جیک و پیک

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن جیک و پیکنسخه 2.5

امتیاز کاربران
0 5 0 1
سازنده : محمد حاتمیان

آگاهی از رویدادهایی که اطراف ما میگذرد و مطالعه اخباری که درباره موضوعات مختلف منتشر میشود، همواره اهمیت داشته است. این موضوع سبب گردیده، توسعه دهندگان برنامه های موبایل اپلیکیشن های متنوعی را در این خصوص، روانه بازار کنند. برنامه اندرویدی "جیک و پیک" که در ادامه آن را معرفی، نقد و بررسی میکنیم، یکی از این نوع اپلیکشن ها میباشد. با ما همراه باشید تا بیشتر با آن آشنا شوید. جیک و پیک

رابط کاربری:

کاربران برای مرور سریع و راحت خبرها، به یک رابط کاربری خوب نیاز دارند که ویژگی هایی از قبیل سرعت و سهولت در دسترسی را دارا باشد. "جیک و پیک" تا حد زیادی این خصوصیات را دارد و میتواند کاربران را راضی کند.

تنها ایرادی که میتوان به این موضوع گرفت، عدم وجود دکمه های ناوبری برای جابجایی بین صفحات به صورت عقب و جلو است. البته برای پرش به صفحه اول میتوانید بر روی لوگوی برنامه که در سربرگ قرار دارد اشاره کنید.

ظاهر این اپلیکیشن اندرویدی جذاب و زیبا است. استفاده از افکت ها و انیمیشن های به موقع دلیل جذابیت آن و چینش مرتب لیست ها و رنگ بندی هماهنگ، علتی برای زیبا به نظر رسیدن آن میباشد. فقط جای رنگ های زنده و شاد در آن خالی است که آن هم به دلیل استفاده از تصاویر (برای عناوین فهرست ها) کمتر به چشم می آید.

فونت مناسب و خوانا، آیکون های گویا و عملکرد صحیح در نمای افقی و عمودی از دیگر نقاط قوت "جیک و پیک" در این بخش محسوب میشود. البته در نمای عمودی، به دلیل تغییر ابعاد تصاویر ظاهر برنامه کمی ناخوشایند میشود. امتیاز AppReview به این بخش، 4 از 5 خواهد بود. جیک و پیک

کاربرد:

تنوع موضوعات در این برنامه اندرویدی، به قدری کافی هست که بتوانید مطلب مورد علاقه خود را بیابید اما در ابتدا باید ثبت نام کنید تا بتوانید وارد برنامه شوید. دلیل این کار را در ادامه درخواهید یافت.

"جیک و پیک" از دو بخش اصلی اخبار و بسته ها تشکیل شده است. در بخش اول همانطور که مشخص میباشد، اخبار روزانه در مورد موضوعات گوناگون را میتوانید ببینید. در صفحه متن خبر امکانات جانبی همچون قابلیت پسند کردن، افزودن به علاقه مندیها و به اشتراک گذاری مطلب دیده میشود.

دسترسی به مطالبی هم که پسندیده اید یا به علاقه مندیها اضافه کرده اید از منوی برنامه که در سربرگ قرا گرفته است، امکان پذیر میباشد. در این منو گزینه دیگری با نام پنل کاربری وجود دارد که مشخصات شما در هنگام ثبت نام در آنجا ثبت گردیده است. همچنین در این قسمت، امتیازی هم برای کاربر درنظر گرفته شده که با استفاده از آن میتوانید از بسته های موجود در بخش دوم برنامه استفاده کنید.

ثبت نام اولیه در این اپلیکیشن به همین دلیل میباشد و با بازکردن هربسته که امتیاز لازم برای آن در بالای عنوان بسته درج شده، از جمع امتیازات شما کاسته میشود. لازم به ذکر است، بسته هایی که یکبار باز شوند در بخشی با همین نام که از منوی برنامه قابل دسترس میباشد، ذخیره خواهند شد.

 حال سوال اینجاست که از کجا باید امتیاز کسب کنیم؟ با پسند کردن هر مطلب امتیازی بر حسب اهمیت آن، به امتیازات کاربران افزوده میشود بنابراین سعی کنید از خبرها و نوشته ها بی تفاوت عبور نکنید! ایده امتیازدهی به کاربران، این اپلیکیشن اندرویدی را از سایر برنامه های مشابه، متمایز نموده است. البته فراموش نکنیم به غیر از خبرهای متنوع، مطالب دیگری نیز که جنبه های مختلف سرگرمی، آموزشی و حتی علمی دارند، در این اپلیکیشن اندرویدی یافت میشود.

قابلیت بروز رسانی نیز در "جیک و پیک" وجود دارد که امری کاملا عادی است و بدون آن کارایی لازم را برای کاربران نخواهد داشت.

در میان این همه امکانات خوب، کمبود ابزار جستجو جای تعجب دارد. در برنامه هایی که تعداد مطالب در آنها زیاد است، این ابزار میتواند بسیار پرکاربرد باشد و کارایی اپلیکیشن را بالا ببرد. در نهایت AppReview امتیاز 4.5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد. جیک و پیک

قیمت: "جیک و پیک" به صورت رایگان عرضه شده است و این موضوع بدون تردید مخاطبان زیادی را به سمت آن میکشاند. از نظر AppReview امتیاز این بخش 5 از 5 است.  

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


نظرات کاربران

  1. avatar
    مونا 5
    من با این برنامه توی سایت شما آشنا شدم و از شما خیلی ممنونم در ضمن این برنامه نسخه 2.5 داره .. چرا این نسخه رو نذاشتین ؟ خیلی برنامه عالی هست .. با یه اپلیکیشن هم اخبار رو لحظه به لحظه دارم .. هم یه عالمه مطالب آموزشی و سرگرمی و جوک ..... خیلی برای اوقات فراقتم خوبه .. بجا اینکه کتاب بگیرم دستم توی ماشین این مطالب رو میخونم در حالی که اینترنت هم ندارم ... مرسی از شما برا سایت خوبتون :yes: :-))

    به این نظر پاسخ دهید
  2. avatar
    محمد حاتمیان 5
    ممنون بابت بررسی دقیق و با حوصله تیم appreview ، در رابطه با ایرادات مذکور در برنامه که کاملا موشکافانه و ظریفانه دیده شده ، حق با شما دوستان زحمت کشم می باشد. این موارد در ورژن های جدید که در مرحله تست می باشند رفع و عرضه خواهد شد. لازم به ذکره که این موارد در پلن ابتدایی وجود داشت ولی به دلیل بعضی اولویت های اولیه برای ارائه دموی برنامه حذف گردید و هم اکنون آماده و بزودی در اختیار کاربران و دوستان قرار می گیره. باز هم خوشحال میشیم که دوستان در هنگام نظردهی ما رو منصفانه نقد کنند. من با اجازخ دوستان به برنامه امتیاز 5 دادم ، لایک :yes: در برنامه یادتون نره

    به این نظر پاسخ دهید