جذب مخاطب برای بازی موبایل

تکنیک های جذب مخاطبین وفادار برای بازی موبایل کدامند؟ - بخش دوم

در مطلب قبلی تکنیک هایی برای جذب مخاطبین برای بازی موبایل مورد بررسی قرار گرفت، در ادامه قصد داریم به ترفندهایی در ارتباط با استفاده از شبکه های اجتماعی بپردازیم، با ما همراه باشید.

تشکیل یک انجمن وفادار از کاربران برای بازی

در این مرحله لازم است تلاش خود را به کار بگیرید تا بیس کاربری خود را تقویت کرده و یک انجمن پایدار از کاربران تشکیل دهید. آن دسته از پلیرها که از بازی شما لذت می برند و مجددا به صفحه فرود شما مراجعه می کنند تا بخش های جدیدی را بیابند یا دوست دارند تجربیات خود را با سایرین به اشتراک بگذارند، افرادی هستند که مایل به پیوستن به انجمن شما خواهند بود.

جذب مخاطب برای بازی موبایل

بهره گیری از کانال های شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی منابعی بسیار ارزشمندی برای توسعه دهندگانی هستند که مایل به تبلیغ بازی می باشند. اما عملکرد تمامی این شبکه ها مشابه یکدیگر نبوده و برخی از آنها برای اپلیکیشن شما مناسب تر از بقیه می باشند.

جذب مخاطب برای بازی موبایل

Reddit

Reddit یکی از محبوب ترین کانال هاست که بازیکنان به توصیه هیجان خود در انجام بازی می پردازند و ایده ها و ترفندهای خود در ارتباط با اپلیکیشن را به اشتراک می گذارند. کلید موفقیت در این شبکه اجتماعی یافتن sub-reddit مناسب است، البته نباید بیش از حد نیز تبلیغ کنید، چرا که ممکن است نتیجه عکس بگیرید.

توییتر

در توییرت امکان درج حجم زیادی از هشتگ ها وجود دارد، به این ترتیب می توانید پلیرهای خود را تحت تاثیر قرار دهید. باید به طور مستمر در این شبکه اجتماعی حضور فعال داشته باشید و توجه فالوئرهای خود را جلب کنید.

جذب مخاطب برای بازی موبایل

فیسبوک

فیسبوک پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است و آپدیت کردن اکانت فیسبوک اهمیت بسیار زیادی برای طرفداران شما دارد. پس از انتشار مقاله جدید در وبلاگ یا بیان موضوعی در ارتباط با بازی، اشتراک گذاری آن موضوع با سایر متخصصین حاضر در گروه های بازی و توسعه اپلیکیشن، اولین اقدامی است که باید صورت پذیرد.

اینستاگرام

همانطور که در بخش اول این مقاله نیز به آن اشاره شد، اولین و مهم ترین گام شناخت مخاطبین می باشد، لازم است کانال اجتماعی مورد علاقه آنها را شناسایی کنید. چنانچه مخاطبین شما طرفدار اینستاگرام هستند، باید از همین طریق توجه آنها را جلب کنید.

پینترست

این شبکه اجتماعی شما را قادر می سازد که به طور مستمر با بازیکنان در ارتباط باشید.

اسنپ چت

اسنپ چت با سبک منحصر به فرد خود نوع متفاوتی از تبلیغات را ارائه می دهد و نسل جوان تر، مخاطبین این شبکه اجتماعی هستند. از این رو چنانچه بازی شما افراد کم سن و سال و جوان را هدف قرار داده، این کانال مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود.

برگزاری یا شرکت در رویدادهای بازی

شما می توانید خودتان تبلیغ کننده خود باشید و با برگزاری رویدادهای مختلف برای گیمرها و متخصصین موبایل که از تعامل با سایرین لذت می برند، جایگاه خود را مستحکم تر کنید.

تمامی افراد را قادر به بیان نظرات منحصر به فرد خود درباره کل اکوسیستم نمایید. در طول این بحث ها امکان دعوت شدن به رویدادهای بیشتر نیز بسیار محتمل است. می توانید مسابقات مختلفی برگزار کنید و افرادی را که مایل به تعامل برای برنده شدن یک جایزه مجازی هستند، شرکت دهید.

از رسانه های سنتی برای موفقیت درازمدت خود بهره بگیرید

کانال های شبکه های اجتماعی منبع اولیه برای گیمرها هستند، اما نباید از فرصت های پیشنهادی توسط رسانه های سنتی چشم پوشی کرد، چرا که این روش ها موجب بالا رفتن آگاهی کاربران از برند شما می شود.

تلویزیون یا رسانه چاپی

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما برخی از کاربران گوشی های موبایل خود را کنار می گذارند و تلویزیون تماشا کنند یا روزنامه صبح خود را می خوانند، لذا از این فرصت به نفع خود استفاده کرده و بازی خود را برای آنها تبلیغ کنید.

جذب مخاطب برای بازی موبایل

تبلیغات دسکتاپ

نباید موبایل و دسکتاپ را از هم جدا کنید، گاهی اوقات کاربران می خواهند در حین انجام وظایف خود کمی استراحت کنند و این شرایط فرصت خوبی برای نمایش بازی در دسکتاپ است.

جمع بندی

ساخت یک استراتژی پایدار برای بازی کار چندان ساده ای نیست، اما با اقدامات مذکور می توانید یک انجمن ارزشمند خلق کنید که بازی شما را به عنوان اولیت های خود محسوب می کنند و در موفقیت بازی شما نقش تعیین کننده ای ایفا می کنند.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید