جمع بندی رویداد I/O 2016

جمع بندی رویداد I/O 2016

رویداد I/O 2016 گوگل نیز به پایان رسید، اما هیجان و اشتیاق شرکت کنندگان و توسعه دهندگان هنوز فروکش نکرده است و در ماه های آینده جزئیات بیشتری از محصولات و نوآوری های ارائه شده در کنفرانس سالیانه توسعه دهندگان خواهیم شنید. موارد بیشماری در طول چند روز اخیر معرفی شدند و توانستند گروه انبوهی از مخاطبین را از آن خود کرده و توجه مشتریان و کاربران را جلب کنند. مواردی مانند Google Home ،Google Assistant و اپلیکیشن های Allo و Duo مواردی بودند که بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفتند.

محصولات تخصصی بیشتری نیز در طول جلسه معرفی شد، برای نمونه می توان به Levi’s Commuter x Jacquard jacket اشاره کرد که جز محصولات ساخته شده توسط بخش ATAP می باشد که در حال ساخت بوده و در بهار سال آینده در دست مشتریان قرار خواهد گرفت. ATAP دستاوردهای خود از Project Soli را نیز به نمایش گذاشت و مدل توسعه کار از آخرین نسخه اسمارت فون Project Ara که در سال آینده در دسترس عمومی قرار خواهد گرفت را نیز مشاهده خواهیم کرد.blog_18595_1در نخستین روز از کنفرانس، گوگل اقدام به رونمایی از نسخه سوم اندروید N برای توسعه دهندگان نمود، گوگل قصد دارد پس از انتشار نسخه پنجم، نسخه نهایی و عمومی اندروید N را با نامی نهایی منتشر سازد. گوگل بیان داشت که برای نام گذاری این نسخه از اندروید به همکاری عمومی کاربران نیاز است، به طوری که آنها می توانند با شرکت در نظرسنجی نام این نسخه از اندروید را تعیین کنند، گوگل یک صفحه وب را نیز به این کار اختصاص داده است. گوگل پس از دریافت نظرات عمومی اقدام به گزینش نام نهایی این نسخه از سیستم عامل محبوب خود می نماید.

اندروید ویر 2.0 مورد دیگری بود که در طول جلسه مورد توجه قرار گرفت، این نسخه عملکردهای جدید و کاربردی را در خود جای نهاده است. Daydream که نام رسمی برای پلتفرم واقعیت مجازی گوگل است در روز چهارشنبه به حضار در جلسه معرفی شد. هم اکنون نیز چندین سازنده آمادگی خود برای ساخت محصولات سازگار با Daydream بیان کرده اند، این سازندگان هدست های واقعیت مجازی مختص به خود را ساخته اند و بسیاری از افراد بر این باورند که این محصولات مشابه Wiimote می باشند. گوگل جزئیات بیشتری از اندروید اتو را نیز به نمایش گذاشت، علاوه بر این Google Play Early Access نیز معرفی گردید، این برنامه با هدف کمک به توسعه دهندگان برای معرفی و کشف اپلیکیشن هایی که در نسخه بتای خود قرار دارند راه اندازی شده است.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید