وبلاگ - مطالب آموزشی

0
519
دیپ لینکینگ در اپلیکیشن ها جهت بهبود در کشف

دیپ لینکینگ در اپلیکیشن ها جهت بهبود در کشف

بهبود کشف اپلیکیشن برای توسعه دهندگان مستقل با دشواری های همراه است، زیرا در تمامی اپ استورها مخصوصا گوگل پلی معمولا توسعه دهندگان بزرگ و شناحته شده جداول و رتبه بندی ها را تحت سلطه خود گرفته اند. به بیان محققان، تنها 3% از 250 رتبه برتر در پلی استور به توسعه دهندگان جدید و تازه کار تعلق دارد، بدین ترتیب تنها 1.2% از درآمد کل شامل این افراد می شود.

بر پایه مطالعه ای که از سوی Tune صورت گرفته 47% از کاربران اپلیکیشن ها را در اپ استور کمپانی اپل می یابند، در حالی که 53% از کاربران گوگل پلی را مورد استفاده قرار می دهند. سایر روش ها برای کشف اپلیکیشن ها شامل موراد زیر می شود:

مطالعه آنلاین و اطلاع از وجود اپلیکیشن: 11%

جستجوی وب: 2%

جداول اپ استور: 10%

اپلیکیشن های شاخص: 1%

پیشنهاد از سوی دوستان: 1%

کلیک بر روی تبلیغات موجود در اپلیکیشن دیگر: 1%

با توجه به این آمار، می توان به یقین بیان داشت که اپ استور گزینه نخست برای یافتن اپلیکیشن از سوی کاربران تلقی می شود. گوگل در اکتبر 2013 به معرفی مفهوم دیپ لینکینگ پرداخت، با این حال زمان زیادی از تقویت این مفهوم نمی گذرد، اخیرا دیپ لینکینگ پیشرفت هایی را به ثبت رسانده و به عنوان ابزاری برای بهبود در کشف اپلیکیشن ها ظاهر می شود. هم اکنون گوگل امکان کشف اپلیکیشن هایی را که در گوشی کاربر نصب نشده اند، می دهد.

بینگ در حال معرفی دیپ لینکینگ است و فیسبوک نیز در کنفرانس F8 سال گذشته این مفهوم را معرفی نمود. با این اوصاف در سال اخیر تنها 22% از اپلیکیشن های برتر آی او اس از دیپ لینکینگ استفاده کردند.

اما دیپ لینکینگ چیست؟

اپلیکیشن ها در حین جستجو مانند باغ های محصوری برای موتورهای جستجو ظاهر می شوند، لذا محتوای آنها به افراد نمایش داده نمی شود. از دیدگاه کاربر، نصب اپلیکیشن تنها راهی است که می توان از اپلیکیشن و تشخیص اینکه آیا متناسب با نیازهای آنها است یا خیر، اطلاع حاصل کرد.

دیپ لینکینگ و لینک های اپلیکیشن ها امکان کشف محتوای درون اپلیکیشن را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند و محتوای وب سایت را به محتوای اپلیکیشن پیوند می دهند. افزودن مارکاپ به یک صفحه وب جهت لینک به یک اپلیکیشن کار ساده ای است، باید مجموعه ای از تگ های ; را به منظور برقراری ارتباط بین URL وب سایت و URI اپلیکیشن مطابق فرمت زیر استفاده کنید:

تصویر زیر مثالی با جزئیات بیشتر از چگونگی برقراری پیوند بین صفحه و اپلیکیشن با استفاده از تگ ها را به نمایش می گذارد. این کار به موتورهای جستجو امکان شاخص گذاری معمول صفحه وب را می دهد، علاوه بر این ارتباط بین وب سایت و اپلیکیشن را نیز ایندکس می کند. با کمک این روش می توانید از بابت نمایش اپلیکیشن خود در نتایج جستجو اطمینان حاصل کنید. بینگ یک ابزار به نام Applinks Markup Tester را در اختیار قرار می دهد، لذا می توان به تست مارکاپ خود پرداخته و چگونگی استخراج داده های مربوط به لینک های اپلیکیشن از سایت خود را مشاهده کرد.

blog_15194_1

لینک اپلیکیشن در مقایسه با دیپ لینکینگ

شما قادر به پیوند محتوای اپلیکیشن به صفحات خاص در وب سایت خود می باشید، این رویکرد از قدرت بالایی برخوردار است و نتایج جستجو را به موقعیت های خاصی در اپلیکیشن باز می گرداند. لینک اپلیکیشن در بالای نتایج جستجوی معمولی ظاهر می شود و دربرگیرنده یک لینک به محتوای اپلیکیشن است، با کلیک بر روی آن اپلیکیشن موردنظر باز می شود.

برای نمونه، چنانچه به دنبال عبارت “گل ها” باشد و محتوای اپلیکیشن شما نیز این عبارت را در خود جای داده باشد، URL باید لینک مورد نظر مانند http://www.yourwebsite.com/flowers  را خوانده و در صورت کلیک، اپلیکیشن و بخش مربوط به گل ها را باز کند.

افزودن دیپ لینک به اپلیکیشن به پلتفرم ها نیز وابسته است، لذا باید متدهای مختلفی را بسته به نوع سیستم عامل در پیش بگیرید. در اندروید نخستین کار رجیستر کردن شمای URL در فایل منیفست اندروید می باشد، پس از انجام این کار، باید از ایتنت ها برای اکتیویتی های درون اپلیکیشن استفاده کرد.

به منظور دریافت جزئیات از چگونگی افزودن اینتنت ها، تست دیپ لینک ها و تعیین محتوای موردنظر برای ایندکس گذاری نگاهی به این لینک Android Developers documentationation for full instructions بیندازید.

برای آی او اس، لازم است شمای URL را در تنظیمات پروژه و یا فایل info.plist، پیش از جایگذاری متد openURl در AppDelegate رجیستر کنید. Google Developer’s instructions به شما در این کار یاری می رساند.

ساختار URL باید با ساختار وب سایت شما مطابقت داشته باشد.

 برای نمونه:

با افزودن تگ ها، سایت های third-party قادر به ارسال ترافیک مربوطه به صفحه درستی در اپلیکیشن می گردند. برای انجام این کار تگ های زیر را به بخش head سایت به عنوان تگ meta بیفزایید.

آیا پیچیده به نظر رسید؟

درج لینک های اپلیکیشن و دیپ لینکینگ درون اپلیکیشن ها کار اضافه ای را از توسعه دهندگان می طلبد و می تواند دلیل توجیه کننده ای برای عدم استفاده گسترده از آنها باشد. این امر در شرایطی که هر دو نسخه اندروید و آی او اس اپلیکیشن را ساخته اید، پیچیده تر می شود. از آنجایی که راه دیگری برای شاخص گذاری اپلیکیشن ها وجود ندارد، برای توسعه دهندگان مستقل این راه گامی به جلو است که هرچند کار اضافی می طلبد، اما می تواند کشف اپلیکیشن را بهبود بخشد.

منابعی به تامین یک فریم ورک برای شروع کار به کمک شما می آیند، Deeplink به پیشنهاد پلتفرمی برای توسعه دهندگان جهت افزودن دیپ لینک به اپلیکیشن های خود، با هر نوع سیستم عاملی می پردازد. قیمت ها به ازای کلیک ها محاسبه می شوند، لذا این منبع رایگان نیست.

طبق Applinks.org:

App Links یک راهکار باز و کراس-پلتفرم برای لینکینگ اپ-به-اپ است و ابزارهایی را برای این کار در اختیار شما قرار می دهد.

App Links با هدف تسهیل فرآیند اپ لینکینگ برای توسعه دهندگان ساخته شده و رایگان است.

اپ لینکینگ و دیپ لینکینگ گامی مثبت برای توسعه دهندگان اپلیکیشن و به طور کل، وب می باشد. دارا بودن قابلیت کشف اپلیکیشن ها با جستجوی نرمال، این واقعیت را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و این به معنای محبوبیت دوباره اپلیکیشن های نیتیو در مقابل وب اپلیکیشن ها می باشد.

آن دسته از توسعه دهندگانی که خود را با تغییرات مطابقت می دهند و نحوه افزودن دیپ لینک ها به اپلیکیشن های خود را می آموزند، در آینده نتیجه تلاش های خود را با حصول موفقیت از اپلیکیشن خواهند دید.

 

منبع:

http://www.sitepoint.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر