بهترین بازی 2016

4 دلیلی که پوکمون گو را گل سرسبد بازی های سال 2016 گردانید

هر سال یک بازی توجه طرفداران بازی های موبایل را به خود جلب می کند و معروف می شود، در سال 2010 این عنوان متعلق به بازی انگری بردز بود، در سال 2014 کندی کراش عنوان بهترین بازی را از آن خود کرد و در سال 2016 نیز بازی جذاب پوکمون گو موفق شد دل کاربران را برباید.

این بازی در 6 جولای در استرالیا، زلاند نو و آمریکا عرضه شد و چندی نگذشت که در سراسر دنیا سر و صدا به پا کرد. با گذشت دو ماه از انتشار بازی، درآمد استودیوی سازنده به 500 میلیون دلار رسید. در حال حاضر این بازی محبوبیت روزهای نخست خود را ندارد، اما هنوز هم از جذابیت فراوانی برخوردار بوده و میلیون ها نفر به طور روزانه آن را بازی می کنند.

بازی پوکمون برای افراد نوعی خاطره آفرید و در حقیقت کاربران برای دو دهه با دنیای پوکمون ها در ارتباط و تعامل بوده اند و این بازی پدیده ای بود که پیش از این مشابه آن دیده نشده است.

پوکمون گو میلیون ها کاربر را به بیرون از خانه ها کشاند

اپلیکیشن های بسیار زیادی با هدف تناسب اندام ساخته شده اند، از Zombies, Run گرفته تا Fitbit و از بابت چنین اپلیکیشن هایی کمبودی احساس نمی شود، اما هیچیک از این اپلیکیشن از قدرت پوکمون گو برای کشاندن کاربر به بیرون از خانه برخوردار نبوده اند.

بهترین بازی 2016

45 میلیون کاربر فعال این بازی، چیزی را تجربه کردند که برای آنها کاملا تازگی داشت. یک کاربر ایرلندی به صورت بی وقفه این بازی را انجام داد و توانست در عرض یک هفته، شش کیلو وزن کم کند. یک کاربر انگلیسی نیز توانست برای دستگیر کردن 142 پوکمون موجود در کشورش، 12 کیلو وزن کم کند!

بازی پوکمون گو بیشتر از آنکه به یک اپلیکیشن تناسب اندام شبیه باشد، یک بازی بسیار مهیج و سرگرم کننده است، در حالی که جنبه تناسب اندام بازی به طور ماهرانه در مکانیک بازی پنهان شده است.

خریداری اقلام در این بازی رایگان به گونه ای خلاقانه پیاده سازی شده است

برخی از کاربران این سبک از بازی ها را دوست ندارند، زیرا بازی را با یک مدل کسب و کار حریص ترکیب می کند و گیم پلی را تضعیف می نماید. بازی های Dungeon Keeper و Command and Conquer نیز به سبب استفاده از این مدل شکست خورده اند و استودیوهای بازی سازی به دنبال راهی اند که سریعا برای آنها درآمدزایی کند. در این سبک از بازی ها شما برای پیشرفت در مراحل بازی هزینه ای را پرداخت می کنید.

بهترین بازی 2016

اما پوکمون گو این سبک را به گونه ای متفاوت پیاده سازی کرد. در این بازی ها برای برخی از قسمت ها باید پرداخت هایی را انجام دهید. اما تنها زمانی باید در بازی خرید کنید که Pokeballهای شما تمام شده است و حوصله رفتن به نزدیک ترین Pokestop را ندارید و یا مایل به دریافت یکی از اقلام کاربردی بازی هستید که تنها در صورت افزایش لول به شما داده می شود.

نیانتیک بدون اینکه مستقیما از کاربران خود درخواست پرداخت کند، برای بازی درآمدزایی می کنند و روش هوشمندانه ای برای این پرداخت ها مورد استفاده قرار گرفته است.

بعد اجتماعی بازی در موفقیت آن نقش داشت

بازی فاقد ویژگی مبارزه بازیکن در مقابل بازیکن است که بسیاری از کاربران از آن خوشنود نمی باشند و در حقیقت بعد اجتماعی زیادی در بازی دیده نمی شود.

بهترین بازی 2016

اما با این وجود بازی پوکمون گو ویژگی های اجتماعی پنهانی را در خود جای داده است. بسیاری از افراد در کوچه و خیابان این بازی را انجام می دهند و سایرین را هم که در حال بازی اند، می بینند و می گویند یک پوکمون در این اطراف دیده اند که پیدا کردنش چندان راحت نیست. بعد اجتماعی دیگر بازی به جمع شدن افراد در اطراف Pokestop مربوط است.

در موفقیت بازی در سال 2016 شکی نیست، اما در سال 2017 چه پیش خواهد آمد؟

این بازی از انعطاف زیادی برخوردار است و به این زودی ها محبوبیت خود را از دست نخواهد داد، در ماه دسامبر موجودات جدیدی میهمان بازی شدند که خود بر جذابیت آن می افزاید. اما آیا این موفقیت تا پایان 2017 ادامه خواهد داشت یا یک بازی جدید و مهیج تر پا به میدان می گذارد؟

 

http://thenextweb.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید