دلایل شکست برنامه نویسان در بازاریابی اپلیکیشن ها

دلایل شکست برنامه نویسان در بازاریابی اپلیکیشن ها

بازاریابی اپلیکیشن امری است که اغلب برنامه نویسان آن را در حیطه کاری خود قرار نمی دهند، در حالی که این مهم بخش حیاتی از ساخت اپلیکیشن یا بازی است،به خصوص زمانی که طالب کسب درآمد از اپلیکیشن هستید. در خلال ساخت اپلیکیشن، به کار بردن یک راهبرد بازاریابی ایده خوبی است. در راستای انجام این کار، اشتباهاتی از سوی برنامه نویسان به چشم می خورد که در این مقاله قصد پوشش آنها را داریم.

Google-Play-Store-AH-1 (1)

تبلیغات ادغام نشده

یکی از بزرگترین اشتباهات به عدم ادغام و جایگذاری تبلیغات در اپلیکیشن باز می گردد. با این وجود که اکثر کاربران از دیدن تبلیغات در اپلیکیشن بیزارند، ولی از جهاتی تبلیغات حیاتی است. برای تحقق این هدف لازم است طوری اقدام نمود که نمایش تبلیغات به مانعی برای کاربران جهت استفاده از اپلیکیشن بدل نشود. به عنوان نمونه نمایش یک تبلیغ تمام صفحه، به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چرا که با این کار حتی ممکن است منجر به پاک کردن اپلیکیشن از سوی کاربر شوید. اپلیکیشن های اندروید و IOS منحصر به فرد اپ استورهای اندروید و IOS قوانین خاص خود را برای اپلیکیشن ها دارند، ممکن است شما یک اپلیکیشن را در پلی استور ارسال نمایید، ولی از نظر ظاهر، این اپلیکیشن مانند اپلیکیشن های IOS به نظر برسد و کاربران این تصور را پیدا کنند که اپلیکیشن هیچ گونه پیشرفتی نداشته. در حالت کلی، چنانچه کسی از اپلیکیشن شما استفاده نمی کند، بازاریابی بی معنا خواهد بود.

راهبرد بازاریابی

شاید بارها به این موضوع پرداخته شده باشد، ولی عدم وجود یک راهبرد بازاریابی، اشتباه بزرگی است که از سوی اکثر برنامه نویسان سر می زند. قبل از نوشتن کدهای اپلیکیشن، لازم است یک راهبرد بازاریابی برای آن مد نظر داشته و هم گام با آن پیش روید، تنها از این راه است که بودجه لازم را برای انجام کار تامین خواهید کرد. از این جهت، بر روی جایگذاری تبلیغات درون اپلیکیشن، اما به صورت کاملا استراتژیک تاکید داشتیم. نمایش تبلیغات ضروری است، اما به صورتی که مانع استفاده از اپلیکیشن و کاهش کارآیی آن نگردد. شبکه های تبلیغاتی از جمله خطاهای دیگری که از جانب برنامه نویسان سر می زند، پیوستن به نخستین شبکه تبلیغاتی است که در حین جستجو می یابند. شاید این کار نیز دارای فوایدی باشد، ولی جستجو برای یافتن جایی که بیشتربن درآمد را به همراه دارد، ارزشمند است و پلت فرمی که دارای بیشترین eCPM باشد، گزینه ای بسیار کارآمد جهت تحقق این هدف می باشد. درخواست کمک اگر توانایی لازم برای انجام این کار را ندارید، می توانید از راهنمایی افراد با تجربه در این زمینه بهره مند شوید، بارزترین نمونه +Google است که توسط آن قادر به دریافت کمک و بازخوردهای زیادی راجع به اپلیکیشن خود می باشید. http://www.androidheadlines.com برگرفته از  

اینها را هم بخوانید