وبلاگ - بازاریابی

0
412
برترین رازهای موفقیت در عرصه اپلیکیشن های موبایل

برترین رازهای موفقیت در عرصه اپلیکیشن های موبایل

با وجود حجم انبوهی از اپلیکیشن ها در پلی استور، چگونه می توانید از موفقیت اپلیکیشن خود در این رقابت تنگاتنگ اطمینان حاصل کنید؟ چگونه می توانید مطمئن شوید که کاربران، اپلیکیشن شما را مشاهده و دانلود می کنند و در آینده از آن استفاده خواهند نمود. ترفندهایی وجود دارند که با بهره گیری از آنها می توانید از موفقیت اپلیکیشن خود در این بازار رقابتی اطمینان حاصل کنید، قصد ما در این مقاله معرفی آنها است.

Google-Play-Store-AH-1

کاربرد

دشواری در کاربرد اپلیکیشن امری ناپسند است، این سوال که “چگونه از این اپلیکیشن استفاده کنم؟” نقطه ضعفی است برای اپلیکیشن، چرا که به احتمال زیاد، پاک کردن اپلیکیشن و عدم دانلود مجدد آن را نتیجه خواهد داد. بخش مفید دیگر درباره کاربرد اپلیکیشن ها، فراهم نمودن سابقه کاربری مشابه در دستگاه های گوناگون می باشد، به بیان ساده تر، اگر شما یک اپلیکیشن اندروید دارید و نسخه دسکتاپ یا وب اپلیکیشنی آن را بر روی کامپیوتر خود نیز نصب نموده اید، باید همان امکانات که برای کاربر در گوشی فراهم شده در نسخه کامپیوتری آن نیز در اختیار قرار گیرد، تنها در این صورت، کاربر احساس خوبی هنگام کار با هر دوی آنها می کند.

پذیرفتن کاربران جدید

نباید موانعی بر سر راه کاربران جدیدی که می خواهند از اپلیکیشن شما استفاده کنند، وجود داشته باشد، به طور مثال اگر اپلیکیشنی برای استفاده نیاز به ایجاد یک حساب کاربری جدید دارد، این مانع موجب می شود کاربر اپلیکیشن دیگری را برای تحقق اهداف خود برگزیند، ولی مثلا اگر از فیسبوک و یا گوگل برای این منظور استفاده کنید، شاید برای مدتی توجه آنها نسبت به اپلیکیشن معطوف بماند.

سهولت، کلید موفقیت است

اپلیکیشن باید دارای قابلیت استفاده آسان و سریع باشد، چرا که کاربر نمی خواهد برای انجام کار، زمان زیادی را صرف نماید، بنابراین اگر این نکته رعایت نشود، کاربر در این حین به کار دیگری مشغول شده و اپلیکیشن را به طور کامل به فراموشی می سپارد. برای مثال برای اپلیکیشن های خرید، سبد کالا باید جایی قرار گیرد که به راحتی قابل دسترس بوده و کار خرید را در اسرع وقت به انجام رساند.

بازاریابی

بازاریابی اندروید امری است بسیار حیاتی، البته بسیاری از برنامه نویسان ذهن خود را با این موضوع درگیر نمی کنند. بازاریابی لازمه موفقیت در اپلیکیشن شما بوده و به طور حتم باید صورت گیرد. بدون انجام این کار، کسب محبوبیت برای اپلیکیشن غیرممکن می نماید. این کار در ساده ترین حالت می تواند با ارسال مطلبی راجع به اپلیکیشن در Google+ ،Facebook ،Twitter و یا هر شبکه اجتماعی دیگر تحقق یافته و یا با درخواست نقد و بررسی اپلیکیشن توسط سایت های مربوطه و ارسال مطالب به انجمن های گفتگو انجام شود.

باید با کابران تعامل داشته باشید

دشوارترین بخش برای برنامه نویس، وادار کردن کاربران به تعامل با اپلیکیشن است. ساده ترین و مرسوم ترین راه حل ممکن برای تحقق این هدف استفاده از ویجت هاست. به عنوان مثال یک اپلیکیشن خبررسانی را در نظر بگیرید، اگر کاربر یک ویجت از اپلیکیشن را در صفحه اصلی گوشی خود قرار دهد، اخبار جدید در بازه های زمانی مشخص در طول روز، به روز رسانی می گردند، همین امر احتمال باز کردن و استفاده مجدد از اپلیکیشن را افزایش می دهد. همیشه این نکته را در ذهن داشته باشید که حفظ کاربران فعلی به اندازه جذب کاربران جدید اهمیت دارد.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر