رایج ترین خطاهایی که از جانب سازندگان اپلیکیشن های موبایل سر می زند، کدامند؟

رایج ترین خطاهایی که از جانب سازندگان اپلیکیشن های موبایل سر می زند، کدامند؟

مبنی بر برآوردهای صورت گرفته ماهیانه حدود 60000 اپلیکیشن جای خود را در اپ استور می یابند و این نرخ در حال افزایش است، تعداد بیشماری از توسعه دهندگان با جایگذاری اپلیکیشن خود در اپ استور مایل به کسب شهرت و محبوبیت با کمک اپلیکیشن های قدرتمند خود هستند.در این دریای بی کران اپلکیشن ها، متمایز ماندن از سایرین بسیار دشوار است. دیده شدن در میان انبوه اپلیکیشن ها کار ساده ای نیست، تنها با ارائه یک محتوای عالی و ساخت اپلیکیشن و روانه کردن آن به بازار نمی توانید شرایط را به نفع خود تغییر دهید. در حقیقت ساخت یک اپلیکیشن موفق به داده ها و اطلاعات، بازاریابی و بهینه سازی کلمات کلیدی نیازمند است، در مقالات پیشین بسیار به این موضوعات پرداخته شده و راه های متعددی برای پیاده سازی صحیح و کارآمد این موارد ذکر شده اند. برای این کار باید درک عمیق و چندجانبه ای از دسته بندی اپلیکیشن و رقبای کاری خود داشته باشید و عواملی مانند زمان بندی، موقعیت و عناوین را مورد توجه قرار دهید.

اشتباهات رایجی از جانب توسعه دهندگان تازه کار سر می زنند که در دستیابی به رتبه های بالاتر به ضرر آنها تمام می شود، از این رو در ادامه با چندین خطای رایج از جانب توسعه دهندگان آشنایی پیدا می کنید و راه پیشگیری از آنها را می آموزید.

1. تمرکز بیش از حد بر روی محصول و ایده

کارآفرینان تازه کار مملو از شور و هیجان نسبت به محصول جدید خود هستند، این اشتیاق ستودنی است و ما را به جلو هدایت می کند، اما محصول و ایده اهمیت زیادی دارند. چنانچه ایده ای تاثیرگذار در ساخت اپلیکیشن دخیل نباشد و محصول با بازار هدف مطابقت نداشته باشد، فرصت شما برای جذب مشتری از بین خواهد رفت.

اما در این بین باید تعادل را نیز حفظ کرد، چرا که تمرکز بیش از حد بر روی این موارد، قدرت توجه به متغیرهای خارجی را از شما سلب می کند و نمی توانید به عوامل تاثیرگذار در موفقیت اپلیکیشن خود آنچنان که باید توجه کنید. شما معمولا با این ذهنیت که ایده شما بسیار عالی است، توجیه می شوید و این طرز فکر چیزهای دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد، بدین ترتیب چشم شما بر روی آنچه در بازار می گذرد، بسته می شود.

توجه و منعکس ساختن روند کنونی بازار و انطباق آن با خواسته ها و نیازمندی های حقیقی مشتریان جهت موفقیت در اپ استور ضروری است. باید از مشتری درخواست بازخورد کنید، حتی اگر بازخوردها کاملا هم راستا با دیدگاه شما نیستند، باز هم باید به آنها پاسخ دهید. گاه لازم است ایده اولیه خود را فدای خواسته مشتریان نمایید، این کار بسیار دشوار است اما مزایایی را در پی دارد.

2. نادیده انگاشتن محیط رقابتی

میلیون ها اپلیکیشن عالی و باکیفیت در اپ استور جای گرفته اند و این محیط به شدت رقابتی شده، لذا به منظور پیروزی در این پیکار تنگاتنگ باید رقبای خود را تحت کنترل قرار دهید، از امکاناتی که رقبا در اختیار مشتریان می گذارند آگاهی پیدا کنید و به بهترین شکل ممکن رضایت مشتریان خود را جلب کنید، این کار نیازمند صرف زمان و انجام تحقیقات گسترده می باشد.

- بهترین شیوه هایی که رقبا مورد استفاده قرار داده اند، کدامند و چه چیزی می توان از آنها فرا گرفت؟

- چه چیزی نتیجه بخش است و چه چیزی نیست؟

- چرا کاربران به جای اپلیکیشن شما، محصول رقبا را مورد استفاده قرار داده اند؟

یکی از روش های سودمند، بررسی نقد و بررسی های رقبا و کارآیی کلمات کلیدی آنها به صورت دوره ای است. بدین ترتیب راهنمایی هایی برای قرارگیری در جایگاه برتر نصیب شما می شود.

3. ناتوانی در اندازه گیری

هزینه به ازای نصب یا همان CPI معیار است که از دیرباز در اپ استور مورد استفاده قرار گرفته، اما  طول عمر آن به سر رسیده است. تمرکز بر روی این معیار تعداد را در اولویت بیشتری نسبت به کیفیت قرار می دهد و این امر موجب ناپایداری در کسب و کار موبایل می گردد. مطالعه صورت گرفته از سوی VentureBeat حدود 230 توسعه دهنده، 9000 اپلیکیشن و 397 میلیون کاربر ماهیانه را هدف قرار داد، بر پایه آن CPI بدترین متد برای اندازه گیری میزان جذب کاربران است، چرا که کاربران مقدار طول عمر بسیار کمی را در استفاده از اپلیکیشن نشان داده اند. بسیاری از اپلیکیشن ها، 85% از کاربران خود را در عرض 30 روز پس از نصب اپلیکیشن از دست می دهند، با توجه به هزینه  زیادی که جذب کاربران جدید در پی دارد به تعامل پایدار از سوی کاربران اپلیکیشن خود نیازمندید.

توسعه دهندگان تازه کار اغلب از اندازه گیری صحیح میزان تعامل کاربران ناتوان اند، در نتیجه فرصت ها را از دست می دهند. تراکنش هر کاربر، به تنهایی فرصتی برای یادگیری، رشد و ارتقا است.

به جای صرف زمان و تلاش زیاد بر روی CPI، بهتر است تمرکز خود را روی داده های دریافتی از فعالیت های کاربر معطوف کنید، چه تعداد کاربر به تعامل با اپلیکیشن شما می پردازند، آیا این تعامل خالق ارزش واقعی است؟ برای نمونه می توان به انجام خرید، رزرو هتل و یا نوشتن یک نقد و بررسی اشاره کرد. هزینه به ازای فعالیت و کاربرد، فاکتورهای مهم تری برای اندازه گیری محسوب می شوند. بر پایه این عوامل شما قادر به بهینه سازی اپلیکیشن خود می باشید که نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

یکی از استراتژی های مفید این است که از یک رویداد مشخص به عقب حرکت کنید، بدین معنا که تمامی گام ها را که به آن رویداد خاص منجر می شوند مورد سنجش و بررسی قرار دهید و به عوامل بازدارنده نیز توجه داشته باشید، به بیانی دیگر لام است با توجه به کاربران خود هدف بازاریابی خود را تعیین کنید.

هر اپلیکیشنی که وارد اپ استور می شود، فرصت و پتانسیل قرارگیری در جایگاه برتر را داراست، لذا با هوشمندی و توجه به جزئیات بسیار کوچک در بهینه سازی اپ استور و عواملی از قبیل کلمات کلیدی، عناوین، موقعیت، رقبا، زمان بندی و غیره قادر به جلب توجه همگان در اپ استور خواهید بود، شرایطی که شما را به موفقیت و درآمدزایی از محصول نزدیک می کند.

 

http://www.marketingprofs.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید