تبلیغات غیرقابل بلاک فیسبوک توسط Adblock Plus دور زده شد

تبلیغات غیرقابل بلاک فیسبوک توسط Adblock Plus دور زده شد

نمایش تبلیغات یکی از رویکردهای کمپانی فیسبوک است و اخیرا نیز تلاش های چشمگیری در این راستا صورت پذیرفته تا پس از این اد-بلاکرها قادر به دور زدن تبلیغات فیسبوک نباشند و با جاسازی فرمت تبلیغاتی جدید در فیسوک امکان بلاک کردن آنها وجود ندارد و این فرمت جدید در نخستین روزهای انتشار خود نسبتا موفق بود، اما آنطور که پیداست Adblock Plus روش غیرفعال کردن این سیستم را تا حدودی پیدا کرده، اما احتمالا کارایی این سیستم چندان مطلوب نبوده و مبنی بر بیانات فیسبوک متد استفاده شده توسط Adblock پست های معمولی را نیز از صفحه حذف می نماید.

"تلاش های صورت گرفته از سوی کمپانی های اد-بلاکینگ کاربران فیسبوک را مجازات می کنند و این موضوع بسیار تاسف برانگیز است، چرا که این متدها نه تنها تبلیغات، بلکه پست ها را نیز بلاک می کنند، این شرایط تجربه نامطلوبی را پدید می آورد و ما قصد داریم به رفع این مشکل بپردازیم."

blog_21418_1با این وجود که نتایج چندان ایده ال نیستند، اما به راحتی می توان این تبلیغات را دور زد و این موضوع میزان آسیب پذیری سیستم ساخته شده توسط فیسبوک را به تصویر می کشد. به احتمال زیاد فیسبوک از یک پلن بکاپ برای نمایش این تبلیغات برخوردار است، اما با این وجود که اهمیت نمایش تبلیغات برای کمپانی فوق العاده بالاست، مبارزه با Adblock Plus در کوتاه مدت راهکار خوبی نمی باشد. Ben Williams در نوشته وبلاگی Adblock Plus بیان می دارد:

"درگیری مداوم بین جامعه اپن سورس اد-بلاکینگ و تبلیغ کنندگان از زمان ابداع اد-بلاکنیگ وجود داشته، بنابراین احتمال زیادی هست که فیسبوک کدهایی را بنویسد که این فیلترها را بی اثر کند. در صورت چنین اقدامی از سوی فیسبوک انجمن اد-بلاکنیگ راه حل دیگری را برای این کار خواهد یافت و پس از آن فیسبوک باید دوباره به مقابله با آن بپردازد."

به منظور شکست اد-بلاکرها فیسبوک اقدام به اعمال یک تغییر پشت پرده کرد و ظاهر و عملکرد تبلیغات خود را مانند پست های عادی اما به صورت اسپانسر نمود. مدتی پیش یکی از سخنگویان فیسبوک اد-بلاکرها را به عنوان "ابزارهای مبهم" توصیف کرد و همین امر کمپانی را بر آن داشت که بر روی ساخت بخش تنظیمات تبلیغات متمرکز شود و از این طریق کنترل بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

http://www.eteknix.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید