به اجرا در آوردن طرح بازاریابی اپلیکیشن

به اجرا در آوردن طرح بازاریابی اپلیکیشن

راجع به بازاریابی و کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل تاکنون زیاد سخن به میان رفته، اما چگونگی عملی ساختن این راهبردها و ترفندها است که سبب ایجاد تمایز شده و شکست یا پیروزی شما را در این عرصه رقم می زند. برای سهولت در تحقق این هدف داشتن یک تیم که در انجام فرآیند با شما همکاری کند، پیشنهاد می شود. در این مقاله نیز سعی بر این است که شما را با ترفندهایی جهت عملی ساختن طرح بازاریابی خود و به کمال رساندن آن آشنا کنیم، با اتخاذ چندین ترفند شما می توانید هزاران دانلود در اپ استور را از آن خود نموده و موفقیت اپلیکیشن را رقم بزنید. Marketing-AH-1

ساخت و توسعه طرح بازاریابی

راجع به این موضوع صحبت های فراوانی شده، اما به دلیل اینکه از اهمیت بالایی برخوردار است، یک بار دیگر به آن می پردازیم. لازم است به بازاریابی و معرفی اپلیکیشن خود در رسانه های اجتماعی شامل توییتر، فیسبوک، اسنپ چت، اینستاگرام و غیره بپردازید. علاوه بر این باید اطلاعاتی را درباره اپلیکیشن به وب سایت های مربوطه ارسال کنید تا آنها از این طریق به پوشش خبر انتشار اپلیکیشن شما بپردازند. برای امر بازاریابی بودجه اختصاص دهید داشتن بودجه برای هر کاری ضروری است، نه فقط برای بازاریابی بلکه برای سایر موارد نیز بودجه به شما امکان سرمایه گذاری مدبرانه را می دهد. هنگام تخمین میزان بودجه مورد نیاز برای اپلیکیشن، لازم است به بررسی تمامی مراحل و هزینه ای که به دنبال خواهند داشت مشغول شوید و همه چیز را با جزئیات کامل برنامه ریزی کنید. برای مثال اگر توییتر را برای تبلیغات خود برگزیده اید و قصد دارید از Promoted Tweets برای این کار بهره بگیرید، در این صورت لازم است مقدار هزینه ای را که صرف بدست آوردن انبوهی از افراد مشتاق به این موضوع می شود، محاسبه نمایید، این عامل برای بودجه اختصاصی شما نقش تعیین کننده ای دارد.

وظایف را به عهده سایر افراد بگذارید

چنانچه شما به تنهایی کار می کنید، یقینا این ترفند به درد شما نمی خورد، اما در صورتی که یک تیم برای انجام این کار دارید، حتی اگر تیم دونفره باشد، انجام بازاریابی به صورت تیمی بسیار مثمر ثمر خواهد بود، وظایف باید به تمامی افراد تیم واگذار گردد. تنها از این راه است که می توانید در حین ساخت و توسعه اپلیکیشن، به رفع باگ ها پرداخته و بازاریابی اپلیکیشن را نیز به صورت همزمان به پیش ببرید. گزینش صحیح افراد با در نظر گرفتن مهارت ها و توانایی های آنها نیز بسیار مهم است، برای مثال اگر فردی در تیم شما مدرک بازاریابی دارد، بهتر است انجام امور مرتبط با بازاریابی و جذب مشتری را به او بسپارید.

ساخت محتوای درخور برای بازاریابی

قبل از پرداختن به فرآیند بازاریابی لازم است اقدام به تهیه یک محتوای مناسب کنید. این محتوا می تواند شامل یک مطلب مطبوعاتی، اسکرین شات یا ویدئو از محصول و یا حتی توییت ها و آپدیت هایی باشد که بیانگر اپلیکیشن و ویژگی های آن هستند. این کار باید کمی زودتر شروع شود تا خیال شما را از بابت بازاریابی راحت کرده و شما را یک گام به جلو بیندازد. استفاده از یک هشتگ برای متمایز ساختن اپلیکیشن نیز یک ایده بسیار کارآمد است و در کمپین های بازاریابی و رسانه های اجتماعی می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید، این امر موجب شناسایی و تمایز اپلیکیشن شما می شود. خبر را منتشر کنید با ایجاد یک محتوای جامع و کامل، اکنون زمان آن فرا رسیده که خبر را در همه جا پخش کنید. انجام این کار از راه های گوناگون میسر است، رایج ترین روش متوصل شدن به وب سایت هایی است که اپلیکیشن ها و بازی های اندروید را پوشش می دهند، باید راهی برای جلب نظر آنها و ایجاد اشتیاق نسبت به اپلیکیشن و خبر انتشار آن بیابید. لازم است یک مطلب مطبوعاتی را به همراه اسکرین شات هایی از صفحات برای آنها ارسال کنید. حتی ممکن است برخی از آنها از شما درخواست کنند که فایل APK را نیز در اختیار آنها قرار دهید، چرا که از این طریق می توانند تصاویر مورد نظر خود از اپلیکیشن را در مقاله بگنجانند. http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید