توسعه دهندگان از چه راه هایی می توانند تعامل در اپلیکیشن ها را افزایش دهند؟ - بخش اول

توسعه دهندگان از چه راه هایی می توانند تعامل در اپلیکیشن ها را افزایش دهند؟ - بخش اول

دنیای ناشرین دیجیتال به یک محیط شدیدا رقابتی تبدیل شده، در حال حاضر بیش از 2.2 میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور وجود دارند و همگی آنها در حال رقابت برای دستیابی به مخاطبین مشابهی هستند. بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی AppAnnie، در سال 2016 مارکت جهانی اپلیکیشن های موبایل 24 درصد گسترش یافته و به 51 میلیارد دلار درآمد ناخالص دست خواهد یافت و در سال 2020 این درآمد به 101 میلیارد دلار خواهد رسید. زمان صرف شده بر روی گوشی های موبایل 51 درصد بوده و بالاتر از 42 درصد زمانی است که کاربران صرف کار با دسکتاپ می کنند. مبنی بر KPCB فرصت بسیار بزرگی در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن ها و ناشرین قرار گرفته تا به مخاطبین بیشتری دست پیدا کنند. اما در این شرایط رقابتی، اپلیکیشن شما به چه نحوی از سایرین متمایز خواهد شد؟

معمولا پس از آنکه اپلیکیشن دانلودهای اولیه را از آن خود کرد، توسعه دهندگان دیگر نتیجه موردنظر را دریافت نمی کنند. مشتریان امروزی از اپلیکیشن های بیشتری نسبت به گذشته استفاده می نمایند، اما آنها تنها چند اپلیکیشن را به طور روزانه و مستمر مورد استفاده قرار می دهند.

به منظور اینکه اپلیکیشن شما نیز در جمع معدود اپلیکیشن هایی قرار گیرد که به طور روزمره استفاده می شوند، توسعه دهندگان باید یک پایه محکم را خلق کنند تا از طریق آن به سازماندهی و جمع آوری داده پرداخته و به درک و برقراری ارتباط با کاربران بپردازند. شخصی سازی موثر ریل تایم میزان وفاداری مشتری را افزایش می دهد، کنار گذاشتن اپلیکیشن از سوی کاربران را کاهش می دهد و درآمد متوسط به ازای کاربر را هم بیشتر می کند.blog_23815_1

در ادامه قصد داریم چهار گام مهم و کلیدی جهت توسعه یک تجربه کاربری موفق را به شما شرح دهیم، با ما همراه باشید.

گام 1: جمع آوری و سازماندهی داده های حیاتی مرتبط با کاربران

اپلیکیشن های مشتری در گام نهایی باید از نظر کاربرد تست شده و مورد بررسی قرار گیرند، لازم است مشتریان در حین استفاده از اپلیکیشن ها این احساس را داشته باشند که در حال دریافت ارزشی از اپلیکیشن هستند، این ارزش متفاوت بوده و می توان محتوای سرگرم کننده، ترفندها و منابع کاربردی و غیره را به عنوان ارزش هایی قلمداد کرد، در صورتی که کاربر ارزشی دریافت نکند دیگر اپلیکیشن را مورد استفاده قرار نخواهد داد. موفق ترین اپلیکیشن ها تنها ارائه دهنده ارزش از طریق هدایا و پیشنهادات سنتی نیستند، بلکه محتوا را به گونه ای جذاب می سازند و نشان می دهند که برای زمان و داده های کاربران ارزش قائلند.

ناشرین باید قادر به شناسایی رفتارهای خاص از افرادی که اپلیکیشن را مورد استفاده قرار می دهند، باشند و این افراد را خارج از پارامترهای برنامه های وفاداری سنتی سرگرم کنند. اجزای حیاتی برای این کار شامل موارد زیر می شود:

- تعریف شاخص های کلیدی کارآیی. این بخش به شدت به هدف نهایی اپلیکیشن متکی بوده و شامل مواردی مانند کاربرد، نرخ نگهداری، مدت زمان استفاده، درآمد متوسط به ازای کاربر و ارزش طول عمر می باشد.

- استفاده از تکنولوژی جهت جمع آوری داده درباره رفتار مشتریان، رویدادها، فعالیت ها و ترجیحات در اپلیکیشن.

- ساخت یک پروفایل منفرد برای هر کاربر که محتوای مصرفی، سطحی از بازی که به آن دست یافته، زمان و خریدهایی که صورت پذیرفته و روزهایی از هفته که اپلیکیشن باز شده را به نمایش می گذارد.

گام 2: ساخت فریم ورکی جهت تجزیه و تحلیل داده ها

در صورتی که اپلیکیشن به جمع آوری و دریافت داده هایی می پردازد، لازم است تا بفهمید چگونه می توان از این داده ها بهره جست. در صورت استفاده درست و مناسب، داده ها ناشر را از نحوه استفاده مشتریان از اپلیکیشن، محتوایی که بیشترین تعامل با آن صورت پذیرفته و نقطه تمرکز تلاش های توسعه آینده مطلع می سازد.

توسعه دهندگان حتی قادر به استفاده از داده ها به منظور انجام تست A/B و عملکردهای گوناگون و یا تشخیص بخش هایی از اپلیکیشن که بیشترین ترافیک را دارند، می باشند. این تجزیه و تحلیل ها ارائه دهنده یک فریم ورک برای تعامل با کاربران است و شما را قادر به پیش بینی زمانی می کنند که باید به بازاریابی مجدد پرداخت.

- سازماندهی و اولویت بندی میلیون ها نقطه داده که مبنی بر شاخص های کلیدی کارآیی توسط اپلیکیشن به ثبت رسیده است.

- پیاده سازی یک متد به منظور شناسایی الگوهایی جهت درک آنچه در مشتریان ایجاد انگیزه می کند.

- افزودن لایه های سازمانی پیچیده تر جهت ارائه کمپین های شخصی تر به کاربران، دسته بندی و هدف گذاری مشتریان مبنی بر ویژگی های رفتاری.

در مطلب آینده گام های بعدی برای افزایش تعامل کاربر در اپلیکیشن را شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

 

https://appdevelopermagazine.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید