ده SDK برتر در آی او اس متعلق به فیسبوک، توییتر و گوگل می باشد

ده SDK برتر در آی او اس متعلق به فیسبوک، توییتر و گوگل می باشد

محبوبیت یافتن در دنیای موبایل در گروی عوامل متعددی است و رقابت سختی بین توسعه دهندگان اپلیکیشن ها و بات های مختلف برقرار است، در حال حاضر دنیای موبایل تحت سلطه Pokémon Go و Snapchat قرار گرفته و برنده میدان کمپانی های هستند که ارائه دهنده کیت های توسعه نرم افزار یا همان SDK باشند، در حقیقت SDKها قابلیت های عملکردی سریع و آسانی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند. اما کدامیک از کمپانی ها در این رده بندی جلودارند؟ فیسبوک، توییتر و گوگل.

blog_19788_1

کمپانی MightySignal اخیرا مطلبی درباره برندگان دنیای SDK منتشر کرده که برای عموم در دسترس می باشد. فیسبوک صاحب پنج SDK در فهرست بیست SDK برتر است که از این میان چهار مورد در فهرست ده SDK برتر قرار دارند، در حالی که توییتر و گوگل هرکدام دارای سه SDK هستند. SDKهای فیسبوک عموما بر روی عملکردهای هویت و اشتراک گذاری معطوف شده اند و SDK های توییتر به مجموعه Suite از ابزارهای توسعه موبایل تعلق دارند، کمپانی گوگل نیز حول محور تجزیه و تحلیل اپلیکیشن ها و تبلیغات موبایل متمرکز شده است.

blog_19788_2

به بیان Jason Lew مدیر بخش تکنولوژی MightySignal، توسعه دهندگان اطلاعی دقیقی از دنیای SDKهای شخص ثالث ندارند، اما با استفاده از محصول جدید ما آنها به راحتی می توانند بفهمند که کدام SDK در لیست اپلیکیشن های برتر و نام آشنا مورد استفاده قرار گرفته اند، با این امکان آنها می توانند تصمیمات آگاهانه تری را درباره SDK که برای اپلیکیشن های خود مورد استفاده قرار می دهند، اتخاذ نمایند.

MightySignal این SDKها را در دسته بندی هایی مانند پرداخت، تجزیه و تحلیل، موقعیت و دیپ لینکینگ قرار داده است و بدین ترتیب می توانید درک بهتری از SDKهای جلودار در هر بخش پیدا کنید.

blog_19788_3

جلوداران بخش پرداخت شامل Square ،Paypal ،BrainTree ،Venmo و Stripe می باشند و Visa نیز در لیست برترین ها جای گرفته است. در بخش کسب درآمد AdMob و Mobile Ads گوگل دو مقام از سه جایگاه برتر را از آن خود کرده اند، در حالی که توییتر و فیسبوک در مقام های دوم و سوم جای گرفته اند. شبکه های تبلیغاتی عمده مانند AdColony ،Applovin ،Vungle و Chartboost در فهرست جای دارند.

در زمینه اجتماعی هفت مورد از هشت SDK برتر از فیسبوک و توییتر بوده اند، اما رقابت کمتری در زمینه SDKهایی که به شما امکان افزودن و مدیریت SDK به صورت داخلی و بدون تغییر کد در اپلیکیشن را می دهند حاکم است، در این زمینه پنج SDK به رقابت پرداختند و Google Tag Manager ،Segment و mParticle جلودار این دسته بندی بوده و در سهم بیشتری از مارکت را به خود اختصاص داده اند و رقبایی مانند Ensighten و Tealium در مقام های بعدی قرار گرفته اند.

این رتبه بندی ها نه تنها برای توسعه دهندگان اپلیکیشن، بلکه برای سازندگان SDKها نیز ارزشمند است. به بیان Lew پیام های متعددی از سوی توسعه دهندگان دریافت شده است، برخی از آنها خبر از کشف SDKهایی می دهند که در گذشته از وجود آنها اطلاعی نداشتند، در حالی که برخی دیگر آنها دریافته اند که SDK آنها در اپلیکیشن های عمده و محبوب مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از بازدیدکنندگان نیز بیان کرد که آنها با استفاده از محصول MightySignal فهمیده اند که SDK آنها در بازی Pokemon Go که اخیرا سر و صدای زیادی ایجاد کرده، استفاده شده است.

در حال حاضر این فهرست تنها برای اپ استور آی او اس در دسترس می باشد و MightySignal در حال کار بر روی انواع محصولات اندروید است و به احتمال زیاد این فهرست به زودی برای گوگل پلی نیز منتشر خواهد شد.

 

http://venturebeat.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید