سامسونگ: اندازه گیری میزان چربی بدن با بهره گیری از گوشی

سامسونگ: اندازه گیری میزان چربی بدن با بهره گیری از گوشی

سامسونگ یکی از پیشگامان در عرصه ساخت اسمارت فون ها است که برای اولین بار تکنولوژی اندازه گیری ضربان قلب افراد را در گوشی های خود جای داد. این بار سامسونگ گامی فراتر نهاده و در پتنت جدید خود اعلام کرده که تمایل به اندازه گیری میزان چربی بدن افراد، با استفاده از گوشی دارد. برای تحقق این امر حتی نیازی به گرفتن یک عکس سلفی از فرد احساس نمی شود، تنها کار لازم برداشتن گوشی است، مابقی فرآیند بر عهده سیستم گذاشته می شود. body-fat-590x330

چندین طراحی برای این گوشی فرضی به نمایش گذاشته شده که دارای چهار سنسور می باشد و ممکن است قسمتی از گوشی را در بر بگیرد و یا بخشی مجزا را به خود اختصاص دهد. سنسورهای قرار گرفته بر روی کیس پس از باز شدن به راحتی در دستان شما جای می گیرند و سنسورهای درونی قسمتی از روکش جلویی گوشی را تشکیل خواهند داد. در بعضی مواقع لازم است که این کیس به تعامل با گوشی بپردازد، اما جزئیات در این باره در دست نیست. چگونگی اندازه گیری میزان چربی بدن توسط این سنسورها مشابه عملکرد سایر مانیتورهای تناسب اندام می باشد، بدین صورت که جریانی را به منظور اندازه گیری و محاسبه آمپدانس از بدن عبور می دهد. حتی با این وجود که تمرینات ورزشی، کم آبی بدن و خوردن یک وعده غذایی ممکن است نتایج حاصله را دستخوش تغییر نماید، ولی باز هم این متد یکی از دقیق ترین روش های موجود زمینه اندازه گیری چربی بدن در اکثر شرایط است.

dsdsdsd

ضمانتی برای ساخت چنین گوشی از سوی شرکت سامسونگ وجود ندارد، اما تلاش برای بهره گیری از سنسورهای تناسب اندام و بیومتریک در گوشی های موبایل جایگاه خود را حفظ کرده و همواره در حال پیشرفت می باشد. این رویکرد ممکن است به یافتن راهی برای ادغام سنسورها منجر شود، البته در این میان لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که چنین سنسورهایی نباید برای چشم کاربر مزاحمتی ایجاد کنند. برای مثال سنسورهای تعبیه شده برای سنجش میزان ضربان قلب در قسمت زیرین فلش دوربین جاسازی شده، بنابراین مزاحمتی برای چشم ایجاد نمی کند. طراحان باید روشی برای مخفی کرده سنسورهای تجزیه و تحلیل میزان چربی بدن بیابند تا افرادی هم که تمایلی به استفاده از این تکنولوژی ندارند، قادر به استفاده از گوشی باشند و هیچ گونه محدودیتی برای کاربران ایجاد نشود.

http://www.geek.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید