جنجالی ترین گوشی ها

جنجالی ترین گوشی های موبایل که تاکنون ساخته شده اند

گوشی های موبایل یکی از تاثیرگذارترین اختراعات بشر به شمار می روند و امروزه تصور زندگی بدون آنها غیرممکن است و افراد به شدت به گوشی های خود وابسته شده اند و با کمک اسمارت فون ها به راحتی می توان بسیاری از امور روزانه را به انجام رسانید. در این مطلب قصد داریم به 10 گوشی جنجالی که تاکنون ساخته شده اشاره ای داشته باشیم، با ما همراه باشید.

1. Motorola DynaTAC - 1984

گوشی Motorola DynaTAC

DynaTAC اولین گوشی موبایل است که در سال 1984 عرضه شد. شارژ گوشی 10 ساعت طول می کشید و 30 دقیقه می توانستید با آن صحبت کنید، این گوشی قادر به ذخیره سازی 30 شماره بود و در آن زمان 4000 دلار قیمت داشت که امروزه معادل 9500 دلار می باشد.

2. Motorola StarTAC – 1996

گوشی Motorola StarTAC

گوشی StarTAC نخستین گوشی تاشو بود که 1000 دلار قیمت داشت و موفقیت های چشمگیری را از آن خود کرد و در فیلم ها و نمایش های تلویزیونی هم در کانون توجه قرار گرفت.

3. Nokia Communicator – 1996

گوشی Nokia Communicator

می توان این گوشی را اولین اسمارت فون ساخته شده برشمرد، چرا که مجهز به قابلیت هایی مانند حجم ذخیره سازی 8 مگابایت که 4 مگابایت آن در دسترس کاربر بود، طراحی تاشو با صفحه نمایش و کیبورد که توانایی مرور وب، ارسال ایمیل، مدیریت اطلاعات شخصی را داشت بوده است. اما این گوشی اپلیکیشن هایی به شکل امروزی را در خود جای نداده بود، این گوشی 1.5 اینچی و 400 گرم بود.

4. گوشی Nokia 6210 – 2000

گوشی Nokia 6210

گوشی Nokia 6210 یکی از محبوب ترین گوشی هاست و این مدل و مدل های بعدی آن هنوز هم توسط بسیاری از افراد در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

6210 قابل شخصی سازی بود و ویژگی هایی منحصر به فردی که در گوشی پیاده سازی شده بودند، آن را در رقابت با سایر مدل های گوشی های نوکیا پیروز گردانید.

5. Nokia 3310 – 2000

گوشی Nokia 3310

این گوشی نوکیا دو قابلیت شگفت انگیز را در خود جای داده که یکی از آنها پوشش های Xpress-On و دیگری حالت ویبره بی صدا می باشد. این گوشی از جمله نخستین گوشی هایی است که سه اس ام اس را در یک متن طولاتی جاسازی کرد، وجود بازی های Snake II و Space Impact نیز کار با گوشی را جذاب تر می کردند.

6. Treo 180 – 2002

گوشی Treo 180

این گوشی با سیستم عامل PalmOS کار می کرد و با نام Handspring Treo 180 وارد عرصه شد و یک گوشی تاشو با صفحه لمسی غیرهادی و تک رنگ و قادر به اجرای چندین اپلیکیشن نیز بود. پالم که سازنده دستیارهای شخصی دیجیتال بود، Handspring را خریداری کرد و پیش از اینکه Palm Pre در سال 2009 جایگزین آن شود، 18 Treoی دیگر را روانه بازار نمود که شامل برخی نسخه های Windows Mobile می باشد.

7. Motorola Razr – 2004

گوشی Motorola Razr

Razr از جمله آخرین گوشی های تاشو بسیار خوبی بود که تحول بزرگی در عرصه گوشی های موبایل پدید آورد و گوشی ها را از یک وسیله جیبی به یک ابزار الزامی تبدیل کرد. این گوشی باریک و جذاب دارای بدنه و روکش فلزی و صفحه نمایش رنگی بود و یک پورت miniUSB نیز برای شارژ و گوشی دادن به آهنگ داشت.

8. Blackberry Curve – 2007

گوشی Blackberry Curve

در سال 2007 شاهد انتشار دو اسمارت فون بسیار مهم بودیم که یکی از آنها BlackBerry Curve 8300 بوده است. این گوشی به یک کیبورد کامل و دوربین مجهز بود.

9. iPhone – 2007

گوشی iPhone

به جرات می توان گفت که مهم ترین اسمارت فون ساخته شده در دهه اخیر گوشی آیفون می باشد که صفحات لمسی خازنی را معرفی کرد و با این گوشی، اپلیکیشن های موبایل نیز زاده شدند و کمپانی اپل را پرآوازه کرد و زمینه را برای نسل سوم اسمارت فون ها مهیا ساخت.

10. Samsung Galaxy Note 7 – 2016

گوشی Samsung Galaxy Note 7

شهرت برخی از گوشی ها دلیل مثبتی ندارد و آنها به سبب بدنامی خود مشهورند، یکی از این گوشی ها گلکسی نوت 7 می باشد. از جمله نقاط قوت آن می توان به اسکنر عنبیه چشم، صفحه منحنی، ضدآب و یک استایلوس اشاره کرد. اما متاسفانه به سبب مشکلات پیش آمده در ارتباط با باتری که موجب آتش گرفتن گوشی شد، این گوشی بدنام شده و نام کمپانی سامسونگ را نیز لکه دار کرد.

 

https://www.theguardian.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید