افزایش سرعت Gboard

با غیرفعال کردن این دو قابلیت، سرعت کیبورد Gboard اندرویدی را بیشتر کنید

گوگل در آخرین آپدیت کیبورد معروف Google Keyboard، نام آن را به Gboard تغییر داد و این کیبورد را با امکانات جدید و کاربردی، روانه مارکت کرد. پس از این بروزرسانی، بسیاری از کاربران مشاهده کردند که از سرعت سیستم پیشنهاد کلمات و قابلیت های تصحیح خودکار کاسته شده و این مشکل برای آن دسته از کاربرانی که بیش از یک زبان را بر روی گوشی خود نصب کرده اند، مشهودتر می باشد. اگر گوشی شما میان رده یا قدیمی است نیز، احتمال دارد با این مشکل مواجه شوید.

اما برطرف کردن مشکلات پیش آمده به سادگی، از طریق تغییر دو بخش از تنظیمات در اپلیکیشن Gboard امکان پذیر است و مبنی بر گزارش بسیاری از کاربران، اعمال این تغییرات تاثیر چشمگیری بر روی کارآیی کیبورد خواهد داشت.

غیرفعال کردن 'Suggest Contacts' و 'Personalized Suggestions'

برای اینکه مانند گذشته قادر به تایپ سریع در کیبورد گردید، به منوی تنظیمات Gboard مراجعه کنید. برای این کار می توان اپلیکیشن Gboard را از طریق اپ دراور باز کرده و یا به بخش Settings>Langauge & Input>Current Keyboard مراجعه و Gboard را انتخاب کرد.

پس از این مرحله به زیرمنوی Text Currection مراجعه کنید و گزینه های Suggest contact names و Personalized suggestions را غیرفعال کنید. با این کار افزایش چشمگیری در سرعت قابلیت های پیشنهاد کلمه و تصحیح خودکار مشاهده خواهید کرد.

افزایش سرعت Gboard

به یقین غیرفعال کردن این دو قابلیت از عملکردهای کیبورد می کاهد، اما تاثیر آن چندان محسوس نیست، به طوری که با غیرفعال کردن Suggest contact names، باید به طور دستی نام مخاطبین موردنظر خود را به دیکشنری اضافه کنید که کار چندان دشوار و پیچیده ای هم نمی باشد.

قابلیت Personalized suggestions از داده های جمع آوری شده توسط Google Services استفاده کرده و به Gboard کمک می کند تا سبک نوشتن شما را بیاموزد، بدین ترتیب قابلیت پیش بینی کلمات قدرتمندتر خواهد شد. اما با این وجود، غیرفعال سازی این قابلیت نیز تاثیر چندان بدی بر روی عملکرد کیبورد نخواهد داشت، چرا که این سیستم بیشتر از همه به استفاده از کیبورد، برای یادگیری عادت های نوشتن و تایپ متکی است و به یقین می توان گفت که این ترفند کارآیی را تحت هر شرایطی بهبود می بخشد.

 

http://android.wonderhowto.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید