ترفندهای جستجو در گوگل

با کمک این 12 ترفند، یک جستجوگر حرفه ای گوگل شوید

کمپانی گوگل یکی از غول های تکنولوژی است که جهان را تحت سلطه خود در آورده و به یقین گوگل قدرتمندترین موتور جستجوی دنیای دیجیتال است که با استفاده از آن قادرید از هر چیزی اطلاع کسب کنید، اما نحوه بکارگیری این ابزار نقش چشمگیری در نتایج دریافتی از آن دارد و افراد معدودی با تکنیک های جستجو در گوگل، به طور کامل آشنایی دارند و از مزایای این ترفندها بهره می برند. پس از آشنایی با این ترفندهای خارق العاده، به یک استاد جستجو تبدیل خواهید شد و در مقایسه با افرادی که با این موارد آشنایی ندارند، حرفی برای گفتن خواهید داشت.

ترفندهای جستجو در گوگل

1. استفاده از ستاره "*" جهت یافتن کلمات یا عباراتی که به خاطر نمی آورید

گوگل * را به عنوان کلمه جاافتاده در نظر می گیرد که باید با مرتبط ترین نتیجه ممکن پر شود، بنابراین چنانچه یک کلمه از عبارت یا ضرب المثلی را فراموش کرده اید، می توانید از این ترفند جهت یافتن آن استفاده کنید.

ترفندهای جستجو در گوگل

2. عبارت ":site" را برای جستجو در یک وب سایت خاص مورد استفاده قرار دهید

برای مثال اگر عبارت "ترفند site: appreview.ir" را جستجو کنید، تمامی صفحات وب سایت appreview که کلمه "ترفند" در آن است، به شما نمایش داده خواهد شد.

ترفندهای جستجو در گوگل

3. یافتن وب سایت های مشابه با کمک "related: yourwebsitehere.com"

چنانچه صاحب وبلاگ یا وبسایتی هستید و می خواهید نمونه های مشابه با آنها را پیدا کنید، می توانید با کمک عبارت "related: appreview.ir" این کار را به انجام برسانید.

ترفندهای جستجو در گوگل

4. جستجوی یک عبارت خاص با استفاده از علامت کوتیشن

چنانچه مایل به یافتن نتایجی هستید که دارای کلمات یا عبارات خاصی هستند، این کلمات را داخل کوتیشن قرار دهید. برای مثال می توانید "نقد و بررسی همیار زبان جامع کالج" را جستجو کنید.

ترفندهای جستجو در گوگل

5. حذف کلیدواژه های خاص با استفاده از "-"

گاهی اوقات مایل به یافتن نتایجی هستید که کلمات خاصی در آنها وجود ندارد، برای این کار یک علامت – را قبل از عبارت موردنظر اضافه کنید، برای مثال "jaguar speed -car".

ترفندهای جستجو در گوگل

6. یافتن لینک به وب سایت های خاص با کمک "link: yourwebsitehere.com"

اگر می خواهید وب سایت هایی را که به یک وب سایت یا صفحه خاص لینک شده اند ببینید، می توانید با کمک پارامتر "link: appreviewir" این کار را انجام دهید. این ترفند روش خوبی برای یافتن وب سایت هایی است که به وب سایت یا صفحه فیسبوک شما ارجاع داده اند.

ترفندهای جستجو در گوگل

7. جستجو برای عکس های خاص

اگر مایلید بدانید یک عکس از کجا آمده یا عکس هایی مشابه عکس خود پیدا کنید، این ترفند به درد شما می خورد، تنها کار لازم دانلود عکسی است که می خواهید به جستجوی آن بپردازید، سپس به images.google.com مراجعه کرده، بر رو آیکون دوربین کلیک کنید و سپس عکس موردنظر خود را آپلود نمایید یا URL عکس را پیست نمایید. با این کار تمامی عکس های مرتبط، همان عکس با اندازه های مختلف و منبع عکس به شما نمایش داده خواهد شد.

ترفندهای جستجو در گوگل

8. استفاده از "or" زمانی که موضوعی را که به آن فکر می کردید، به خاطر نمی آورید

برای مثال اگر نام خانوادگی بازیگر محبوب خود در یک فیلم را به خاطر نمی آورید، اینگونه جستجو کنید:

ترفندهای جستجو در گوگل

9. جستجو در یک بازه زمانی با استفاده از "..."

اگر به دنبال اختراعات ثبت شده بین سال های 1900...2000 هستید، جستجوی عبارت "inventions 1900…2000" تمامی اختراعات در این بازه زمانی را به شما نمایش خواهد داد:

ترفندهای جستجو در گوگل

10. جستجوی کلمات خاص در یک عنوان یا URL با استفاده از "intitile" و "inurl"

درصورتی که مایل به یافتن یک انجمن باشید، با جستجوی "inurl:forum" به این هدف می رسید و یا اگر به دنبال مقالاتی با کلمات خاص در عنوان آنها هستید، می توانید جستجویی مانند "intitle:kittens" به انجام برسانید.

ترفندهای جستجو در گوگل

11. استفاده از "Define:" برای یافتن معنای کلمات عامیانه

این ابزار بسیار فوق العاده است و چنانچه با عبارتی مواجه شدید که معنایش را نمی دانید، با جستجوی "Define:slangword" می توانید به نتیجه موردنظر خود برسید، برای مثال "define:waffle".

ترفندهای جستجو در گوگل

12. فیلتر کردن نتایج جستجو با کمک ابزارهای جستجوی گوگل (Search Tools)

یکی از شناخته شده ترین راه ها جهت افزایش بهره وری در گوگل، استفاده از ابزارهای جستجوی گوگل می باشد. با استفاده از این دراپ داون می توانید نتایج را بر حسب زمان و تاریخ، اندازه عکس، رنگ، نوع و غیره فیلتر نمایید، بدین ترتیب نتایج کمتری نمایش داده شده و یافتن نتیجه موردنظر آسان تر می شود.

ترفندهای جستجو در گوگل

12 ترفند گفته شده در این مقاله جستجوهای شما را قدرت می بخشند و سریع تر و بهتر می توانید به نتیجه موردنظر خود دست پیدا کنید. با استفاده از مستنداتی که گوگل در اختیار کاربران قرار داده، می توانید با سایر ترفندهای پیشرفته در جستجو آشنایی پیدا کنید. زمان را از دست ندهید و با ترفندهایی که یاد گرفته اید، مانند یک فرد حرفه ای در گوگل جستجو کنید.

 

http://www.lifehack.org برگرفته از

اینها را هم بخوانید