رسانه های اجتماعی در بازاریابی اپلیکیشن ها جایگاه ویژه ای دارند

رسانه های اجتماعی در بازاریابی اپلیکیشن ها جایگاه ویژه ای دارند

تاکنون از ترفندهای تبلیغاتی و کسب درآمد، بسیار سخن به میان رفت. اهمیت شبکه ها و رسانه های اجتماعی نیز در این بین بیان شد، چرا که استفاده صحیح و معقول از آنها در این عرصه حیاتی است. شما موفق به آپلود اپلیکیشن خود در پلی استور شده اید، اما اینکه چگونه با وجود انبوهی از اپلیکیشن ها در این بازار رقابتی موفقیت را از آن خود کنید، به تاملی عمیق نیاز دارد، تنها با اتخاذ یک رویکرد بازاریابی متناسب است که می توانید پیروز شوید. در این راه می توانید شبکه های اجتماعی را که اخیرا مورد توجه عموم مردم قرار گرفته اند، مورد استفاده قرار دهید. Social-Media-AH-Dev-1استفاده از شبکه های اجتماعی مانند Google+ ،Facebook ،Twitter و سایر موارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که آنها قابلیت ارتباط و تعامل با کاربران را در اختیار شما می گذارند. موارد کاربرد شبکه های اجتماعی در بازاریابی اپلیکیشن یا بازی شما خلاصه نمی شود، بلکه برای اطلاع از بازخوردهای کاربران خود نیز می توانید از آنها بهره ببرید و علاقه کاربران خود را برانگیزید. علاوه بر این، شبکه های اجتماعی راهی برای جذب کاربران جدید است، کاربرانی که به صورت طبیعی بدست آمده اند نه توسط تبلیغات. استفاده از تبلیغات ارائه شده در فیسبوک و توییتر نیز امکان دیگری است که می توان در برخی شرایط از آن بهره جست.

شبکه های اجتماعی سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای انتشار خبر می باشند. برای مثال شبکه گوگل پلاس انواع متعددی از جوامع و گروه ها را در بر می گیرد، بنابراین می توانید مطالب خود را در جای مرتبط ارسال کنید. بدین ترتیب کاربرانی که نسبت به آن موضوع خاص علاقه مند هستند، می توانند اپلیکیشن شما را بیابند و با امکانات و قابلیت های آن آشنایی پیدا کنند. پخش خبر درباره اپلیکیشن مهم است، چرا که اگر به درستی انجام شود، می تواند هزینه های بازاریابی را با کاهش چشمگیری مواجه کند. در زمان انتشار نخستین اپلیکیشن خود، بر اهمیت این موضوع افزوده می شود، چرا که شاید در ابتدا تمایل چندانی به صرف هزینه های هنگفت از خود نشان ندهید.

نقد و بررسی در شبکه های اجتماعی امری متداول است. به طور ایده آل شاید شما ترجیح دهید که نقد و بررسی ها را در گوگل پلی ارسال کنید، اما انتشار آنها در فیسبوک و توییتر نیز گزینه خوبی است. هنگامی که وب سایت ها اپلیکیشن شما را نقد و بررسی می کنند، معمولا مطلبی نیز در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند که افزایش بازدید اپلیکیشن شما را در وب سایت های این شبکه های اجتماعی نتیجه می دهد.

علاوه بر کاربرد در زمینه بازاریابی، رسانه های اجتماعی برای پاسخ دادن به سوالات مشتریانی که در استفاده از اپلیکیشن شما با مشکلی مواجه شده اند نیز بسیار کارآمد و سودمندند، این کار بهتر از در اختیار قرار دادن ایمیل می باشد، حتی اگر بتوانند آن را از گوگل پلی بدست آورند. با این اوصاف، شبکه های اجتماعی بخش مهمی از بازاریابی اپلیکیشن را از آن خود کرده اند، مطمئنا اگر به صورت بالقوه تنها از فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس استفاده کنید، نتایج خوبی را کسب خواهید نمود.

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید