مقایسه Evernote و OneNote

رقابت بین یادداشت بردارهای دیجیتال: Evernote بهتر است یا OneNote؟

وقتی از یادداشت بردارهای دیجیتال صحبت می کنیم بی اختیار نام اپلیکیشن های Evernote و OneNote به ذهن خطور می کند. Evernote یک استارتاپ قدرتمند بود که در سال 2008 راه اندازی شد و هم اکنون به یک شرکت چندملیتی تبدیل شده، در حالی که OneNote محصول مایکروسافت بوده و از سال 2003 در این عرصه حضور دارد.

علی رغم مدت زمان فعالیت، این دو اپلیکیشن با ظهور سیستم های پردازش ابری شروع به درخشش کردند، به طوری که این سیستم به آنها امکان می دهد که از قابلیت های کراس-پلتفرم استفاده کرده و کاربران از طریق آنها بر روی انواع دستگاه ها و پلتفرم ها محتوای موردنظر خود را قرار دهند. اما باید یکی از این دو گزینه را برای رفع نیازهای روزمره خود انتخاب کنید و در این مطلب نیز قصد داریم به مقایسه این دو اپلیکیشن قدرتمند و کاربردی بپردازیم تا انتخاب برای شما ساده تر شود.

ارزش مالی

تا ژوئن سال 2016، شرایط این دو اپلیکیشن از نظر ارزش مالی بسیار شبیه به هم بوده است و هر دو اپلیکیشن دارای نسخه های رایگان و نیز نسخه های پریمیوم قدرتمند با امکانات اضافه تر بوده اند، اما Evernote با محدود کردن نسخه رایگان به تنها دو دستگاه اشتباه بزرگی کرد و هویت کراس-پلتفرم را نفی نمود، چرا که امروزه بسیاری از کاربران بیش از یک دستگاه دارند. این در حالی است که نسخه رایگان OneNote هنوز هم در دسترس چندین دستگاه قرار می گیرد و مزیت رقابتی را در اختیار این اپلیکیشن قرار می دهد.

مقایسه Evernote و OneNote

رابط کاربری

چنانچه با رویکرد مبتنی بر تب مایکروسافت در مجموعه آفیس آشنایی داشته باشید، به راحتی و سهولت تمام قادر به استفاده از رابط تب مانند و کاربرپسند OneNote می گردید. از این نظر Evernote عملکرد چندان خوبی را به نمایش نمی گذارد و نیازی به یک پوسته بنفش رنگ برای یادداشت برداری احساس نمی شود.

مقایسه Evernote و OneNote

OneNote منویی دارد که تمامی نوت بوک های شما را نمایش می دهد و به راحتی و با استفاده از آیکون منوی همبرگری در گوشه بالای سمت چپ می توانید بر روی هریک از آنها کلیک/سوایپ کنید، به طور پیش فرض تمامی صفحات نوت بوک موردنظر در قسمت چپ نمایش داده می شود که قابلیت بسیار خوب و کاربردی محسوب می شود. از سوی دیگر Evernote شما را قادر می سازد که به راحتی یادداشت ها یا نوت بوک های خود را برون ریزی، چاپ، کپی، تگ گذاری و اشتراک گذاری کنید.

مقایسه Evernote و OneNote

امکانات

از نظر قابلیت ها این دو اپلیکیشن متفاوت ظاهر می شوند و بسته به امکاناتی که برای شما از اولویت برخوردارند، می توانید یکی از این دو اپلیکیشن را انتخاب کنید. یکی از محبوب ترین قابلیت ها در OneNote این است که به راحتی می توانید هر چیزی روی صفحه بکشید و در صورتی که یک استایلوس داشته باشید و بخواهید نقشه های ذهنی خود را ثبت کنید، این ویژگی به کمک شما می آید. این اپلیکیشن از یک دیکشنری و فرهنگ جامع یکپارچه نیز برخوردار است.

مقایسه Evernote و OneNote

به عنوان یکی از مهم ترین و پراستفاده ترین قابلیت های EverNote می توان به web clipper اشاره کرد که به شما امکان می دهد پیش از ذخیره سازی کلیپ های اینترنتی بر روی آنها حاشیه نویسی و دودل اضافه کنید. به طور کلی OneNote ساده تر است. با کمک EverNote قادر به ضبط صدا هستید، اما در نسخه رایگان OneNote چنین امکانی وجود ندارد. این ابزار به خوبی با گوگل درایو یکپارچه سازی شده و سریعا می توانید محتوای موردنظر خود را بین سرویس های کلود موردنظر مبادله کنید.

یقینا انتخاب نهایی با شماست، اما Evernote از نظر گزینه های ابتدایی یادداشت برداری قدرتمندتر می باشد، در حالی که OneNote برای افرادی که استایلوس دارند گزینه کاربردی تری به نظر می رسد.

مقایسه Evernote و OneNote

جمع بندی

هر دو اپلیکیشن ها قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند که آنها را ارزشمند می سازد. اما از آنجایی که OneNote امکانات رایگان بیشتری را در اختیار قرار داده، گزینه مناسب تری به نظر می رسد. در حالی که Evernote حتی اقدام به محدود کردن امکانات بسیار کاربردی و پیش پا افتاده مانند استفاده از آن در دستگاه های متعدد نموده است.

شاید این شرایط به سبب قدرت مالی مایکروسافت پیش آمده باشد، در حالی که Evernote یک کمپانی است که به کسب درآمد از اپلیکیشن خود وابسته تر است. با این حال مایکروسافت به صورت بسیار مشتری پسند عمل کرده و همین نیز به شناخت بیشتر آن انجامیده است.

توجه داشته باشید که Evernote و OneNote تنها اپلیکیشن های یادداشت برداری موجود نیستند و اپلیکیشن های مشابه بسیاری وجود دارند که دارای امکانات منحصر به فرد خود بوده یا برخی امکانات این دو اپلیکیشن را به رایگان در اختیار قرار می دهند.

 

https://www.maketecheasier.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید