برترین ترفندها جهت افزایش سرعت وب گردی در موبایل

برترین ترفندها جهت افزایش سرعت وب گردی در موبایل

پس از استفاده طولانی مدت از مرورگر موبایل، شاید شاهد کاهش سرعت آن باشید، گاه ممکن است کارآیی نیز دچار تغییر گردد. کش، کوکی ها و هیستوری در این مسئله دخیل اند. این مشکل زمانی که از اینترنت پرسرعت و پشتیبانی خوبی برخوردار نباشید، مسئله ساز خواهد بود. chrome-adv-settings-header-taسرعت کم اینترنت برای هیچ کس خوشایند نیست، در حالی که شما در جهت دستیابی سریع به اطلاعات تلاش می کنید و یا خوستار اشتراک گذاری یک ویدئو با دوست خود هستید، سرعت پایین بارگذاری می تواند بسیار آزاردهنده شود. اما خوشبختانه روش های کارآمدی وجود دارند که بدون در نظر گرفتن نوع شبکه ای که از آن استفاده می کنید، سرعت وب گردی را افزایش می دهند. جاوا اسکریپت اولین و شاید مهم ترین راه برای افزایش سرعت وب گردی، غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگر می باشد. جاوا اسکریپ نقش مهمی در نمایش و عملکرد وب سایت ها دارد، به طوری که بدون آن دیگر نمی توان بعضی از آنها را مورد استفاده قرار داد، اما چنانچه تنها به اطلاعات و متن گنجانده شده درون وب سایت اهمیت می دهید و عملکرد برای شما مهم نیست، جاوا اسکریپت را غیر فعال نمایید.

این تغییر به صورت دائمی اعمال نمی شود، به این معنا که اگر غیرفعال کردن این قابلیت موجب کاهش کارآیی و نارضایتی شما شد، به راحتی می توانید دوباره جاوا اسکریپت را فعال کنید و مانند گذشته به کار خود ادامه دهید و از وب سایت های تعاملی با کارآیی بالا لذت ببرید. برای غیرفعال کردن جاوا اسکریپت، مرورگر خود را باز کنید و در گوشه بالا سمت راست، سه نقطه را بزنید و Settings را انتخاب نمایید، پس از آن Advanced را برگزینید، در این قسمت باید گزینه ای با نام Enable Javascript را مشاهده کنید، به راحتی آن را غیر فعال کرده و مرورگر خود را ری استارت نمایید تا تغییرات اعمال شوند. کش و دیتای سایت کش در واقع دوست شما است، چرا که از طریق به خاطر سپاری بعضی عناصر و قسمت ها در صفحه وب، وب سایتی را که قبلا مشاهده نمودید با سرعت بیشتری برای شما باز می کند و در نهایت کارآیی شما را دگرگون می سازد. هر از چند گاهی لازم است به پاک کردن و خالی کردن کش بپردازید، مخصوصا در زمان بروز مشکلات با مرورگر موبایل. برای پاک کردن کش در مرورگر خود به گوشه سمت راست مراجعه کرده، به Settings بروید و در قسمت Privacy دکمه Clear Cache را بزنید. هم اکنون کش خالی شده و هنگامی که وب سایت های معمول را باز کنید، با افت سرعت مواجه می شوید، اما در کل کارآیی بهتر از گذشته خواهد شد. علاوه بر این در همان قسمت Privacy می توانید با از بین بردن کوکی ها، دیتای سایت و هیستوری، در مجموع سبب افزایش سرعت و بهبود کارآیی شوید. کوکی ها پاک کردن کوکی به معنای توقف ایجاد دوباره آنها نمی باشد، کوکی ها ابزار بسیار کارآمدی هستند، اما برای یک وب گردی ساده به کار نمی آیند. برای غیر فعال کردن آنها می توایند به Settings مراجعه کرده، در قسمت Advanced گزینه Content Settings را برگزینید و از آنجا کوکی ها را غیر فعال کنید. پاپ آپ ها یکی از دلایل کاهش سرعت وب گردی به پاپ آپ های نمایش داده شده، مربوط است. پاپ آپ ها گاه بسیار آزاردهنده هستند و برای کاربران ایجاد مزاحمت می کنند، از طرفی دیتا و RAM را بیهوده هدر می دهند و سرعت پردازش را کاهش می دهند، در اکثر مواقع نیز اطلاعات مفیدی برای نمایش ندارند. برای غیر فعال کردن پاپ آپ ها، لازم است به Settings رفته، در قسمت Advanced بخش Content Settings را برگزینید، پاپ آپ ها را انتخاب کرده و آنها را غیر فعال نمایید، این فرآیند برای اکثر مرورگرها یکسان است. مرورگرها کسب اطمینان از بابت استفاده از یک مرورگر با کیفیت، راهی برای افزایش سرعت وب گردی می باشد. معمولا مرورگری که به طور پیش فرض در گوشی یا تبلت شما وجود دارد، بهترین گزینه ها نیستند، در حالی که گزینه هایی بهتری مانند Google Chrome Firefox و Opera در دسترس شما قرار دارند. مرورگرهای third-party امکان مدیریت تب ها و رد و بدل کردن سریع اطلاعات را به شما می دهند. firefox-browser

جمع بندی

در این دنیا که همه چیز با سرعت انجام می شود، استفاده از مرورگری که در دسترسی سریع به اطلاعات محدودیت ایجاد کند، بسیار آزاردهنده است، اما با بهره گیری از چنین ترفندهایی می توانید تا حدودی این مشکل را برطرف نماید.

http://www.talkandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید