وبلاگ - تولیدکنندگان موفق

4
944
تیم اندرومدا-اپلیکیشن لایک بگیر اینستاگرام

تیم اندرومدا-اپلیکیشن لایک بگیر اینستاگرام

شبکه های اجتماعی مختلف با محتوای گوناگون، این روزها جزو پر استفاده ترین وبسایت ها در سراسر دنیا هستند. فعالیت زیاد کاربران در این شبکه های اجتماعی باعث شده تا برخی از وبسایت های، دیگر خدماتی جهت افزایش لایک و دنبال کننده را عرضه کنند که این نوع سرویس، به تازگی در قالب اپلیکیشن های موبایل نیز ارائه شده است. “لایک بگیر اینستاگرام” یکی از نمونه های موفق این برنامه ها میباشد که در ادامه با تولیدکنندگان آن به گفتگو نشسته ایم.

تیم اندرومدا-اپلیکیشن لایک بگیر اینستاگرام

همواره با ساخته شدن و ارتقاء دستگاه های همراه ، مردم از پای میز کامپیوتر و لپ تاپ فاصله میگیرند و این صنعت نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا جای بزرگی رو اشغال کرده و در هر ثانیه با انسان در تعامل است. خوشبختانه در صنعت موبایل پایه ریزی و بستر سازی های محکم و خوبی انجام شده و در همین مدت کم نسبت به وب رشد خیلی بیشتری داشته و مطمئنم که این پیشرفت ادامه خواهد داشت.

لطفا به صورت مختصر خودت رو معرفی کن.

همایون ظهوریان هستم به همراه دوست عزیزم محمد رضا ثابتی ، ساکن مشهد که به تازگی شرکت نرم افزاری “اندرومدا” رو راه اندازی کردیم.

اولین اپلیکیشن یا بازی که تولید کردید مربوط به چه سالی میشه و خودت چه نمره ای به اون میدی؟

خوب ما هر دو کار حرفه ای مون رو تقریبا 7 سال پیش از وب شروع کردیم.  اما من اولین کار اندرویدم بازی “جرات و حقیقت” و برنامه “روزآموز انگلیسی” هست و دوستم هم اپلیکیشن “پیامک تماس از دست رفته” رو تولید کرد.

در خصوص نمره باید بگم که تجربه به ما ثابت کرده که هیچ وقت در مورد کار خودمون قضاوت نکنیم و نمره رو بر اساس باز خوردهای کاربران بسنجیم.

ولی با توجه به اینکه این دو نرم افزار اولین برنامه اندروید ما هستن فکر میکنم نمره  بیست به این دو بدهیم. 

نام موفق ترین برنامه ای که تولید کردی چیه؟ اگه ممکنه اطلاعات حدودی در مورد زمانی که برای ساخت اون صرف کردی، تعداد کاربرانی که جذب کرده و میزان فروش اون در اختیارمون بزار.

در جواب این سوال باید بگم که ملاک انتخاب موفق ترین محصول نسبت به شرایط کنونی هر فرد یا شرکت متفاوت است.

گاهی وقت ها یک محصول از کسب درآمد مالی موفق به شمار میاد، گاهی از نظر تاثیری که اون محصول در جامعه به وجود آورده و حتی گاهی محصولی که باعث افزایش دانش ؛ اعتماد به نفس، منزلت اجتماعی برای خود فرد میشه ممکنه محصول موفقی باشه در حالی که ممکنه سود مالی در اون وجود نداشته باشه.

با همه این تفاسیر ما تمام کار هامونو موفق میدونیم چون اساسا در هر کاری نتیجه ای مثبت وجود داره و پله ای برای رسیدن به اهداف بزرگتر است.

کار رو از چه سالی و با چند نفر  شروع کردی و در حال حاضر چند نفر هستین؟

شروع کار ما بر میگرده به زمانی که مشغول به تحصیل در دانشگاه شدیم (7-8 سال پیش) و همونطور که قبلا گفتم کار رو با وب شروع کردیم. ولی همکاری مشترک در “اندرومدا” را یک سال پیش شروع کردیم. شروع “اندرومدا” با دونفر بود همچنان هم دو نفر هستیم اما در این مدت از تجربیات تعدادی از دوستان استفاده کرده ایم.

آیا خودت از اپلیکیشن هایی که تولید کردی استفاده میکنی؟

استفاده از برنامه ای که خودم تولید کردم برای من نسبت به شخص دیگه متفاوته.

شخصی که برنامه رو تولید نکرده و از اون استفاده میکنه معمولا با وسواس کمتری از اون استفاده میکنه ولی من شخصا بیشتر به گرافیک ، جزییات و بقیه موارد کار توجه میکنم تا خروجی کار. ولی طبیعتا ایده تولید اکثر اپلیکیشن هایی که ساخته و موفق میشن در درجه اول برای رفع نیاز خود شخص به ذهن سازنده وارد میشن.

بطور مثال خودم هر روز جمله های برنامه “روزآموز انگلیسی” رو میخونم و برای اپلیکیشن “لایک بگیر” هم معمولا هر چند روز یک عکس از عکس های اینستاگرامم را در “لایک بگیر” برایش درخواست لایک میکنم. البته این کار را بیشتر برای این میکنم که از عملکرد صحیح برنامه مطمئن بشم. تقریبا هر روز هم تعدادی عکس در “لایک بگیر” لایک میکنم و همانطور که گفتم این کار بیشتر برای تست برنامه است.

کدام یک از برنامه هایی که تولید کردی را بیشتر از همه دوست داری؟

ما تمام محصولاتمونو دوست داریم چون همونطور که قبلا گفتم تمام اونها توی پیشرفت ما کمک داشته اند.

ولی بیشتر اپلیکیشنی رو دوست داریم که کاربرها بیشتر دوست دارن و بازه کاربری بالاتری رو داشته باشه. بنا براین جواب سوالتون همین برنامه “لایک بگیر” هست که موجب برقراری این مصاحبه شده است.

آیا تا به حال پروژه ای داشتی که با شکست مواجه شده باشه؟ اگه داشتی دلیل این شکست چی بوده؟

خوب اول باید معنی شکست رو تعریف کنیم.

صحبتم رو تکرار میکنم که شکست هم برای ما موفقیت حساب میشه چون در ژرفای اون شکست همیشه کوله ای پر از تجربه بدست میاد که در آینده برای پیشرفت کمک خواهد کرد.

ولی پروژه هایی بودند که چه از نظر مالی و چه از نظر محبوب شدن اون کار، در حد توقع ما نبودند.

دلایل زیاد هست ولی فکر میکنم مهمترین آن دست کم سلیقه مشتری و کوچک بودن جامعه مخاطبین محصول بوده است.

از چه نرم افزار و یا اپلیکیشن هایی برای تولید محصول و مدیریت وظایف و پروژه استفاده میکنی؟

نرم افزار های مورد استفاده همان نرم افزار های ضروری برای تولید است.

از جمله آن:

eclipse , pHOTOSHOP , gIT , Illustrator

برای مدیریت وظایف هم از Todoist  استفاده میکنیم.

از چه سخت افزارهایی برای تولید اپلیکیشن و یا بازی استفاده میکنی؟

سخت افزار های ما مثل بقیه لپ تاپ و کامپیوتر دسکتاپ است.

تیم اندرومدا-اپلیکیشن لایک بگیر اینستاگرام

هیچ وقت خودتونو نباید دست کم بگیرید و هیچ وقت هم نباید مغرور بشید! کار رو برای پول شروع نکنید و اگر به کار علاقه داشته باشید و پشتکار و صبر، از لحاظ مالی هم تامین میشد.

آیا تحصیلات در کارت موثر بوده؟

طبیعتا تحصیلات و شرکت در کارهای دانشجویی میتونه برای آینده ی کاری، موثر باشه ولی به نظر من در حوزه  IT،  تحصیلات دانشگاهی نه تنها جزء ضروریات نیست بلکه صرف زمان 6-7 سال برای کسب تخصص از طریق مراجع دیگر مثل کالج های تخصصی میتونه جایگزین مناسب تری باشه، البته اگر شخص مشکلی با این موضوع نداشته باشه که دیپلمه خطاب بشه!

در ابتدا و قبل از کسب درآمد، چطور حمایت مالی میشدی؟

ما حمایت مالی نداشتیم و تقریبا میشه گفت قبل از کسب درآمد هزینه ها رو خودمون پرداخت میکردیم!

گرافیک و رابط کاربری چقدر در موفقیت یک برنامه یا بازی میتونه موثر باشه؟

نمیگم همون مقدار بلکه به نظر من  گرافیک و رابط کاربری بزرگترین نقش رو برای موفقیت میتونه داشته باشه.

ما روی این قضیه بسیار حساس هستیم و همیشه رو کوچکترین جزییات مثل روشن تر بودن یا تاریکتر بودن رنگ قسمتی از برنامه، ساعت ها وقت و وسواس به خرج دادیم.

نقش تبلیغات یا بطور کل مارکتینگ رو در فروش یک اپلیکیشن یا بازی چطور میبینی؟ آیا خودت برای فروش محصولاتت از روش های مارکتینگ استفاده کردی؟ 

مهمترین قسمت موفقیت ، ارائه و عرضه موفق کالا ست. محصولی که به خوبی ساخته شده و براساس ایده ای محکم بنا شده بدون برنامه ریزی برای تبلیغات و معرفی به جایی نمیرسد و یا خیلی دیر شناخته خواهد شد.

خود مدیریت و استفاده از روش های مارکتینگ در شرکت های بزرگ همواره به عنوان یک تخصص عنوان میشه و همیشه باید دست افراد کارآمد سپرده بشه.

ما هم به نوبه خود سعی کردیم در این راه قدم بگذاریم ولی متاسفانه در جامعه کنونی عدم حمایت و عدم امکان جذب اسپانسر سبب این میشه که حرکت  توی این راه کمی متزلزل انجام بشه.

اگه ممکنه درمورد اپلیکیشن بعدی که قرار هست تولید کنی، کمی توضیح بده ؟

ما فعلا چند پیشنهاد و ایده برای کار جدید داریم ولی فعلا ترجیح میدهیم  تمام انرژی رو صرف توسعه برنامه لایک بگیر بکنیم، ولی ایده های جدید رو دور نمیریزیم و به اونها هم نیم نگاهی داریم.

در جذب نیرو برای تیم چه نکاتی رو مد نظر میگیری؟

موارد مهمی برای آغاز همکاری وجود داره ولی مهمترین اونها رو به ترتیب میگم:

علاقه به کار،پشتکار، متعهد بودن، مورد اعتماد بودن،خلاقیت داشتن، دلسوز بودن و در آخر دانش.

چه پيشنهادهايي براي افراد تازه كاري كه دوست دارن به عنوان يك توسعه دهنده یا برنامه نویس مطرح بشن، داري؟

هیچ وقت خودتونو نباید دست کم بگیرید و هیچ وقت هم نباید مغرور بشید!

کار رو برای پول شروع نکنید و اگر به کار علاقه داشته باشید و پشتکار و صبر، از لحاظ مالی هم تامین میشد.

آینده صنعت اپلیکیشن و بازی های موبایل در ایران رو چطور میبینی؟

همواره با ساخته شدن و ارتقاء دستگاه های همراه ، مردم از پای میز کامپیوتر و لپ تاپ فاصله میگیرند و این صنعت نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا جای بزرگی رو اشغال کرده و در هر ثانیه با انسان در تعامل است.

من همیشه گفتم و باز میگم که وب ایران مریض است و از لحاظ کیفت اطلاعات، بسیار پایین است ولی خوشبختانه در صنعت موبایل پایه ریزی و بستر سازی های محکم و خوبی انجام شده و در همین مدت کم نسبت به وب رشد خیلی بیشتری داشته و مطمئنم که این پیشرفت ادامه خواهد داشت.

در آخر هر حرفی که داری بگو.

در آخر این عبارت رو به نتیجه گیری بزرگتری می خوام بسط بدم:

“اندکی صبر ، سحر نزدیک هست.”

همیشه باید یاد بگیریم تا در راه موفقیت متوقف نشیم. از شکست هامون درس بگیریم و در صورت زمین خوردن با نیروی بیشتری به راهمون ادامه بدیم. دنبال کاری بریم که به اون عشق می ورزیم و ازش خسته نمیشیم. نهایت راه مشخص نیست و هر لحظه ممکن است به آن برسیم.

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر

ارتباط با این توسعه دهنده :