تبلیغ اپلیکیشن ها و بازی های موبایل با بهره گیری از رسانه های اجتماعی

تبلیغ اپلیکیشن ها و بازی های موبایل با بهره گیری از رسانه های اجتماعی

تلاش های شبانه روزی شما بالاخره پایان پذیرفته و قادر به ساخت اپلیکیشن و انتشار آن به مارکت شده اید، همگام با ورود به مارکت پررونق اپلیکیشن ها که درسال هایی اخیر نیز شاهد رشد فزاینده ای بوده، چالش هایی جدید در انتظار شما قرار می گیرند. اپ استورها مسئولیتی در قبال تبلیغ اپلیکیشن به عهده نمی گیرند، لذا نمی توان به آنها اکتفا کرد، باید خود به طور مستقل دست به کار شده و راهی بیابید که اپلیکیشن را ترویج داده و از آن سودی عاید خود گردانید. رسانه های اجتماعی بستری مناسب برای تبلیغات در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند، با بهره گیری از ترفندهای بازایابی محتوا و رسانه های اجتماعی قادر خواهید بود اشتیاق و علاقه ای نسبت به اپلیکیشن خود خلق کنید و فروش بیشتری را از آن خود گردانید. 1. ساخت محتوایی هدفمند، با قابلیت اشتراک گذاری بازاریابی محتوا عبارتی است که اخیرا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع بازاریابی یکی از موثرترین راه ها برای ترغیب مردم به خرید اپلیکیشن است. باید نوع ویدئوها، تصاویر، آپدیت های رسانه های اجتماعی و نوشته های وبلاگی را که مخاطبین بیشتر از همه می پسندند، شناسایی کنید و پس از آن محتوای خلاقانه ای که جنبه اطلاع رسانی نیز داشته باشد، بسازید، بدین ترتیب رضایت مخاطبین و نیازهای آنها را تامین می کنید، در این میان لازم است از بابت آگاهی مخاطبین از تامین این محتوا توسط شما نیز اطمینان حاصل کنید. میزبانی محتوا، قرارگذاری ویدئوهای یوتیوب در وب سایت اپلیکیشن، به اشتراک گذاری آن توسط کانال های رسانه های اجتماعی، گنجاندن توضیحات در یوتیوب، فیسبوک و پینترست و لینک دهی به صفحه دانلود اپلیکیشن از جمله روش ها برای انجام این کار محسوب می شوند. blog_14024_1از فروش خودداری کنید، از این بابت که محتوای شما برای سرگرم کردن و اطلاعی رسانی به کاربران طراحی شده است اطمینان حاصل کنید، این محتوا نباید تنها با هدف فروش خلق شده باشد. به منظور در اختیار قرار دادن محتوایی جذاب باید گامی فراتر نهاد، مردم نسبت به محتوای غیرمنتظره و به یادماندنی علاقه نشان می دهند، گاه کمی طنز نیز بر جذابیت موضوع می افزاید، هر چه تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبین خود داشته باشید آنها نیز با اشتیاق بیشتری اقدام به اشتراک گذاری محتوا می کنند، در واقع این هدفی است که باید برای دستیابی به آن تلاش کنید. 2. بهره گیری از کانال های رسانه های اجتماعی به منظور جذب طرفداران محتوای رسانه های اجتماعی باید با ساختار و نگرش کلی اپلیکیشن مطابقت داشته باشد. باید اپلیکیشن خود را به دقت بررسی کنید و با اپلیکیشن مانند یک انسان رفتار کنید، اپلیکیشن شبیه چه چیزی خواهد بود، چگونه رفتار خواهد کرد؟ لحن نوشتار در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است، چنانچه ذات اپلیکیشن رسمی نیست، بهره گیری از نوشتار رسمی گمراه کننده می گردد. فیسبوک، توییتر، یوتیوب، لینکداین و وبلاگ وب سایت مکان های بسیار مناسبی برای به اشتراک گذاری محتوا قلمداد می شوند، اما نباید تنها به این موارد اکتفا نمود. ایده کلی بر پایه ساخت بیسی از طرفداران نهاده شده که موجب مبادلات و ارتباطات می شوند. هدف شما باید تعامل بیشتر با مخاطبین باشد، نظردهی درباره یک آپدیت، عکس و ویدئو به مبادلاتی منجر می شود و این چیزی است که بیانگر دستیابی به هدف تعیین شده شما می باشد، البته تا حدودی. باید با استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی خود به طریقی در کاربران انگیزه خلق کنید، جوایز هفتگی یکی از این روش هایی است که می توان در ازای پاسخ دادن به پرسش های مرتبط با اپلیکیشن به طرفداران اعطا کرد. باید همزمان با پایندی به قوانین کانال ها، توجه مخاطبین را جلب کرده و وفاداری خلق کنید. 3. در بازاریابی رسانه اجتماعی خود ثابت قدم باشید شما حرکت خود را آغاز نموده و به این راه قدم نهاده اید، بنابراین توقف جایز نیست و نباید از سرعت خود در پیشروی و پیشرفت بکاهید. به منظور دستیابی به طرفداران بیشتر لازم است به طور مستمر اقدام به اشتراک گذاری، تعامل و برقراری ارتباط با مردم نمایید، نظم در این کار حرف اول را می زند، چرا که در صورت مشاهده کوچک ترین تاخیر و یا بی توجهی از جانب شما، طرفداران تصور می کنند که پا پس کشیده اید و برای آنها اهمیتی قائل نیستید. این بیس طرفداران به شما در جهت گسترش اپلیکیشن در گوشه و کنار جهان یاری می رساند و توانایی جذب کاربران جدیدی را به شما اعطا می کند. همواره به تجدید محتوای خود بپردازید، حتی اگر خود قادر به تولید چنین محتوایی نیستید، از سایر مطالب مرتبط کمک بگیرید. این تبادل اطلاعات به برقراری ارتباط با سایر کسب و کارها نیز می انجامد و ممکن است سایرین نیز در آینده چنین لطفی را به شما کنند و مطالب شما را به اشتراک بگذارند. blog_14024_24. توسعه وبلاگ و انتشارات و به اشتراک گذاری با افراد و وب سایت های تاثیرگذار با نویسندگان وبلاگ و ناشرانی که توانایی به اشتراک گذاری محتوای شما با خوانندگان خود را دارند، به تعامل بپردازید. وبلاگ ها و انتشاراتی که بیشترین همخوانی را با دموگرافیک موردنظر شما دارند شناسایی کنید و با نویسندگان آنها ارتباط برقرار نمایید. هدف از پیشنهاد کاری خود را به شکل مفید و مختصر برای آنها بیان کنید و کار را تا جای ممکن برای آنها تسهیل بخشید. گنجاندن لینک هایی به محتوا، لینک های توییتر و لینک هایی به اطلاعات پیش زمینه که ممکن است نیاز داشته باشند، پیشنهاد می شود. تنها به کپی برداری از یک نسخه مطبوعاتی اکتفا نکنید، بلکه با کمی تلاش و صرف زمان آن را مطابق با نیازها و خواسته های خود شخصی سازی کنید، یقینا این تلاش ها نتیجه بخش خواهند بود. افراد و شرکت های تاثیرگذاری را که دارای طرفداران انبوهی در رسانه های اجتماعی هستند، شناسایی کنید، در این راستا باید افرادی را برگزید که بیشترین تطابق با مخاطبین شما را داشته باشند. تنها درخواست کمک از آنها شما را به نتیجه موردنظر نمی رساند، بلکه باید شما نیز چیزی را در اختیار آنها بگذارید. این افراد نیز تمایل به ساخت بیس طرفداران برای خود دارند، بنابراین محتویات آنها را نیز به شکل مناسبی به طرفداران خود نمایش دهید و یک تعامل مستمر و متقابل خلق کنید. 5. کار را تنها با قانون یک کلیک تمام کنید، این کار تضمین کننده فروش بیشتر اپلیکیشن می باشد خوشبختانه اپلیکیشن ها و بازی های موبایل به صورت آنلاین قابل دانلود هستند، لذا مشتریان نیاز به رفتن به مغازه برای خریداری محصولات مورد نظر خود را ندارند. اما با این حال باید از این بابت که ساده ترین راه را برای دانلود اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار داده اید، اطمینان حاصل کنید، تنها با یک کلیک در محتوای ارائه شده، کاربر باید قادر به دانلود اپلیکیشن مورد نظر گردد و هیچگونه مراحل اضافی برای این کار سد راه کاربر قرار نگیرد. محتوا را به عنوان بخشی از تجربه کاربری در ذهن خود مجسم کنید، مردم نباید هیچ نوع تلاش اضافه برای یافتن راهی برای دانلود اپلیکیشن صورت دهند، چرا که اگر فرآیند کار پیچیده باشد، آنها به سرعت دلسرد می شوند و ممکن است از دانلود اپلیکیشن منصرف شده و یا عملیات را به فراموشی سپرند. با پیروی از این 5 گام، بازاریابی رسانه های اجتماعی را در دست بگیرید و در صورت نیاز به آژانس یا متخصصی در این زمینه مراجعه کنید. مسلما تلاش های شما بی ثمر نمی ماند و می توانید از امکاناتی که شبکه های اجتماعی در اختیار شما نهاده اند، نهایت استفاده را ببرید.   http://supercoolcreative.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید