با بازخوردهای دریافتی از مشتریان چه می توان کرد؟

با بازخوردهای دریافتی از مشتریان چه می توان کرد؟

زمانی که دریافت بازخورد از مشتریان فرآیندی دشوار و پیچیده بود به سر رسیده است، اکنون این کار به راحتی و سهولت امکان پذیر می باشد. امروزه بازخوردها تنها به ارسال ایمیل محدود نمی شوند، مشتریان فعالانه شما را از پیشنهادات و ایده های ذهنی خود باخبر می سازند و با شما تعامل مستمر دارند. در حقیقت آنها علاقه مند به اشتراک گذاری دیدگاه ها خود می باشند، چرا که به خوبی واقف اند در صورت ارائه بازخورد بیشتر و بهتر، محصول باکیفیت تری را نیز از جانب شما دریافت خواهند کرد، این شرایط هم به نفع آنهاست و هم شما. به برخی از بازخوردهای دریافتی هیچ گونه ترتیب اثری داده نمی شود، اما برخی از آنها به خوبی عمل می کنند، در این بین لازم است راهکار صحیح و مناسب بهره گیری از این بازخوردها را دانست، از این رو بر آن شدیم که 5 ترفند برتر در این زمینه را به شما معرفی نماییم، اتخاذ این راهکارها موجب شگفتی مشتریان و کارمندان شما می گردد. blog_13993._11. مسیر پیش روی محصول را با بازخوردهای دریافتی مطابقت دهید همانطور که بسیاری از متخصصین باور دارند مشتریان ستارگان شما هستند، چرا که به طور روزمره محصول شما را مورد استفاده قرار می دهند. هر چقدر هم تلاش کنید که خود را جای مشتریان بگذارید، باز هم آنها ایده های جالبی را در سر می پرورانند که ممکن است هیچگاه به ذهن شما خطور نکند. بهتر است دست از طوفان مغزی بردارید و بحث ها و تبادل نظرات مشتریان را در انجمن های گفتگو دنبال کنید، تیکت های پشتیبانی را مطالعه کنید، به بازخورد آنها گوش فرا دهید و تمامی ایده ها را به خاطر بسپارید. با این کار نه تنها اشتیاق خود نسبت به بازخوردها و نظرات مشتریان و پیاده سازی این ایده ها را به اثبات می رسانید، بلکه از رقبای خود نیز متمایز می گردید، چرا که باید در کسب و کار شما مشتری حرف اول را بزند و توجه ویژه ای به او گردد. 2. علاقه مشتریان نسبت به شما و محصولات را به نمایش بگذارید تنها، آگاهی از علاقه مشتریان کفایت نمی کند باید گواهی برای این واقعیت نیز وجود داشته باشد، از این رو جایی را برای نمایش سخنان خوب و هیجان انگیزی که مشتریان خطاب به شما، محصولات و خدمات گفته اند، در نظر بگیرید. این بخش را به صورت آنلاین در معرض دید عمومی قرار دهید و با این کار به مشتریان خود ثابت کنید که برایشان ارزش قائل اید. حتی می توانید آنها را مستندسازی کرده و برای مشتریان بالقوه خود ارسال نمایید، با این اقدام اهمیت دادن شما به بازخوردها و نظرات مشتریان به اثبات خواهد رسید و فروش شما با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد. در محل کار خود نیز می توانید یک مکان فیزیکی برای این کار اختصاص دهید، این ابزارها به شدت برانگیزاننده می باشند و هر بار با نگاه انداختن به آنها از اهمیت دادن به مشتریان خود اطمینان حاصل می کنید. 3. بهره گیری از بازخورد به عنوان مرجع یا تستیمونیال ها یکی از کاربردی ترین روش ها جهت بهره گیری از بازخورد مشتریان به ساخت تستیمونیال باز می گردد، این ابزار در واقعی سندی بر ادعای شما می باشد که توسط مشتری به اثبات رسیده است. این کار نه تنها موجب افزایش محبوبیت و شهرت شما می شود، بلکه به عنوان مزیت افزونه و در نقش مرجع برای سایر مشتریان ظاهر می شود. مشتریان نیز می توانند از ترفندها و راهکارهای کاربردی برای استفاده بهتر از محصولات بهره بگیرند، بدین ترتیب قادر به خدمت رسانی بهتر به مشتریان خواهید گشت. 4. ایجاد انگیزه در کارمندان با کمک بازخوردهای دریافتی از مشتریان چنانچه در نمایش بازخوردهای مشتریان با مشکل مواجه هستید، می توانید از ابزاری مانند Slack بهره بگیرید. چرا که شاید مشتریان هیچگاه از اینکه شما تا چه میزان به پیشنهادات و ایده های آنها بها می دهید، آگاهی نداشته باشند، اما به کمک Slack که ابزاری کاربردی است، می توانید انگیزه ایجاد کرده و به تولید ایده هایی برای تیم خود بپردازید. 5. به مشتریان خود جایزه اهدا کنید در زمینه قدردانی از مشتریان خود گاه لازم است گامی فراتر بگذارید و با مشتریانی که بازخوردهای بسیار ارزشمندی را به شما داده اند، برخورد متفاوتی داشته باشید. باخبر ساختن آنها از فعالیت ها، ارسال نامه هایی که علاقه شما را به نمایش می گذارند و اهدای جوایز، راه هایی برای جلب نظر مشتریان است. باید به روشنی و وضوح به آنها نشان دهید که بازخورد آنها برای شما بسیار مهم است، بدین تریتب در آینده نیز آنها با علاقه و اشتیاق تمام شما را از نظرات و ایده های جدید خود باخبر می سازند. این موارد تنها مهم ترین نکات در زمینه بازخوردهای دریافتی از مشتریان بودند که می توانید از آنها در جهت جلب رضایت مشتریان بهره بگیرید، این کار نه تنها برای مشتریان، بلکه برای شما نیز فواید بیشماری را در بر خواهد داشت، از بهبود کیفیت محصول گرفته تا خدمت رسانی بهتر و افزایش طرفداران.   http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید