تاثیر ایموجی در تعامل با پوش نوتیفیکیشن ها

تعامل با کاربران: استفاده از ایموجی، نرخ باز کردن پوش نوتیفیکیشن را افزایش می دهد

به لطف ایموجی ها، ابراز احساسات در دنیای دیجیتال راحت تر شده و ایموجی ها طرفداران زیادی در بین کاربران اسمارت فون ها دارند و روش بسیار خوبی برای تعامل با سایرین می باشند. بر اساس جدیدترین مطالعات صورت گرفته از سوی Leanplum و App Annie استفاده از ایموجی در پوش نوتیفیکیشن ها تاثیر چشمگیری در میزان تعامل کاربران دارد، به طوری که استفاده از ایموجی احتمال باز کردن اپلیکیشن را تا 85 درصد افزایش می دهد.

کاربران ایموجی ها را در پیام های خود برای دوستان استفاده می کنند و در محل کار و شبکه های اجتماعی نیز از این طریق احساسات خود را به نمایش می گذارند. اما آیا افزودن ایموجی به پوش نوتیفیکیشن ها تاثیری در میزان تعامل کاربر با آنها دارد؟

برای این منظور 2.6 میلیارد پوش نوتیفیکیشن که در سال 2016 ارسال شده بود مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت که در ادامه پنج مورد از یافته های این مطالعه فهرست شده است:

1. استفاده از ایموجی در سال 2016 به میزان 163 درصد افزایش یافته است

در این مطالعه به مقایسه میزان استفاده از ایموجی در پوش نوتیفیکیشن ها در سال گذشته پرداخته شد و نتیجه اینکه از سال 2015 تا 2016 این میزان استفاده 163 درصد افزایش را به ثبت رسانده و کتابخانه ایموجی هایی که بازاریابان مورد استفاده قرار داده اند میزبان رشد 10 درصدی بوده است که با در نظر گرفتن صدها ایموجی جدید که سال گذشته به لیست ایموجی ها افزوده شد، این رشد بسیار چشمگیر می باشد.

2. ایموجی ها تعامل با پوش نوتیفیکیشن ها را به میزان 85 درصد افزایش می دهند

نرخ باز کردن پوش نوتیفیکیشن هایی که شامل ایموجی بودند و پوش نوتیفیکیشن هایی که ایموجی نداشتند نیز مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتیجه گیری شد که در این زمینه نیز افزایش چشمگیری به ثبت رسیده است.

پوش نوتیفیکیشن های فاقد ایموجی به میزبان 2.44 درصد باز شدند، در حالی که این میزان برای پوش نوتیفیکیشن های شامل ایموجی 4.51 درصد بود.

این آمار رشد 85 درصدی در نرخ باز شدن پوش نوتیفیکیشن ها را نمایش می دهد و حاکی از آن است که ایموجی ها ابزار قدرتمندی برای تعامل با اپلیکیشن محسوب می شوند.

تاثیر ایموجی در تعامل با پوش نوتیفیکیشن ها

3. از لحاظ استفاده از پوش نوتیفیکیشن های شامل ایموجی، اندروید کارآمدتر از آی او اس می باشد

جهت درک تفاوت بین این دو پلتفرم، نرخ باز شدن پوش نوتیفیکیشن های شامل ایموجی در دو پلتفرم آی او اس و اندروید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پوش نوتیفیکیشن های آی او اس شامل ایموجی، با نرخ 50 درصد بیشتر از آنهایی که ایموجی نداشتند باز شدند، در حالی که پوش نوتیفیکیشن های اندروید شامل ایموجی با نرخ 135 درصد بیشتر باز شدند.

تاثیر ایموجی در تعامل با پوش نوتیفیکیشن ها

به لطف استفاده از ایموجی ها، هر دو پلتفرم شاهد افزایش در میزان تعامل شدند، اما پلتفرم اندروید که به طور کلی نیز نرخ باز کردن پوش نوتیفیکیشن در آن بیشتر از آی او اس است، بیشتر از آی او اس از مزیت ایموجی ها بهره مند شد.

پوش نوتیفیکیشن های اندروید مدت زمان طولانی تری در بخش نوتیفیکیشن ها باقی می مانند، لذا کاربران زمان بیشتری برای مشاهده ایموجی و باز کردن نوتیفیکیشن دارند و شاید همین ویژگی نیز کارآمدی اندروید در این زمینه را توجیه کند.

تاثیر ایموجی در تعامل با پوش نوتیفیکیشن ها

4. نسل جوان علاقه بیشتری به پوش نوتیفیکیشن های شامل ایموجی نشان می دهند

حال که تاثیر ایموجی بر میزان تعامل کاربران را فهمیدیم، باید گروهی از کاربران را که بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند مورد بررسی قرار دهیم. جای تعجب ندارد که نسل جوان تعامل بیشتری با ایموجی ها برقرار کنند.

افراد 13-24 ساله 20 درصد زمان بیشتری نسبت به افراد 25-44 ساله، صرف کار با اپلیکیشن ها می کنند و این میزان در مقایسه با افراد بالای 45 سال حدود 70 درصد بیشتر است. چنانچه مشتری هدف شما نسل جوان باشد، افزودن ایموجی به پوش نوتیفیکیشن ها آنها را به اپلیکیشن جذب کرده و مایل به باز کردن آن می کند.

تاثیر ایموجی در تعامل با پوش نوتیفیکیشن ها

5. نرخ تعامل با اپ استور در حال افزایش بوده و با استفاده از ایموجی ها می توانید مورد توجه کاربر قرار گیرید

بازار اپلیکیشن ها در طول سال های اخیر رشد چشمگیری را به ثبت رسانده و بازاریابان موبایل با ارسال پیام هایی که بر اساس ترجیحات کاربر هستند، سعی در برقراری ارتباط با آنها می کنند. از شخصی سازی های اعمال شده برای ایموجی ها گرفته تا ارسال محتوایی که موجب تحریک عواطف کاربر شده و موجب افزایش نرخ بازگشت سرمایه در اپلیکیشن ها می شود.

در دو سال اخیر:

درآمد جهانی اپ استور 80 درصد افزایش یافته است.

تاثیر ایموجی در تعامل با پوش نوتیفیکیشن ها

زمانی که صرف کار با اپلیکیشن ها می شود 95 درصد بیشتر شده است.

تاثیر ایموجی در تعامل با پوش نوتیفیکیشن ها

وابستگی و پایبندی کاربران موبایل به اپلیکیشن ها در حال افزایش است و در صورتی که اپلیکیشن محتوای شخصی سازی شده و خلاقانه ای را در اختیار کاربر قرار دهد، آنها نیز تعامل بیشتری با اپلیکیشن برقرار می کنند که موجب افزایش محبوبیت و درآمد اپلیکیشن خواهد شد.

می توان دریافت که ایموجی ها بهترین دوست بازاریابان موبایل هستند که در صورت استفاده درست و مناسب نقش چشمگیری در موفقیت اپلیکیشن خواهند داشت.

 

https://www.appannie.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید