گوگل سوالات شما را بهتر از گذشته درک می کند

گوگل سوالات شما را بهتر از گذشته درک می کند

زندگی روزمره ما به نوعی با گوگل گره خورده، به محض اینکه با سوالی مواجه می شویم و یا مایل به دریافت اطلاعاتی هستیم، نخستین اقدام مراجعه به این غول جستجو است، به همین دلیل عبارت Google it بوجود آمده و مورد استفاده روزمره توسط افراد قرار می گیرد. گوگل صلاحیت این محبوبیت از جانب کاربران را دارد، چرا که گستره عظیمی از اطلاعات را در بر گرفته و بسیار قدرتمند است، اما در کنار این قدرت، مواردی هم وجود دارند که گوگل از آنها آگاه نیست، لذا این غول جستجو نیز مانند انسان ها که به دنبال یاد گرفتن چیزهای جدید می روند، در حال یادگیری است، به لطف گراف دانش گوگل امکان یادگیری برای غول جستجو فراهم شده است. مبنی بر آخرین اخبار دریافتی، موتور جستجوی گوگل نه تنها قادر به یادگیری است بلکه می تواند معانی را نیز درک کند.

یکی از نوشته های منتشر شده در وبلاگ گوگل این قابلیت را شرح می دهد، مبنی بر این مطالعه موتور جستجوی گوگل شروع به فهم برخی از سوالاتی که از آن پرسیده شده، کرده است. هدف آنها از افزودن چنین قابلیتی قادر ساختن گوگل به فهم سوالات به گونه ای است که انسان ها آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و درک می کنند. گزارشات دریافتی حاکی از آنند که گوگل در حال سرمایه گذاری عظیمی بر روی مبحث هوش مصنوعی است که توسط آن قادر به ارتقای خود خواهد بود. هم اکنون اگر از گوشی اندروید خود سوالی بپرسید و یا سوال موردنظر را تایپ کنید، اپلیکیشن گوگل قادر به درک سوالات پیچیده تر خواهد بود و صفات عالی، آیتم های منظم شده و حتی تاریخ ها را نیز درک خواهد کرد.

blog_14661_1

جالب توجه است که گوگل موتور جستجوی خود را در درک سوالات ضعیف می پندارد، این مشکل زمانی که سوال بیش از یک جواب ممکن دارد، بیشتر از مابقی شرایط رونمایی می کند. گوگل این نقطه ضعف را با این سوال که "مادر داکوتا جانسون در فلیم که بود؟" آشکار می سازد، در این سوال گوگل نام واقعی مادر این بازیگر را به عنوان هدف پرسش می انگارد و فیلم های او را به نمایش می گذارد، نتیجه ای که از هدف اصلی سوال به دور است. انتظار می رود که گوگل برای این دست سوالات پیچیده تدابیری را در آینده بیندیشد، اما به یقین تمامی این قابلیت ها رضایت کاربران را به دنبال خواهند داشت. مطمئنا شما نیز یکی از کاربران گوگل و از طرفداران پر و پا قرص آن هستید، این قابلیت جدید تا چه اندازه شما را تحت تاثیر قرار داد؟ در قسمت نظرات ما را از عقاید خود راجع به این قابیلت جدید و به طور کلی عمکلرد گوگل در ارائه نتایج جستجو مطلع سازید.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید