گوگل ترنسلیت

تکنولوژی ترجمه ماشینی عصبی، Google Translate را دقیق تر و قدرتمندتر از گذشته می نماید

چنانچه شما نیز اهل مسافرت و گشت و گذار هستید، قطعا از ابزارهایی مانند "Google Translate" در سفرهای خارجی خود استفاده می کنید تا قادر به صحبت با افراد بومی یا انجام خرید در آن شهر یا کشور خاص گردید. اما دقت کم و گاه ترجمه های نادرست، یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف این ابزار کاربردی تلقی می شود و این شرایط برای جملات و عبارت های طولانی، به مراتب حادتر می شود.

محققین گوگل همواره در تلاشند تا کیفیت محصولات خود را بهبود بخشند و در همین راستا نیز راه چاره ای برای مشکل مترجم گوگل یافته اند که به استفاده از “Neural Machine Translation” وابسته است.

گوگل ترنسلیت

به گفته گوگل "این سیستم عصبی جدید کل جمله را ترجمه می کند، در حالی که در گذشته این عملیات به صورت کلمه به کمله صورت می پذیرفت که خود به کاهش دقت و صحت ترجمه ها می انجامید. این سیستم با بهره گیری از محتوای وسیع تر، سعی در تجسم مرتبط ترین ترجمه می نماید، سپس با چیدمان مجدد و تطبیق کلمات و جملات، نتیجه ای را به نمایش می گذارد که به گرامر مورد استفاده افراد شبیه تر است".

یک ترجمه درست و مناسب به جای یک سرهم بندی از کلمات

این تکنولوژی به شما کمک می کند که به جای یک مجموعه بی ربط از کلمات، ترجمه واقعی و درست جمله یا عبارت خود را مشاهده کنید که کلمات در ترتیب مناسب تری در جملات قرار گرفته اند. چنانچه بخواهید بخشی از یک متن طولانی از وب سایت را ترجمه کنید، با کمک مترجم گوگل یک ایده کلی از آنچه در این متن گفته شده دستگیر شما می شود، اما این ترجمه چندان روان و دقیق نیست و ممکن است خطاهایی هم در آن وجود داشته باشند.

با بهره گیری از این روش، درک هر جمله آسان تر بوده و پارگراف های ترجمه شده برای خواندن روان تر و راحت ترند و به بیان گوگل تمامی این امکانات به لطف بهره گیری از سیستم اند-تو-اند بر پایه Neural Machine Translation میسر شده که به معنای سیستمی است که به مرور یاد می گیرد ترجمه های بهتر و طبیعی تری را انجام دهد.

گوگل از امروز در حال پیاده سازی Neural Machine Translation در وب سایت Google Translate می باشد که در حال حاضر از زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، چینی، ژاپنی، کره ای و ترکی پشتیبانی می کند و گوگل امیدوار است تا بتواند این سیستم را برای همه 103 زبان تحت پشتیبانی خود گسترش دهد.

 

http://www.technobuffalo.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید