وبلاگ - بازاریابی

0
440
برترین استراتژی های بازاریابی برای برند های بزرگ

برترین استراتژی های بازاریابی برای برند های بزرگ

تاکنون راجع به بازاریابی و اهمیت آن بسیار سخن گفته ایم، چرا که بازاریابی صحیح موفقیت اپلیکیشن شما را به همراه خواهد داشت. حتی اگر ایده جالبی پشت اپلیکیشن شما پنهان باشد و امکانات و قابلیت های خوبی را ارائه دهید، بدون اطلاع رسانی به مردم، آنها از اپلیکیشن شما استفاده نخواهند کرد. اپلیکیشن های موبایل جایگاه خود را در برندهای بزرگ و نامدار نیز یافته اند و به بخشی حیاتی از آنها تبدیل شده اند. این واقعیت دور از انتظار نیست، زیرا امروزه گوشی های موبایل بخش جدایی ناپذیری در زندگی روزمره ما می باشند. آمار دانلود اپلیکیشن های موبایل در سال 2012 حدود دو برابر افزایش یافت و در سال 2013 و سال های بعد نیز همین روند افزایشی را سپری کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با استراتژی های برند برای بازاریابی اپلیکیشن ها موبایل آشنا کنیم و در این بین از رویکردهای اتخاذی برندهای بزرگ و نامدار جهان برای تبلیغ اپلیکیشن و جلب توجه کاربران بهره خواهیم برد.

Play-Store-AH-Up-To-Dateسهامداران باید یک تیم تشکیل دهند

این بخش به صاحب استراتژی بازاریابی اپلیکیشن شما بستگی دارد، اما چنانچه پای چندین سهامدار در میان است، بهترین روش متحد کردن آنها می باشد. لازم است کار خود را به دست گروهی از مردم که تشکیل یک تیم را داده اند بسپارید، چرا که از این راه به بهترین نتیجه ممکن دست خواهید یافت. برای دستیابی به هدف مورد نظر باید تمامی افراد تیم هم عقیده باشند، اجتماع کلید موفقیت در این عرصه است.

منابع بازاریابی

اگر اپلیکیشن را به درستی ساخته باشید و همه جزئیات را به دقت مدیریت نمایید، به صورت منظم کسب درآمد خواهید کرد. چنانچه محصول از کارآیی خوبی برخوردار باشد به راحتی برای شما درآمدزایی می کند، حتی اگر امروزه بازاریابی به فرآیندی پیچیده تغییر موضع داده باشد، باز هم دستیابی به این هدف دور از واقعیت نیست. استفاده از ترفندهای قدیمی بازاریابی در این عصر دیجیتال دیگر جوابگو نمی باشد، بنابراین لازم است در اتخاذ رویکردهای جدید فعال باشید. به طور خلاصه باید یک سرمایه برای بازاریابی اختصاص دهید. بر پایه تجزیه و تحلیل های MMA ROI، درصد مطلوب برای هزینه بازاریابی موبایل 7 درصد می باشد، در حالیکه که برخی از شرکت ها سرمایه بیشتری را به این کار اختصاص می دهند.

اهداف بازاریابی اپلیکیشن

بدون توجه به نوع اپلیکیشن، باید برای تضمین موفقیت آن یک هدف بازاریابی تعیین کنید. در گام اول باید رتبه مورد نظر را در اپ استور مشخص نمایید، به مشکلات پیش آمده پاسخ دهید و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. لازم است حجم دانلودهای مورد نظر خود را تعیین کرده و برای تحقق آن تمامی قوای خود را به کار ببندید. حتی اگر توانایی پاسخ گویی به تمامی مشکلات و ایمیل های کاربران را ندارید، حداقل مطمئن شوید که با کاربرانی که مبلغی را به ازای استفاده از اپلیکیشن شما پرداخت کرده اند، به درستی ارتباط برقرار می کنید، چرا که در این مورد خاص آنها در اولویت اول قرار دارند. هدف درآمدزایی باید مشخص شده باشد تا شما را به گام های آینده رهنمون سازد.

شکست دادن رقبا در این عرصه نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، بنابراین با شناسایی رقبای کاری خود، سعی کنید از آنها پیشی بگیرید. جذب مشتریان جدید را در روند کاری خود بگنجانید، زیرا از این طریق قادر به پیشرفت کسب و کار خود خواهید بود. اگر تنها یک منطقه جغرافیایی خاص را هدف قرار داده اید، در این صورت می توانید هر زمان که نیاز است بر روی تلاش های خود متمرکز شوید. سعی کنید در زمان مناسب به معیارهای تعریف شده خود جامه عمل بپوشانید، تنها از این راه می توان راه را درست پیمود.

بازریابی رسانه موبایل

بازاریابی اپلیکیشن در رسانه موبایل بسیار مهم است، زیرا این ابزار جهت جذب مشتریان جدید بسیار کارآمد می باشند. برای برخورداری از یک ارائه بازاریابی صحیح در رسانه موبایل باید کمی هزینه کنید، نتیجه ای که از این کار می گیرید بسیار خوشایند است، زیرا به یک پایگاه از کاربران دست خواهید یافت که در واقع مد نظر شما بوده اند. معمولا تبلیغات موبایل دست کم گرفته می شوند، اما واقعیت ثابت کرده که چنین نگرشی صحیح نیست. تمامی توجه خود را به سوی موفقیت متمرکز نمایید.

رتبه مطلوب در اپ استور

رتبه اکتسابی در اپ استور با اهمیت است، زیرا اگر اپلیکیشن از رتبه معقولی برخوردار نباشد، کاربران به آن توجه نیز نمی کنند چه برسد به دانلود اپلیکیشن. رتبه اپ استور به جذب کاربران ارگانیک مربوط می شود، کاربران ارگانیک افرادی هستند که خودشان اقدام به جستجو و نصب اپلیکیشن شما نموده اند. این رتبه تحت تاثیر مشتریانی که اپلیکیشن شما را با استفاده از تبلیغات فروشی و یا لینک های خارجی یافته اند، قرار نمی گیرد. سازماندهی یک کمپین در این راستا پیشنهاد می شود، از این طریق در عرض مدت زمان کوتاهی می توانید آمار دانلودهای خود را افزایش دهید و به رتبه مورد نظر خود دست یابید.

مشتریان وفادار

اهمیت و جایگاه مشتریان به اندازه آمار دانلودها و یا حتی بالاتر از آن می باشد. اما مشتری وفادار به چه معناست؟ مشتری وفادار به فردی که به طور مداوم از اپلیکیشن شما استفاده می کند، به بازار آنلاین شما سر می زند، کوپن ها را دانلود می کند، اقدام به پرداخت های درون برنامه ای، سفارشات و ثبت نام در خبرنامه می کند، گفته می شود. در واقع چنین مشتریانی کسب و کار شما را شکل می دهند. اگر تلاش خود را در زمینه جذب این دسته از مشتریان به کار بگیرید، کسب و کار شما به اوج خود می رسد.

تکنولوژی بهینه سازی

در راستای بازاریابی اپلیکیشن، هدف نباید بر روی تعدد مکان ها نهاده شود، چرا که علاوه بر استفاده بیش از حد از بودجه، نتیجه مورد انتظار را نیز به همراه نخواهد داشت. کلید موفقیت یافتن مکان های حیاتی برای بازاریابی و تبلیغات است، تنها در این شرایط قادر به کسب درآمد بیشتر می باشید. همین نکته در سایر موارد نیز صدق می کند، کلید موفقیت برنامه ریزی درست و هدفمند برای دستیابی به آن چیزی است که در نظر دارید.

شریک کاری در تکنولوژی بازاریابی موبایل

بدون در نظر گرفتن هدف بازاریابی، همواره باید یک شریک کاری و فردی قابل اعتماد برای تکنولوژی بازاریابی موبایل خود بیابید. شریک کاری شما باید خدمات متعددی را ارائه دهد، برای نمونه: خرید رسانه متمرکز، ردیابی آگهی و اسناد، تجزیه و تحلیل میزان استفاده از اپلیکیشن و بهینه سازی آن. پلت فرم های بازاریابی اپلیکیشن گوناگونی وجود دارند که چنین خدماتی را ارائه می دهند، تنها نکته یافتن بهترین راه حل متناسب با شرایط منحصر به فرد شما است.

تست، یادگیری و پیاده سازی

این مرحله که قبل از انتشار اپلیکیشن انجام می شود، بسیار مهم است. تست رسانه ای بخش جدایی ناپذیر فرآیند انتشار اپلیکیشن است که باید همواره به آن توجه داشته باشید. باید رسانه ای را که بهتر به شما خدمت رسانی می کند، بیابید. گزینه های متعددی در این زمینه وجود دارند، از شبکه های تبلیغاتی گرفته تا ناشران وب و اپلیکیشن، بنابراین لازم است بازار را با دقت بررسی کنید تا هیچ شانسی را از دست ندهید. البته برای این امور نیازمند صرف هزینه نیز می باشید، بنابراین قبل از شروع کار اقدام به تخصیص بودجه نمایید.

حلقه بازخورد

ارتباط و تعامل با کاربران مهم ترین بخش از فرآیند را تشکیل می دهند، چرا که تنها به لطف کاربران قادر به حفظ جایگاه خود در عرصه کسب و کار می باشید. باید به طور منظم به ارتقای اپلیکیشن خود بپردازید و بازخوردهای مکرر از جانب کاربران را در اختیار قرار دهید. همین موضوع برای سهامداران نیز صدق می کند، باید همواره آنها را خوشنود نگه دارید تا از این طریق موفقیت اپلیکیشن را تضمین نمایید. گزارش معیارها، صفحات اپلیکیشن، ثبات اپلیکیشن، تست آگهی و نرخ تبدیل از جمله روش هایی است که با به کارگیری آنها می توانید بازخوردها را در اختیار سهامداران قرار دهید. لازم است به مطالعه و بررسی معیارها و جوانب گوناگون اپلیکیشن بپردازید و ذینفعان را نیز از این موضوع مطلع سازید، همین رویکرد در مورد تبلیغات نیز پیشنهاد می شود.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر