برترین اپلیکیشن های اندروید برای یادگیری کدنویسی

بهترین اپلیکیشن های اندروید برای یادگیری کدنویسی

یادگیری کدنویسی کار نسبتا دشوار و زمانبری می باشد و در شرایط که به تنهایی مایل به فراگیری آن باشید، کار شما به مراتب دشوارتر خواهد شد. متاسفانه کتاب های آموزش کدنویسی تا حدودی کاربردی هستند، اما برای برطرف کردن مشکلات نمی توان آنها را مورد استفاده قرار داد. از این رو دوره های آموزشی کدنویسی به کمک شما آمده و در این راه به شما یاری می رسانند.

برترین اپلیکیشن های اندروید برای یادگیری کدنویسی

در این مطلب 6 اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری نحوه کدنویسی به شما معرفی خواهد شد که هر کدام از آنها دارای نقاط قوت منحصر به فرد خود می باشند و با صرف زمان کمتر از 5 دقیقه در طول روز به راحتی می توانید کدنویسی را فرا بگیرید.

Encode

برترین اپلیکیشن های اندروید برای یادگیری کدنویسی

در صورتی که مایل به یادگیری کدنویسی هستید، اما نمی دانید کار را از کجا آغاز کنید، اپلیکیشن Encode به کمک شما می آید. درس های این اپلکیشن بسیار کوتاه هستند و می توانید به راحتی آنها را در برنامه روزانه خود جای دهید.

در کنار درس ها، چالش های سرگرم کننده و تعاملی نیز در این اپلیکیشن جای داده شده اند که بر اساس درس هایی که فرا گرفته اید بوده و مثال هایی را به شما ارائه می دهند و از بعد دیگری درس را به شما می آموزند. دیگر قابلیت خوب و کاربردی این اپلیکیشن آفلاین بودن آن به طور کامل می باشد، با این اوصاف می توانید در هر جایی که هستید کدنویسی را فرا بگیرید.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


Udacity

برترین اپلیکیشن های اندروید برای یادگیری کدنویسی

این اپلیکیشن مناسب افرادی است که می خواهند در مدت زمان کوتاه تری کدنویسی را فرا بگیرند. در Udacity می توانید اچ تی ام ال، پایتون، سی اس اس و غیره را فرا بگیرید و برای حصول نتیجه به تمرکز بیشتری نیاز خواهید داشت.

با استفاده از این اپلیکیشن اندرویدی، در هر جایی می توانید از دوره های آموزشی استفاده کنید. فعالیت های دوره و چالش ها و کوئیزها نیز به شما کمک می کنند تا چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی


Pocket Code

برترین اپلیکیشن های اندروید برای یادگیری کدنویسی

چنانچه نسبت به ساخت اپلیکیشن علاقه مندید، Pocket Code به شما کمک می کند تا با استفاده از کدهای ساده و مقدماتی، اپلیکیشن ها یا موزیک ویدیوهایی ساده و جذاب ساخته و آنها را با سایرین نیز به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن سیار ساده و کاربردی بوده و روش خوبی برای شروع کدنویسی می باشد.

در این اپلیکیشن نحوه ساخت سبک های مختلف از اپلیکیشن به شما آموزش داده می شود و حتی می توانید چیزهایی را که سایرین ساخته اند مشاهده کنید. اگر چیزی را دوست دارید اما نمی دانید چگونه آن را بسازید، می توانید از نسخه های آماده استفاده کرده و جزئیات منحصر به فرد خود را به آن اضافه کنید. این اپلیکیشن بسیار ساده است و روش خوبی برای شروع کار تلقی می شود.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


Enki

برترین اپلیکیشن های اندروید برای یادگیری کدنویسی

آیا می دانستید که تنها با صرف 5 دقیقه در روز، می توانید کدنویسی را فرا بگیرید؟ اگر می خواهید زودتر به نتیجه برسید، می توانید این مدت زمان را بیشتر کرده و 10 دقیقه زمان صرف این کار کنید. کار با اپلیکیشن Enki بسیار راحت است و می توانید هر زمان از روز که وقت آزاد داشته باشید، با آن کار کنید. این اپلیکیشن به شما در تقویت دانش کدنویسی یاری می رساند. زبان های پایتون، جاوااسکریپت، گیت، لینوکس، اچ تی ام ال و سی اس اس در این اپلیکیشن پشتیبانی می شوند. قادر به مشاهده مدت زمان متوالی که با اپلیکیشن کار کرده اید می باشید و حتی می توانید با انجام مینی گیم های کدنویسی، درس را بهتر درک کنید.

لینک دانلود اپلکیشن از پلی استور


CodeHubبرترین اپلیکیشن های اندروید برای یادگیری کدنویسی

CodeHub یک اپلیکیشن خوب و مدرن بوده که استفاده از آنها بسیار ساده می باشد. چنانچه طرفدار زرق و برق سایر اپلیکیشن ها نیستد، این اپلیکیشن برای شما مناسب خواهد بود. در این اپلیکیشن مجموعا 50 درس وجود دارد که به شما کمک می کند تا به هدف خود دست پیدا کنید و می توانید هر روز یک درس را کار کرده یا در طول هقته آنها را بیاموزید.

در CodeHub چهار سطح مختلف برای افراد با مهارت های گوناگون تعبیه شده و به راحتی می توانید دسته بندی موردنظر خود را انتخاب کرده و کار را شروع کنید. در صورتی که در حد مقدماتی با کدنویسی آشنا هستید، سطح ابتدایی را رد کنید. یک دکمه کوچک در اپلیکیشن وجود دارد و در صورتی که سوالی برای شما پیش بیاید، کاربردی خواهد بود و با فشار آن می توانید سوالات خود را تایپ و ارسال نمایید. این اپلیکیشن در صورتی که بخواهید در مدت زمان کوتاه کدنویسی را فرا بگیرید، گزینه خوبی به نظر می رسد.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


SoloLearn : Learn to Code

برترین اپلیکیشن های اندروید برای یادگیری کدنویسی

این اپلیکیشن علاوه بر اینکه برنامه بسیاری خوبی برای آشنایی با کدنویسی می باشد، انجمن بسیار خوبی هم دارد. اگر مشکل خود را می دانید و سوالی برای شما پیش آمده، انجمن SoloLearn به کمک شما خواهد آمد و اطلاعات گسترده ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. با کمک این اپلیکیشن به راحتی می توانید سوالات خود را مطرح کرده، به دنبال سوالات گشته و یا به دیگران پاسخ دهید.

در SoloLearn می توانید از ابتدا چیزی را بسازید یا نسخه های ساخته شده را ارتقا و تغییر دهید. بازی های کدنویسی نیز امکان بازی با سایر کدنویسان در انجمن را در اختیار شما قرار می دهند. در ارتباط با یادگیری خود محتوا، گزینه های بیشماری به کمک شما می آیند. امکان تنظیم اپلیکیشن بر اساس ترجیحات نیز امکان پذیر است.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور

جمع بندی

در این مطلب با چندین اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری کدنویسی آشنا شدید و می توانید بر اساس نیازمندی ها، آنها را نصب و مورد استفاده قرار دهید.

http://www.talkandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید