توانند به مدت بیشتری اپلیکیشن های خود را مرتبط نگه داشته و کاربرانی را که دیگر توجهی به اپلیکیشن نمی کنند، مجددا جذب نمایند.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید