توجه به استراتژی موبایل برای ری برندینگ

توجه به استراتژی موبایل برای ری برندینگ

امروزه موبایل در استراتژی های ری برندینگ شرکت ها جای گرفته. چنانچه شرکت تصمیم به ری برندینگ بگیرد، خواه دلیل آن ایجاد تمایز با رقبای خود و یا پایان دادن به یک نگرش منفی، افزایش فروش و یا ارائه امکانات جدید باشد، راه پر پیچ و خمی را پیش رو خواهد داشت. از آنجایی که اکثر امور روزمره با موبایل انجام می شوند، استراتژی موبایل شرکت نقش جدایی ناپذیری در فرآیند ایفا می کند، اما قبل از شروع کار لازم است شرکت به سوالاتی پاسخ دهد و راه و هدف خود را مشخص سازد. 1400544986-13-business-productivity-apps-real-world-entrepreneur1. آیا واقعا نیاز به داشتن یک اپلیکیشن احساس می شود؟ ممکن است پاسخ این سوال منفی باشد، چرا که داشتن اپلیکیشن برای تمامی شرکت مناسب و ضروری نیست، لذا در پاسخ به این پرسش باید نهایت دقت را به عمل آورد، لازم است شرایطی که نیاز به یک اپلیکشن موبایل را توجیه می کند، شفاف سازی نماییم. گاه با ارائه یک اپلکیشن موبایل می توانید تجربه دلپذیری را در اختیار مشتریان خود قرار دهید و به تعامل با آنها بپردازید، در حقیقت اپلیکیشن فرآیند برقراری ارتباط با مشتریان را تسهیل می بخشد. 2. وب سایت شما در موبایل چگونه باید باشد؟ چه زمانی لازم است کار اپلیکیشن را متوقف کنید؟ بسیاری از برندها، صرفا به خاطر داشتن یک اپلیکیشن موبایل با نام برند خود اقدام به ساخت آن می کنند، اما در حقیقت این اپلیکیشن هیچ ارزشی را به کاربران خود ارائه نمی دهد و هدف واقعی را دنبال نمی نماید. یکی از دلایل توجیه کننده اتلاف زمان و سرمایه برای ساخت چنین اپلیکیشنی، شباهت کامل امکانات اپلیکیشن با وب سایت موبایل آن برند می باشد.

گروه انبوهی از کاربران از طریق گوش به وب سایت ها دسترسی پیدا می کنند، در ماه اخیر میزان استفاده از اینترنت موبایل از دسکتاپ پیشی گرفت، از سوی دیگر انتظار می رود که در سال 2015 تمامی وب سایت ها برای نمایش در موبایل نیز مطابقت یافته باشند، چرا که هیچ چیز خجالت آورتر و آزاردهنده تر از وب سایتی که ظاهر آشفته ای در موبایل دارد، نیست.

راه حل این مشکل ریسپانسیو کردن وب سایت هاست، از این طریق برندها قادر به حفظ جایگاه و سهم خود در بازار می باشند. داشتن وب سایت سازگار با موبایل برای برندهایی که اپلیکیشن اختصاصی دارند نیز یک ضرورت است، زیرا ممکن است کلیه کاربران اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن نکنند و تنها وب سایت برند را بازدید نمایند. 3. آیا لازم است برند به گونه ای دیگر به تعامل با کاربران موبایل بپردازد؟ به تصور گروه متعددی از کاربران، اپلیکیشن ها و وب سایت ها موثرترین راه تعامل با برند می باشند، اما چنانچه شرکت ها تمایل به استحکام این رابطه داشته باشند، باید با زبان مناسب با مشتریان خود صحبت نمایند.

در فرآیند ری برندینگ، بسیاری از برندها اقدام به تغییر لوگو و با نام خود، در راستای نمایش یک هویت جدید می کنند. این تغییر تلاش در جهت تبلیغ ارزش ها و خصوصیات جدید از سوی برند را برمی انگیزد، در نتیجه زبان ارتباطی نیز باید دستخوش تغییر شده و با شرایط حاکم مطابقت داده شود. یک روش خوب جهت پیاده سازی این استراتژی، استفاده از اپلیکیشن های موبایل است، مخصوصا با بهره گیری از پوش نوتیفیکیشن ها که کاربران مشخصی را مورد هدف قرار می دهند. 4. آیا مخاطبین درست را مورد هدف قرار داده ام؟ هنگامی که شرکت اقدام به ری برندینگ می کند، فرصت هایی برای بدست آوردن مخاطبین جدید بوجود می آیند. در این زمینه تمرکز بر روی گروه خاصی از مخاطبین پیشنهاد می شود، تنها باید تلاش برای جلب توجه آنها نمایید. این موضوع برای استراتژی بازاریابی موبایل شما نیز صدق می کند، بدین ترتیب که تعریف مخاطبین برای برند جدید نیز باید با در تبلیغات مورد استفاده قرار گیرند. موبایل بهترین پلت فرم برای برندهایی است که خواستار تست گروه های گوناگون از مخاطبین بالقوه هستند. گزینه های پیش رو بسیار تخصصی اند، لذا با انجام تست A/B می توان از بابت گزینه ای که نتیجه بخش بوده و پذیرای استراتژی کلی آنها خواهد بود، آگاهی یافت. 5. آیا نیاز است به ایجاد کمپین های بازاریابی برای ارائه مفهوم جدید بپردازم؟ چنانچه اقدام به تغییر لوگو، نام و شعار خود نموده اید، باید تمامی قوای خود را به کار بگیرید تا این تغییرات به شکل صحیح به عموم منتقل شوند، در این راستا باید به بازار مورد هدف خود اطلاع رسانی کرده و پیام خود را به گوش مخاطبین برسانید. شکل دهی یک کمپین تبلیغات موبایل هم راستا با پیام برند جدید، راه حلی است که اغلب پیشنهاد می شود. سال گذشته Airbnb دریافت که گرایش عمومی نسبت به برند آنها هم راستا با تصور اولیه آنها نیست، در نتیجه اقدام به ساخت یک لوگوی جدید به نام Belo نمود که به معنای belonging یا "تعلق" است. پس از این تغییر بنیادی، استراتژی عمومی برند آنها در جهت ماهیت تعلق تغییر پیدا کرد و در وب سایت، اپلیکیشن و رابط آنها نیز منعکس گردید. با ارائه برند جدید، برخلاف تصور آنها از ایجاد حس تعلق در هر جایی از دنیا، این اقدام باعث واکنش شدید از سوی مردم شد و افراد لوگوی جدید را نامعمول و زشت خواندند.

درسی که از این اقدام می توان گرفت این است که همیشه پیش از هر اقدام به مردم اطلاع رسانی کنید و آنها را برای شرایط جدید آموزش دهید، در غیر این صورت بازخوردهای منفی دریافت خواهید کرد، بازاریابی موبایل یک راه حل خوب برای تحقق چنین هدفی است. ایجاد یک کمپین جهت اطلاع رسانی به مخاطبین درباره لوگوی جدید، کاربران را قدم به قدم در جهت تطابق با مفهوم جدید آماده می کند و زمینه موفقیت برای برند را مهیا می سازد.

http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید