وبلاگ - بازاریابی

0
393
تحلیلگرهای بازی برای پلت فرم موبایل

تحلیلگرهای بازی برای پلت فرم موبایل

از زمانی که بازی های آتاری روی کار بودند تا کنون، پیشرفت های زیادی صورت گرفته، در حال حاضر ما پلت فرم های اختصاصی برای بازی ها داریم که دارای پردازشگر قدرتمند، گرافیک و قابلیت اتصال به اینترنت است. کسی که در اتاق نشیمن خانه اش در آمستردام نشسته، به راحتی می تواند با فردی در کانادا، انگلستان و یا آفریقای جنوبی بازی کند.

iStock_mobilegaming.jpg.800x600_q96

هم اکنون محبوبیت بازی های ویدئویی، صنعتی با ارزش 90 میلیارد دلار را خلق کرده اند. در این خلال تنها شرکت های بزرگ سازنده بازی مانند Electronis Arts و یا Ubisoft مشارکت ندارند، بلکه توسعه دهندگان کوچک و طراحان جدید هم با خلق بازی برای پلت فرم های نوظهور، به خصوص دستگاه های قابل حمل مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها در این ماجرا سهیم می باشند. با وجود چنین بازار رقابتی، طراحان در حال جستجوی راهی برای کسب درآمد بیشتر و دستیابی به بازی کنندگان بیشتر می باشند.

کسب درآمد از طریق تجزیه و تحلیل بازی ها

کسب درآمد از یک بازی به سادگی فروش آن با مبلغی کم در بازار اپلیکیشن نیست، چرا که گزینه های گوناگونی مانند در دسترس قرار دادن نسخه آزمایشی، پرداخت درون برنامه ای و یا تجارت پیش روی شما قرار دارد. استفاده از راهبرد صحیح، باعث ایجاد تمایز بین یک بازی موفق، سودآور و یا شکست خورده می گردد.

سوال اینجا است که طراحان چگونه می توانند راهبرد صحیح برای کسب و کار را بیابند؟ برای برخی از آنها تحقق این امر با اتکا به داده های آماری بزرگ است که رفتار کاربر را تحلیل نموده و درک بهتری از عادت های بازی کننده در اختیار قرار می دهد. با استفاده از اطلاعات کسب شده، طراحان می توانند بازی های جذاب تر، توام با محتوای سفارشی بسازند.  با ردیابی اطلاعات دموگرافیکی، روش بازی کاربران و بررسی امکاناتی که بیشتر مرود استفاده قرار می گیرند، توسعه دهندگان می توانند راهبردهایی را که به نفع آنها خواهد بود خلق کرده و تا جایی که ممکن است درآمد بیشتری عاید خود کنند. پلت فرم های بازی سازی بزرگ، نرم افزارهای پیشرفته ای برای تحلیلات آماری خود دارند، در حالی که چنین ابزاری هایی برای دستگاه های کوچک در دسترس نیست.

تحلیل گرهای موبایل

بر خلاف اپلیکیشن های معمولی، ابزارهای و گزینه های مستقلی برای انجام تجزیه و تحلیل در بازی های موبایل وجود ندارند، ولی با این حال با توجه به محبوبیت بازی های موبایل، در این ابزارها قابلیت های تجزیه و تحلیلی قرار داده شده که نیازهای اولیه سازندگان بازی را تحقق می بخشد. تعدادی از این پلت فرم ها شامل Appsee ،Capptain و با Localytics می شوند. در حالی که این پلت فرم ها خدمات بسیار خوبی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن در اختیار قرار می دهند،  فاقد دید کامل راجع به نیازهای ساخت بازی هستند، به همین دلیل ما به معرفی ابزارهای اختصاصی برای بازی های موبایل می پردازیم.

تجزیه و تحلیل Google Player

در راستای کمک به توسعه دهندگان اندروید برای گسترش مخاطبان و افزایش تاثیرگذاری بازی های خود، گوگل چندین ابزار و ارتقا به کنسول Play Developer خود افزوده ، با این کار توسعه دهندگان می توانند با کسب اطلاعات بیشتر راجع به کاربران، دید بهتری نسبت به جذب و تعامل آنها بدست آورند.

اولین ابزار Player Analytics است که برای در اختیار قرار دادن دید بهتر و واضح تری از چگونگی استفاده کاربران از بازی های آنها، ساخته شده. با این امکان توسعه دهندگان قادر به مشاهده گزارش از بازی ها، الگوهای مصرفی و پیشرفت کاربران در بازی می باشند. ابزار دوم یک ارتقا به پلت فرم AdMob گوگل است، که به توسعه دهندگان در خلق تبلیغات بهتر یاری می رساند. به علاوه، این پلت فرم قادر به پیش بینی کاربرانی است که به احتمال زیاد در پرداخت های درون برنامه ای پول خرج می کنند. لازم به ذکر است که این قابلیت بعدها در ساخت تبلیغات هدفمند به کمک توسعه دهندگان می آیند.

بسته توسعه دهنده Yahoo

گوگل تنها شرکت بزرگ نیست که تمرکز خود را بر روی ارائه تجزیه و تحلیل برای بازی های موبایل گذاشته. سال گذشته یاهو شرکت Flurry را که ارائه دهنده چنین تجزیه و تحلیلاتی است، برای گسترش تلاش های خود در این زمینه، خریداری کرد.

درون بسته تحلیلی یاهو Games Network قرار گرفته، که نه فقط به توسعه دهندگان در ساخت بازی های بهتر یاری می رساند، بلکه دارای ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند PlayerInsight است که بینش تجزیه و تحلیل و کسب و کار را ادغام می کند. این ابزار به طور خودکار به ردیابی شاخص های کلیدی مانند ARPU ،DAU ،MAU و مدت زمان بازی ها پرداخته و درک واقعی و بهتری را در اختیار قرار می دهد.

به هم پیوستن اطلاعات انبوه و بازی های موبایل بسیار حیاتی است. هر روزه شاهد ساخت بازی های زیادی هستیم، ولی علی رغم تلاش سازندگان برای منحصر به فرد بودن بازی، متاسفانه این کار با شکست مواجه می شود. شرکت ها نیاز به دانستن امکاناتی که بازی کنندگان به آنها واکنش نشان می دهند، دارند که در نهایت منجر به کسب درآمد آنها می شود. فرقی ندارد که شما یک شرکت بزرگ سازنده بازی هستید و یا یک بازی کوچک در IOS می سازید، تجزیه و تحلیل بازی، ابزار شما برای موفقیت است، بنابراین از سرمایه گذاری در پلت فرم مناسب اطمینان حاصل کنید.

منبع:

http://www.developer-tech.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر