روش های آموزش بازی به بازیکنان – بخش دوم

روش های آموزش بازی به بازیکنان – بخش دوم

در مطلب قبلی با نحوه ساخت آموزش درون بازی به صورت غیر تعاملی آشنا شدید، در این مطلب قصد داریم نکاتی را درباره ساخت آموزش درون بازی به صورت تعاملی به شما بیاموزیم.

آموزش تعاملی درون بازی

در اختیار قرار دادن امکان تعامل با بازی در خلال آموزش روشی است که از طریق آن قادر به آموزش حرکات بازی به بازی کننده می باشید. به جای اینکه تنها به بازی کننده حرکات را یاد دهید این امکان را فراهم سازید که با انجام حرکات آنها را فرا بگیرند، از این طریق بازیکن قادر به استفاده بهتر از بازی و حرکات خواهد بود. می توانید صدها بار قوانین بازی را به بازیکن بگویید، اما انجام آنها از سوی بازیکن تضمینی از بابت به خاطر سپردن و درک این قوانین می باشد.

blog_16875_1

تصویر بالا از Highrise Heroes نمونه بسیار خوبی برای نمایش نحوه درگیر کردن بازی کننده در آموزش می باشد. نمایش تنها یک تصویر ساده تر است، اما در صورتی که کاربر خود اقدام به تکمیل کلمه کند بهتر مفهوم را درک خواهد کرد. تا زمانی که بازی کننده قابلیت خود برای تکمیل این گیم پلی مقدماتی را نشان ندهد گیم پلی کامل به شکل قفل شده باقی می ماند. از آنجا که شما بازیکن را محبور به انجام عملیات خاصی می کنید می توانید از این بابت مطمئن شوید که او تنها در صورت کسب مهارت کافی قادر به پیشرفت در مراحل بالاتر می گردد.

تنها مشکل در این سبک در شرایطی است که بازیکن با نحوه بازی آشنایی داشته باشد، در این وضعیت انجام مراحل آموزشی برای او اجباری و خسته کننده می شود. راه حل این مشکل قرار دادن امکان رد کردن این مراحل آموزشی است، اما ممکن است برخی از بازیکنان بدون اطلاع از مراحل بازی آنها را رد کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا سایر روش های ساخت آموزش درون بازی ها را به شما آموزش دهیم.

 

http://gamedevelopment.tutsplus.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید